user icon
user icon

'Lewis Hamilton en Toto Wolff hebben Ferrari-geruchten zelf de wereld in gebracht'

  • Gepubliceerd op 06 dec 2019 15:19
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton werd rond de afsluiting van het seizoen 2019 in verband gebracht met een overgang naar Ferrari in 2021. Volgens de voormalige woordvoerder van de Scuderia heeft de Brit deze geruchten zelf de wereld in geholpen.

Tijdens het laatste Grand Prix-weekend van 2019 in Abu Dhabi was een van de gespreksonderwerpen in de paddock de geruchten dat Hamilton open zou staan voor een overgang naar Ferrari in 2021. Het contract van de Brit bij Mercedes loopt eind 2020, terwijl er bij Ferrari een opening komt door het aflopende contract van Sebastian Vettel.

Hamilton zou volgens La Gazzetta dello Sport al twee gesprekken gevoerd hebben met Ferrari-voorzitter John Elkann over een mogelijke overstap, terwijl Mercedes-teambaas Toto Wolff stelde dat hij het zou begrijpen als Hamilton voor 2021 om zich heen kijkt. Tegenover Formula Passion vertelde voormalig Ferrari-perschef Alberto Antonini dat de geruchten mogelijk door Hamilton zelf de wereld in zijn gebracht.

"Als je een meeting geheim wil houden, dan lukt dat meestal. Dus als er geruchten zijn van niet een, maar twee contactmomenten tussen Elkann en Hamilton, dan hoor je dat omdat iemand er belang bij heeft dat het naar buiten komt." Antonini sluit uit dat het verhaal bij Ferrari vandaan komt. "Het was absoluut niet Ferrari, aangezien het management dit jaar genoeg heeft moeten jongleren."

"Zij hebben nog een jaar voor zich met dezelfde coureurs, dus het lijkt niet goed voor de stabiliteit om geruchten te lekken over interesse in Hamilton. Het gerucht komt waarschijnlijk van iemand die daar belang bij heeft. Sommigen zullen denken dat het voor Lewis een manier is om de biedingsoorlog voor een contractverlenging bij Mercedes is. Ik zie het eerder als een manier voor Lewis en Toto om hun bazen in Stuttgart te overtuigen om de Formule 1-kraan niet dicht te draaien."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • oké ik zal het maar toegeven, de geruchten komen van mij af...

    • + 5
    • 6 dec 2019 - 15:42
    • Aadfanaat

      Posts: 86

      Dat was het eerste wat in mij opkwam.

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 16:05
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.113

      En ik nog denk dat het Monza was Clemenza 😜

      • + 1
      • 6 dec 2019 - 16:15
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.113

      Geniale grammatica weer op de vrijdagmiddaagghh. Je snapt hem vast haha

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 16:16
    • Het moest idd uit de hoek van de Italiaanse maffia komen, dus ik sta er niet van te kijken dat jij het was, P. Clemenza.

      • + 2
      • 6 dec 2019 - 16:32
    • Eikel! ;)

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 19:13
    • mario

      Posts: 5.292

      @Sun-Tzu: De VrijMiBo was al vroeg begonnen 😋

      • + 1
      • 7 dec 2019 - 08:24
    • @Clemenza; fuck man, ik wist 't wel. Weer jij hé...😎

      • + 0
      • 7 dec 2019 - 11:13
  • walter33

    Posts: 554

    Doei doei

    • + 0
    • 6 dec 2019 - 15:44
  • Maximo

    Posts: 5.841

    Ik hoop overigens wel dat Lewis die stap maakt, ik vind het leuk als de top coureurs het lef hebben om in hun carriere bij meerdere teams successen te willen behalen.

    Daarom ben ik geen Messi fan bij het voetbal, weergaloze voetballer maar laat het maar eens bij een andere club zien. (sorry voor het zijstapje)

    • + 1
    • 6 dec 2019 - 16:34
    • mario

      Posts: 5.292

      Lewis: McLaren en Mercedes..... bij beide succesvol geweest...
      Vettel: Red Bull en Ferrari... bij beide succesvol geweest...
      Kimi: Heeft bij meer teams gezeten, maar voornamelijk bij McLaren en Ferrari succesvol geweest....
      Schumacher: 3 teams (tel ik die ene race bij Jordan ff niet mee) en wederom maar bij 2 teams succesvol geweest, Benetton en Ferrari (bij Mercedes was hij niet succesvol).
      Alonso: Succesvol bij Renault en Ferrari. Bij McLaren was hij niet succesvol ondanks dat hij in z'n eerste jaar om het WK vocht, want hij werd verslagen door Rookie Lewis.

      Kortom: Je wordt bij maximaal 2 teams succesvol (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).... 😎

      • + 1
      • 7 dec 2019 - 08:32
  • FirstRow

    Posts: 976

    Heb van iemand gehoord die niet zijn vingers wil branden aan de F1 dus ook geen onzin verhaal wil gaan ophangen wel of niet Blijven in de F1 er is een tweede inschrijving met de naam Verstappen voor 2020

    • + 0
    • 6 dec 2019 - 18:52
    • Jos en Max samen in een 2 zittert?

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 19:17
    • DBGates

      Posts: 2.122

      o je bent een Rotterdammert

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 22:31
  • In die taxi wordt elke idioot WDC... dus de taxi's maken zilch geen zorgen....

    • + 0
    • 6 dec 2019 - 20:27
    • Fanboy1

      Posts: 1.828

      Dus dat gold ook bij de fer, mclaren, rbr, williams dominantie tijdperk?

      Wat ik wel duidelijk is dat alleen de besten in zo’n positie komen.

      • + 4
      • 6 dec 2019 - 23:54
    • mario

      Posts: 5.292

      @Fanboy: Dus Dat!!!

      • + 2
      • 7 dec 2019 - 08:34
    • Elke idioot... Arme Bottas... Hij is de enige van de 3 Mercedes coureurs die een kampioenschap waardige auto hebben bereden... die het gewoon niet lukt... wat een sufferd.

      • + 1
      • 8 dec 2019 - 22:43

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa 2019
Australië
29 - 31 maa 2019
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr 2019
China
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan
10 - 12 mei 2019
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei 2019
Monaco
7 - 9 jun 2019
Canada
21 - 23 jun 2019
Frankrijk
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië
26 - 28 jul 2019
Duitsland
2 - 4 aug 2019
Hongarije
30 - 1 sep 2019
België
6 - 8 sep 2019
Italië
20 - 22 sep 2019
Singapore
27 - 29 sep 2019
Rusland
11 - 13 okt 2019
Japan
25 - 27 okt 2019
Mexico (land)
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov 2019
Brazilië
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa 2019
Australië Albert Park
29 - 31 maa 2019
12 - 14 apr 2019
26 - 28 apr 2019
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei 2019
23 - 26 mei 2019
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun 2019
21 - 23 jun 2019
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun 2019
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul 2019
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul 2019
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug 2019
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep 2019
6 - 8 sep 2019
Italië Monza
20 - 22 sep 2019
27 - 29 sep 2019
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt 2019
25 - 27 okt 2019
1 - 3 nov 2019
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov 2019
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec 2019
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar