user icon
user icon

Lance Stroll: "Ik had bij Williams een vreselijk slechte auto"

  • Gepubliceerd op 27 nov 2019 15:00
  • comments 33
  • Door: Brick van Boxtel

Lance Stroll maakte zijn Formule 1-debuut bij het team van Williams in 2017. Zijn teampartner was toen Felipe Massa en de renstal uit Grove eindigde in het kampioenschap op de vijfde plaats in de ranglijst van de constructeurs. De jonge Canadees won vrij onverwacht een plaats op het podium met een spannende finish - in de chaotische Grand Prix van Azerbeidzjan. In 2018 ging het mis voor Williams, het team had geen competitieve auto wat ook te zien was in de resultaten.

De Canadees bereikte de Formule 1 dankzij het geld van zijn vader Lawrance Stroll, nu eigenaar van Racing Point met zijn investeerders, en iedereen verwachtte dat hij vooruitgang zou boeken in de resultaten die zijn vaardigheden zouden bevestigen. Dit is echter niet gebeurd. Ook dit jaar bij het betere Racing Point blijven de echte goede resultaten weg. "Ik verwachtte dat ik mezelf in het tweede Formule 1-seizoen zou verbeteren. Op papier was vooruitgang onzichtbaar omdat ik een vreselijke auto had. Ik weet echter dat ik verbeterd ben. Ik was in staat om het beste uit de bolide te halen", zo vertelde hij tegenover GPToday.net.

Volgend seizoen zal het beter gaan volgens Stroll

Dit jaar staat de coureur met nummer 18 op de vijftiende plaats in het klassement van de Formule 1-coureurs. Hij heeft slechts 21 punten. De Canadese coureur gelooft echter dat het seizoen 2020 veel beter voor hem zal zijn. "Een groot voordeel is om het volgende seizoen met hetzelfde team in dezelfde omgeving door te brengen. Ik zal deze vraag volgend jaar kunnen beantwoorden, maar het lijkt mij dat als ik weer op de best liggende circuits zou racen van Racing Point, ik veel beter ben. Ervaring in de F1 is cruciaal."

Lance Stroll krijgt volgend seizoen weer een kans naast de Mexicaan Sergio Perez en test na de Grand Prix van Abu Dhabi de nieuwe banden van Pirelli.

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Leuk joh dat natrappen

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 15:09
    • masf1

      Posts: 6.130

      Moet ie dan zeggen de wagen was vreselijk goed alleen ik was vreselijk slecht.

      • + 1
      • 27 nov 2019 - 15:13
    • Hijzelf is ook geen goede coureur dat weet iedereen

      Ja op rechte stukken dan gaat t nog wel

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 15:18
    • mwah natrappen, vooral de 2018 wagen was een verschrikkelijk hok waarmee hij en Sirotkin onmogelijk top 10 konden rijden, ondanks de financiële injectie van de Fam. Stroll en de sponsors van Sirotkin kon Williams geen acceptabel materiaal leveren, toegegeven het is niet zo'n talentvolle jongen, maar een heel klein beetje recht van spreken heeft hij wel i.m.o.

      • + 3
      • 27 nov 2019 - 15:45
    • Maximo

      Posts: 5.979

      Lance is dan misschien geen absolute top, maar in de juniorklassen deed ie het toch niet onverdienstelijk ook al was dat bij de beste teams en was het bij zijn laatste jaar in de F3 wat oneerlijk dat hij erg veel extra testuren op veel circuits had gekocht.

      Maar als je hem dan vergelijkt met Mick Schumacher, dan kan Mick een puntje zuigen aan wat Lance op zeer jonge leeftijd wist te bereiken in sommige categorieën.

      • + 1
      • 27 nov 2019 - 16:08
    • Ik heb geen poster van hem boven mijn bed, maar hij is wel F3 kampioen geweest.
      Geen groot talent, maar ook weer niet verschrikkelijk slecht.

      • + 2
      • 27 nov 2019 - 16:14
    • JV fan

      Posts: 1.900

      die 2018 was ook zo,n beetje de slechtste auto van de afgelopen jaren... totaal onverstelbaar, en niet af te stellen.. en ws totaal onvoorspelbaar..

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 16:30
    • Njord

      Posts: 92

      @masf1

      Hij mag natuurlijk zeggen wat hij wil.
      Maar door het volgende te zeggen maakt hij zich compleet belachelijk natuurlijk: "Ik was in staat om het beste uit de bolide te halen". Vooral als je hem vergelijkt met zijn teamgenoten.

      • + 1
      • 27 nov 2019 - 16:53
    • Zag ik nou net een afbeelding van Lance naast de definitie van Narcist in de Van Dale?

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 23:32
    • @P.Clemenza:

      Helemaal mee eens.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 10:28
    • Aadfanaat

      Posts: 170

      Dit is geen kwestie van natrappen, maar verklaren. Ook bij Williams weten ze dat die auto dramatisch was en is.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 13:12
  • Tja..en Williams had een super slechte coureur...

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 15:24
  • BelaF1

    Posts: 29

    Inderdaad op rechte stukken maar wel tijdens een SC

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 15:26
    • Lance op de rechte stukken: een klasse apart!
      zodra er bochten komen: forget it!

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 15:47
  • Buurman

    Posts: 837

    En met een VEEEEL betere auto kom je nog steeds niet uit Q1.

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 15:27
  • Dan is er zeker een andere kleur op gespoten, want echt veel beter is deze wagen ook niet.

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 15:28
  • Nee nu ga je lekker......

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 15:37
  • Dat het een kutauto was geloof ik best, maar die auto stuurt niet uit zichzelf de muur in.

    • + 2
    • 27 nov 2019 - 15:53
  • Dit jaar 21 punten behaald waarvan er 12 met ontzettend veel geluk in Duitsland. Een race waar Stroll iedere keer kansloos achteraan reed maar zijn achterstand met alle safety cars weer goed kon maken. En omdat hij toch vanuit zijn kansloze positie niks te verliezen had waagde hij als eerste de gok naar slicks.

    Toegegeven, die 18 rondjes in Duitsland op een vrijwel droge baan deed hij het redelijk. Maar zet dat tegenover een heel jaar van middelmatigheid met heel veel slechte momenten.

    Zonder zijn geluk in Duitsland had het in het klassement 46 - 9 gestaan in het voordeel van Perez.

    Dan kan je wel gaan klagen over Williams, maar ik vind het ongepast aangezien Williams nooit over Stroll heeft geklaagd. Sterker nog ze hebben altijd Stroll verdedigd, terwijl er voor Williams echt wel een hoop te klagen was over de kwaliteiten van de coureur Stroll.

    • + 6
    • 27 nov 2019 - 15:54
  • onetimer

    Posts: 395

    FW41: "Ik had bij Williams een vreselijk slechte coureur"

    • + 6
    • 27 nov 2019 - 15:54
  • Aiii

    Posts: 596

    Hij zal heel nodig zijn teamgenoot moeten gaan verslaan, want volgend jaar kan hij zich inderdaad niet meer verstoppen achter een slecht presterende auto.

    Vooralsnog is zijn enige hoogtepunt een gelukspodium in een knotsgekke race waar hij ook nog eens vlak voor de streep ingehaald werd. Daar heeft nu zelfs Gasly hem een beetje mee te kijk gezet, heh. Voor de rest slechts middelmatige tot slechte prestaties. Weinig inspirerende piloot.

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 16:06
    • MisterED

      Posts: 190

      Hij hoeft helemaal niets. Papa is de baas.

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 23:32
  • jd2000

    Posts: 3.107

    In het geval van Lance is het gezegde "je krijgt wat je verdiend" 100% waar.

    • + 1
    • 27 nov 2019 - 16:24
    • Dus jij vind zijn F1-zitje verdiend?

      • + 0
      • 27 nov 2019 - 19:41
  • Nigel Mansell:"Ik had bij Williams een top auto!"

    • + 2
    • 27 nov 2019 - 16:50
  • Hij is niet de meest getalenteerde rijder van de grid, wel bewonder ik zijn werkethos.

    Hij heeft naast Felipe Massa op het moment dat het moest er wel gestaan en zo zijn podium behaald in 2017 in Baku.

    Hij gaat ervoor, werkt ervoor en ja papa en consorten zijn de beste sponsoren die je kunt wensen, maar laten we niet lullig doen een Frits van Eerd is onmisbaar voor Giedo in het WEC en ook onmisbaar geweest in het Max Verstappen verhaal.
    Daar waar anderen nooit zin hebben om te testen en wel het talent hebben (in het verleden mensen als Hunt en Mansell spendeerden hun tijd liever met andere hobby's, ik snap Hunt beter dan Mansell in deze, hahaha) heeft deze jongen een partij rondjes gereden om maar zichzelf te verbeteren om U tegen te zeggen.

    qua resultaten en werklust en waarschijnlijk ook talent overstijgt Stroll ene Mick Schumacher met speels gemak.
    Lance zat al in de F1 na de kampioenschapwinnende auto van Ocon over te nemen en ook kampioen te worden.
    Mick heeft mij nog geen moment overtuigd als talent.

    Stroll zegt wat hij denkt en vindt en is nog correct in zijn bewoordingen, maar geeft geen reet om heilige huisjes, heerlijk!!

    Ik vind hem een aanvulling en hoop dat hij beter materiaal krijgt volgend jaar en Perez een toontje lager gaat laten zingen.
    Perez is een goede coureur, maar is het type coureur wat meer tot zijn recht zou komen in ALMS, WEC of indyca

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 18:52
  • En bij Racing Point hebben ze een ontzettend matige coureur.

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 19:38
  • Lythox

    Posts: 152

    Racing Point: “Wij hebben een vreselijk slechte coureur”

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 20:26
  • jo je zit alleen in f1 door je vader en ook in Racing point omdat je avder de hele team heeft overkocht....

    • + 0
    • 27 nov 2019 - 20:54
    • Papa Stroll gaat de geschiedenisboeken in als de vader die het meeste geld ooit besteed heeft aan de hobby's van zoonlief.

      • + 0
      • 28 nov 2019 - 09:11
  • Arrogant ventje, die volgend seizoen, net als dit seizoen, weer helemaal naar Canada zal worden gereden door Checco.

    • + 1
    • 28 nov 2019 - 00:51
  • Daar gaan we weer. Allemaal hakken op Lance. Maar de Williams was (en is) natuurlijk echt wel ontstellend slecht. En bij Force India lag vorig jaar de ontwikkeling van de 2019 wagen compleet op zijn gat, Racing Point heeft daar nu last van. Dus ja, het valt tegen.
    En Stroll is geen Hamilton, Verstappen of Leclerc, maar ook echt geen complete pannenkoek.

    Racing Point moet nu de zaak weer op poten hebben dus volgend jaar moet ie goed zijn.
    En volgend jaar schuift de volgende Canadese miljardairszoon aan bij Williams om de negatieve spiraal te doorbreken of voort te zetten . Want het kan nog slechter dan dit jaar; de lat ligt op 1 punt voor het team.
    We gaan het zien...

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 09:55
  • ik heb hier 2 uitdrukkingen voor : Wie de schoen past, trekt hem aan. en je krijgt wat je verdient.

    • + 0
    • 28 nov 2019 - 12:24

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Racing Point
  • Punten 67
  • Podiums 1
  • Grand Prix 62
  • Land CA
  • Geb. datum 29 okt 1998 (21)
  • Geb. plaats Montreal, CA
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar