user icon
user icon

Video: Braziliaans publiek gaat los na de Grand Prix en roepen massaal naam Verstappen

  • Gepubliceerd op 21 nov 2019 19:49
  • comments 21
  • Door: Brick van Boxtel

Max Verstappen won de Grand Prix van Brazilië met een geweldige inhaalmanouvre op Mercedes-coureur Lewis Hamilton. Het publiek werd in 2016 tijdens de regenrace op Interlagos al getrakteerd op een geweldig optreden van Verstappen, ook dit jaar zette de coureur met startnummer 33 zijn naam weer op de kaart. Tijdens de podiumceremonie bedankten de Braziliaanse fans de Red Bull Racing-coureur met massaal zijn naam te roepen.

 

 

Jongste podium

De Formule 1-race in Brazilië, de 20ste ronde van het seizoen 2019, had een bijzonder podium. De gemiddelde leeftijd van de coureurs op het podium was 23 jaar, 8 maanden en 23 dagen, en dat betekent dat het oude record overtroffen is dat 11 jaar geleden bij de Italiaanse Grand Prix werd gevestigd

Reacties (21)

Login om te reageren
  • onetimer

    Posts: 351

    Beetje kippenvel wel. Je naam horen door je eigen landgenoten is al mooi, maar dit is wel iets bijzonders omdat je duidelijk hoort dat het Brazilianen zijn.

    • + 9
    • 21 nov 2019 - 20:07
    • maximist

      Posts: 826

      Ook mooi om te zien dat Lewis zijn glimlacht niet kan inhouden.

      • + 1
      • 21 nov 2019 - 20:29
    • Tja die denkt: Dit p*sventje heeft nu al meer fans dan ik hier. In ''god'' zijn thuisland.

      • + 2
      • 21 nov 2019 - 20:55
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Die Brazilianen heb ik niet meer zo hoog zitten sinds de olympische spelen aldaar.
      Wie kan zich nog het hoogspringen herinneren (die gedoodverfde fransman die uitgejoelt werd terwijl ie een topprestatie moest leveren en daarna stond te janken op het podium). En wat te denken bij het volleyballen. Dat je je eigen landgenoten aanmoedigt prima, maar dat je de tegenstander de grond in schreewt, dat kan niet. Zeker niet bij een olympiade! Schandalig. Alsof ze bij elk evenement naar een voetbalwedstrijd zitten te kijken.
      Moet wel gezegd dat ik bij F1 gelukkig niet terugzie. Dat dan weer wel.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 21:12
    • Hoogspringen en volleybal? Nee sorry daar kan ik me niks van herinneren, waarschijnlijk omdat ik het niet gekeken heb, aangezien ik dat nooit doe.
      Heb je ook nog voorbeelden van slecht gedrag bij echte sporten? ;)

      • + 1
      • 21 nov 2019 - 21:28
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Jannes van der Wal kon ook aardig met die damschijven gooien.
      Kleine correctie: moest polstokhoogspringen zijn. Scheelt toch gauw een metertje of vier.

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 21:41
    • Okay. ?

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 22:36
    • Prachtig moment terwijl je eigenlijk stil moet blijven staan tijdens een volkslied. Max heeft het hart van Brazilië veroverd. idd kippenvel @onetimer

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 02:13
    • Kippenvel big time haha. Prachtig...!

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 08:53
  • meister

    Posts: 2.201

    Aluhoedjes vermoeden weer een soort van matchfixing.
    MERC zou de motoren ver hebben terug getuned omdat ze willen dat Honda blijft.

    • + 0
    • 21 nov 2019 - 20:48
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Hier ga ik niet op reageren. Damn, doe ik het toch...

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 20:54
    • Het zou niemand verbazen. Als ze begin 2020 weer als een raket ervandoor gaan weten we genoeg

      • + 1
      • 21 nov 2019 - 20:54
    • Nee Honda en Red Bull zijn aan het sandbaggen geweest.. gaan nu he-le-maal los!!

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 20:58
    • Klinkt plausibel

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 21:29
    • kortvdl

      Posts: 900

      En ze hebben die van Bottas laten ploffen, om Honda te laten zien dat het niet erg is als er zo af en toe eentje sneuvelt! *zet aluhoedje af.

      • + 4
      • 21 nov 2019 - 21:38
    • Patr

      Posts: 316

      En Ferrari schakelde zichzelf gewoon volledig uit omdat ze de motor niet zó ver terug konden schroeven.

      • + 2
      • 21 nov 2019 - 22:31
    • zat ik ook al gelijk aan te denken, matchfixing inderdaad

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 07:43
    • Gibson

      Posts: 79

      Volgens Mercedes hebben ze in tegenstelling tot de concurrentie geen updates aan de motor gedaan sinds Spa.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 09:16
    • WC MAX

      Posts: 2.064

      Hoezo Aluhoedjes?
      Zoals hier al aangehaald heeft Merc (in tegen stelling tot Honda) sinds Spa geen update van de motor meer ingezet. Daarnaast rijden ze met oudere (vaker gebruikte) motoren dan Honda.
      Vergeet ook niet dat dit weer een baan op hoogte was, iets dat RB altijd in de kaart heeft gespeeld.
      Deze aspecten hebben er onder andere voor gezorgd dat de motoren in Brazilië nagenoeg even sterk waren.

      Denk eens aan de race van vorig jaar op Interlagos, toen RB nog met de verguisde Renault-motor reed.
      Daar vloog Max Lewis op het rechte stuk voorbij alsof Lewis stilstond. Er stond toen geen maat op de RB/Renault.
      Dit jaar was de combinatie RB/Honda in de race dus een stuk minder dominant dan vorig jaar met de Renault.
      En ondanks dat Merc vorig jaar op Inetrlagos door RB/Ren om de oren werd gereden, was het toch echt Merc dat de klok sloeg in de eerste helft van dit seizoen.
      Wie weet waar Merc weer mee aankomt bij de start van het volgend seizoen?
      Kortom, het is te vroeg om aan de hand van deze race te zeggen dat de Honda gelijkwaardig is aan de Merc-krachtbron.

      • + 2
      • 22 nov 2019 - 13:17
    • @wcmax......let maar goed op in Abu Dhabi dan.

      • + 0
      • 22 nov 2019 - 14:59
  • Max heeft de afgelopen jaren daar dan ook erg mooie dingen laten zien.. In 2016, 2018 en nu in 2019 weer.. Alleen 2017 viel wat dat betreft een beetje tegen (de auto was toen te langzaam en werd hij vrij anoniem en saai 5e).. Dus ik snap het wel dat men daar fan van hem is.. Rijders zoals Max maken F1 gewoon leuk om naar te kijken..

    • + 2
    • 22 nov 2019 - 06:48

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar