user icon
user icon

'Lewis Hamilton en Toto Wolff hebben Ferrari-geruchten zelf de wereld in gebracht'

  • Gepubliceerd op 06 dec 2019 15:19
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton werd rond de afsluiting van het seizoen 2019 in verband gebracht met een overgang naar Ferrari in 2021. Volgens de voormalige woordvoerder van de Scuderia heeft de Brit deze geruchten zelf de wereld in geholpen.

Tijdens het laatste Grand Prix-weekend van 2019 in Abu Dhabi was een van de gespreksonderwerpen in de paddock de geruchten dat Hamilton open zou staan voor een overgang naar Ferrari in 2021. Het contract van de Brit bij Mercedes loopt eind 2020, terwijl er bij Ferrari een opening komt door het aflopende contract van Sebastian Vettel.

Hamilton zou volgens La Gazzetta dello Sport al twee gesprekken gevoerd hebben met Ferrari-voorzitter John Elkann over een mogelijke overstap, terwijl Mercedes-teambaas Toto Wolff stelde dat hij het zou begrijpen als Hamilton voor 2021 om zich heen kijkt. Tegenover Formula Passion vertelde voormalig Ferrari-perschef Alberto Antonini dat de geruchten mogelijk door Hamilton zelf de wereld in zijn gebracht.

"Als je een meeting geheim wil houden, dan lukt dat meestal. Dus als er geruchten zijn van niet een, maar twee contactmomenten tussen Elkann en Hamilton, dan hoor je dat omdat iemand er belang bij heeft dat het naar buiten komt." Antonini sluit uit dat het verhaal bij Ferrari vandaan komt. "Het was absoluut niet Ferrari, aangezien het management dit jaar genoeg heeft moeten jongleren."

"Zij hebben nog een jaar voor zich met dezelfde coureurs, dus het lijkt niet goed voor de stabiliteit om geruchten te lekken over interesse in Hamilton. Het gerucht komt waarschijnlijk van iemand die daar belang bij heeft. Sommigen zullen denken dat het voor Lewis een manier is om de biedingsoorlog voor een contractverlenging bij Mercedes is. Ik zie het eerder als een manier voor Lewis en Toto om hun bazen in Stuttgart te overtuigen om de Formule 1-kraan niet dicht te draaien."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • oké ik zal het maar toegeven, de geruchten komen van mij af...

    • + 5
    • 6 dec 2019 - 15:42
    • Aadfanaat

      Posts: 363

      Dat was het eerste wat in mij opkwam.

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 16:05
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      En ik nog denk dat het Monza was Clemenza 😜

      • + 1
      • 6 dec 2019 - 16:15
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      Geniale grammatica weer op de vrijdagmiddaagghh. Je snapt hem vast haha

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 16:16
    • Het moest idd uit de hoek van de Italiaanse maffia komen, dus ik sta er niet van te kijken dat jij het was, P. Clemenza.

      • + 2
      • 6 dec 2019 - 16:32
    • Eikel! ;)

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 19:13
    • mario

      Posts: 6.417

      @Sun-Tzu: De VrijMiBo was al vroeg begonnen 😋

      • + 1
      • 7 dec 2019 - 08:24
    • @Clemenza; fuck man, ik wist 't wel. Weer jij hé...😎

      • + 0
      • 7 dec 2019 - 11:13
  • walter33

    Posts: 626

    Doei doei

    • + 0
    • 6 dec 2019 - 15:44
  • Maximo

    Posts: 6.284

    Ik hoop overigens wel dat Lewis die stap maakt, ik vind het leuk als de top coureurs het lef hebben om in hun carriere bij meerdere teams successen te willen behalen.

    Daarom ben ik geen Messi fan bij het voetbal, weergaloze voetballer maar laat het maar eens bij een andere club zien. (sorry voor het zijstapje)

    • + 1
    • 6 dec 2019 - 16:34
    • mario

      Posts: 6.417

      Lewis: McLaren en Mercedes..... bij beide succesvol geweest...
      Vettel: Red Bull en Ferrari... bij beide succesvol geweest...
      Kimi: Heeft bij meer teams gezeten, maar voornamelijk bij McLaren en Ferrari succesvol geweest....
      Schumacher: 3 teams (tel ik die ene race bij Jordan ff niet mee) en wederom maar bij 2 teams succesvol geweest, Benetton en Ferrari (bij Mercedes was hij niet succesvol).
      Alonso: Succesvol bij Renault en Ferrari. Bij McLaren was hij niet succesvol ondanks dat hij in z'n eerste jaar om het WK vocht, want hij werd verslagen door Rookie Lewis.

      Kortom: Je wordt bij maximaal 2 teams succesvol (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).... 😎

      • + 1
      • 7 dec 2019 - 08:32
  • Heb van iemand gehoord die niet zijn vingers wil branden aan de F1 dus ook geen onzin verhaal wil gaan ophangen wel of niet Blijven in de F1 er is een tweede inschrijving met de naam Verstappen voor 2020

    • + 0
    • 6 dec 2019 - 18:52
    • Jos en Max samen in een 2 zittert?

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 19:17
    • DBGates

      Posts: 2.302

      o je bent een Rotterdammert

      • + 0
      • 6 dec 2019 - 22:31
  • In die taxi wordt elke idioot WDC... dus de taxi's maken zilch geen zorgen....

    • + 0
    • 6 dec 2019 - 20:27
    • Fanboy1

      Posts: 1.948

      Dus dat gold ook bij de fer, mclaren, rbr, williams dominantie tijdperk?

      Wat ik wel duidelijk is dat alleen de besten in zo’n positie komen.

      • + 4
      • 6 dec 2019 - 23:54
    • mario

      Posts: 6.417

      @Fanboy: Dus Dat!!!

      • + 2
      • 7 dec 2019 - 08:34
    • Elke idioot... Arme Bottas... Hij is de enige van de 3 Mercedes coureurs die een kampioenschap waardige auto hebben bereden... die het gewoon niet lukt... wat een sufferd.

      • + 1
      • 8 dec 2019 - 22:43

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.052
  • Podiums 85
  • Grand Prix 107
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar