user icon

Ocon was 'heel dichtbij' tweede stoeltje bij Mercedes in 2020

  • Gepubliceerd op 21 jan 2020 07:30
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

Esteban Ocon moet in 2020 genoegen nemen met een zitje bij Renault, maar tegenover ESPN verklapte de Fransman dat hij ook heel dichtbij een zitje bij Mercedes was.

Na een half seizoen bij Manor en twee jaar bij Racing Point-voorloper Force India nam Ocon in 2019 langs de zijlijn plaats. Zijn vertrek bij het roze team zorgde ervoor dat hij reservecoureur werd bij Mercedes. Aan dat team werd hij afgelopen jaar regelmatig gelinkt, maar de regerend wereldkampioen gaven Valtteri Bottas de voorkeur voor het zitje naast Lewis Hamilton.

Ocon heeft daarna voor 2020 en 2021 onderdak weten te vinden bij Renault, maar in gesprek met ESPN vertelde hij dat Mercedes een serieuze optie was voor 2020. "Ik was er heel dichtbij", zei Ocon. "Tot het laatste moment waren er gesprekken gaande. Dat is nu echter verleden tijd en ik moet vooruit kijken naar de taak die mij te wachten staat."

Ocon sluit terugkeer bij Mercedes niet uit

Vanzelfsprekend heeft Mercedes via Toto Wolff een verklaring gegeven over de keuze voor Bottas, maar Ocon wil daar niet te veel over kwijt. "Ik wil niet in detail treden, maar misschien kan je Toto vragen. Ik denk dat hij het besluit zelf heeft genomen, dus ik denk dat hij het beter kan uitleggen. Hij heeft het mij wel verteld, maar zijn voornaamste reden was dat ik natuurlijk nog jong ben en dat er nog tijd is."

Een latere terugkeer bij Mercedes wil Ocon niet uitsluiten. "Ik word nog steeds gemanaged door Mercedes, maar dan niet door het team zelf. De toekomst duurt echter lang in de Formule 1 en ik weet zeker dat we elkaar nog wel eens zullen zien. We zijn hoe dan ook niet ver van elkaar verwijderd in de paddock", sluit de Formule 3-kampioen van 2014 af.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • pacoramon

    Posts: 569

    tja ocon, dat is deels omdat wolf het niet aandurft en hij de manager is van bottas.
    En omdat je heek vaak clashes hebt gehad met je teamgenoot perez en je domme actie op max. Die acties hebben je een label gegeven en daar kom je niet zomaar vanaf. Hoop voor je dat je bij renault geen issues gaat hebben met ricciardo maar je waarde kan alleen maar naar beneen gaan nu als je flink verliest van hem

    • + 4
    • 21 jan 2020 - 07:34
    • dat de oorzaak in de clashes die hij met Perez of Max zou liggen dat is de draai die jij (en met jou velen hier) zelf aan dat verhaal geeft, puur gissen meer niet

      • + 4
      • 21 jan 2020 - 07:42
    • Het zal niet de hoofdreden zijn maar het respect dat hij op de baan voor zijn teamgenoot heeft zal zeker zijn meegenomen in het besluit.

      • + 4
      • 21 jan 2020 - 08:17
    • Als je zo redeneert, kan je ook stellen dat Hamilton iets soortgelijk aan zich heeft hangen vanwege zijn clashes met Massa en Button.

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 09:25
    • Ocon irriteert me nu alweer en met zn praatje maakt hij het er ook voor zichzelf niet beter op. Ik denk dat Toto niet blij is met dergelijke uitspraken en blij is dat hij weer voor Bottas heeft gekozen dan die verwaande Fransman

      • + 6
      • 21 jan 2020 - 09:45
    • Roy

      Posts: 2.172

      Toto zag ik Bottas meer een "2e rijder" dan in een Ocon (en terecht als je het mij vraagt!). En ze willen bij Mercedes geen Lewis/Nico situatie meer.

      • + 1
      • 21 jan 2020 - 09:52
  • Esteban heeft hier helemaal gelijk, ik heb zelf beelden voorbij zien komen waarop Esteban naast de wagen van Bottas staat in de Mercedes pitbox, dan ben je er wel heel dichtbij!

    • + 15
    • 21 jan 2020 - 07:39
    • Rimmer

      Posts: 8.753

      Tijdens de raceweekend gebuikte hij zelfs dezelfde plee als Lewis en Bottas.
      Oh sorry alleen Bottas.
      Lewis houdt er niet van als iemand zijn toilet gebruikt. Ooit eens heel stuk gelezen waarin een ex van Lewis uit de doeken deed hoe hij helemaal uit zijn naad ging toen ze in zijn huis gebruikte van zijn toilet. Ze had het gastentoilet moeten gebruiken. Bij Mercedes heeft niemand die fout gemaakt, ook Ocon niet. En dat is knap! want die jongen schijt overal waar het niet hoort

      • + 3
      • 21 jan 2020 - 07:46
    • Dat doe je nou eenmaal op wc's.... uit je naad gaan.

      • + 1
      • 21 jan 2020 - 08:39
  • Tja wat je verteld word en wat de echte redenen zijn, is niet altijd hetzelfde :)

    • + 0
    • 21 jan 2020 - 08:10
  • Ik heb eens tijdens een pitwalk bij de box van Hamilton staan kijken en zag de auto vanaf enkele meters afstand staan.
    Het stoeltje van Hamilton kon ik goed zien.
    Ik besefte me meteen; "Ik was 'heel dichtbij' het eerste stoeltje bij Mercedes".

    Overigens heb ik thuis ook een stoel.
    Het kom wel heel erg dichtbij nu.

    • + 3
    • 21 jan 2020 - 10:07
  • Kubica

    Posts: 4.213

    In Brazilië 2018 was hij ook heel dichtbij (te dichtbij) het stoeltje van Max....

    • + 1
    • 21 jan 2020 - 12:00
  • Carrinthe

    Posts: 953

    Ocon is alweer lekker bezig. Ik denk dat hij er verstandig aan doet om zich nu maar eerst eens te gaan concentreren op het verslaan van Ricciardo, dan praten we verder. Ik denk dat hij van een koude kermis thuis gaat komen.

    • + 2
    • 21 jan 2020 - 12:16
  • Het paard van de schilleboer denkt ook steeds dat ie héél dicht bij die wordtel is, die vanaf de kar aan een hengel voor z'n neus hangt.
    Misschien zegt dit iets over de verstandelijke vermogens van Au Con? (die laatste zoek je maar op in het franse woordenboek.)

    • + 2
    • 21 jan 2020 - 12:31
  • jd2000

    Posts: 5.080

    Blijf het een naar ventje vinden, maar wel een aanvulling in het veld. Denk dat Ricciardo wel een paar keer naast de baan zal staan met z'n middelvinger in de lucht. Mijn verwachting is dat Ricciardo de klos is. Een Fransman in een Frans team. Die chauvinistische mannen zullen er alles aan gaan doen om hem voor Ricciardo te krijgen

    • + 2
    • 21 jan 2020 - 12:43
    • En vergeet daarbij niet dat als ricciardo dan eggs for his money chooses, ze bij Renault een hele boel euri besparen.

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 13:28
    • Daar kon je wel eens gelijk in hebben, maar als Ric ook maar enigszins terug vecht, kan dat nog wel wat vuurwerk gaan geven ;-) En dan hangt het maar af van de ontvlambaarheid van ocon of dat goed gaat of niet.....
      Ik zou niet graag in de buurt van dat team zijn dit jaar!

      • + 0
      • 21 jan 2020 - 13:49
  • Ik was "heel dichtbij" rijkdom, maar helaas...

    • + 0
    • 23 jan 2020 - 16:10

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 243
  • Podiums 4
  • Grand Prix 143
  • Land FR
  • Geb. datum 17 sep 1996 (25)
  • Geb. plaats Évreux, FR
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,86 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit