user icon
user icon

Video: Ferarri coureurs rijden elkaar van de baan, einde race voor beiden

  • Gepubliceerd op 17 nov 2019 19:37
  • comments 45
  • Door: Brick van Boxtel

De Ferrari-coureurs hadden een goede race. Charles Leclerc reed na een inhaalrace weer in de zogenoemde top drie en Sebastian Vettel reed een solide race. Het team van Ferrari had niet het beste weekend en dat werd hierdoor bevestigd.

 

Reacties (45)

Login om te reageren
  • 1FaRMaK

    Posts: 203

    Wat een lompe actie en blunder van het team.....

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 19:42
    • Snork

      Posts: 6.380

      Ik denk dat Vettel de schuldige is. Hij stuurde in naar Leclerc.

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 20:13
    • Mwa dat vettel.in stuurde is racen leclerc had dan mee moeten sturen zolamg er ruimte op.de baan is..dan dat leclerc zo agresief vettel aanvalt terwijl ze ook beide sneller waren dan albon

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 20:28
    • LimboF1

      Posts: 4.081

      Hier zijn drie schuldigen in mijn ogen.
      Het team, die hadden beiden heren moeten zeggen positie te houden. Want als ze in gevecht gaan verliezen teveel tijd. En ze hadden Hamilton kunnen pakken.
      Leclerc, want hij heeft totaal geen ruimte en hij kon weten dat Vettel zou gaan duwen. Daarbij vond ik zijn move in boxht 1 veel te gedurfd.
      En Vettel had niet hoeven te duwen, maar dit is wel een normale reactie van een coureur in zo'n geval.

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 20:28
    • ringo

      Posts: 2.726

      leclerc reed gewoon een rechte lijn alleen vettelleke reed op de MM langsaf , hij had zijn verlies moeten nemen en verder moeten kijken...

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 20:34
    • LimboF1

      Posts: 4.081

      Ringo, iedere coureur had hetzelfde als Vettel gedaan, het is een normale reactie..
      Vettel was zonder duwen ook voorbij gegaan en dat is waardoor ik ook hem als schuldige zie, maar wel minder schuldig.

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 20:39
    • ringo

      Posts: 2.726

      denk jongen als leclerc moet je niet beteugelen en idd de team had beter in de race kunnen leven, de actie van leclerc is racen en natuurlijk wil je dat ook niet.. maar is eenmaal gebeurd , ze hadden beter tegen leclerc kunnen zeggen pak albon...banden waren zoiezo verser..

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 21:22
  • Tjonge jonge toch

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 19:42
    • En nou weer verder kijken.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 19:43
    • Dat zijn 3 Honda's op het podium ! verwacht geen herstart meer !

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 19:46
    • sorry ,toch nog 1 1/2 ronde

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 19:47
  • marcio

    Posts: 2.203

    Wat idioten zijn dat bij Ferrari zeg. En dat geldt voor Vettel, Leclerc en Benitto!!!

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 19:47
    • Hagueian

      Posts: 843

      Ja die gaan nooit titels winnen met deze rijders combinatie. Punten van elkaar afsnoepen, elkaar op houden, elkaar van de baan afrijden.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 21:15
  • F1jos

    Posts: 747

    Ferrari coureurs zijn hersenloos.

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 19:49
  • Oej oej leclerc je had nooit vettel moeten gaan aanvallen. Vettel had albon kunnen pakken. Man man man oliedom leclerc

    • + 6
    • 17 nov 2019 - 19:53
    • F1jos

      Posts: 747

      Stupid,stupid,stupid !!!

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 20:54
    • Er zat een kabeltje los...

      • + 3
      • 17 nov 2019 - 20:55
  • Leclerc..... no no no...

    • + 2
    • 17 nov 2019 - 19:54
  • Wat is Leclerc ook een briljantje....

    • + 7
    • 17 nov 2019 - 20:05
    • Snork

      Posts: 6.380

      Je bedoelt Charlie? 😉

      • + 5
      • 17 nov 2019 - 20:14
    • Sssttt 🤫🤫🤫🤫🤫🤫

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 21:24
    • Is de stroom uitgevallen in Rotterdam?

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 15:36
  • Genoeg met deze onzin. Eén van de twee moet gaan. En Binotto sowieso.

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 20:06
    • Ze moeten Vettel gewoon dumpen. Weer zo’n kortsluiting actie van m. Gozer kan t niet hebben dat ie op een strakke manier wordt ingehaald. Gaat er daarna achteraan en komt te laat langszij en gaat daarom lopen drukken/knijpen.
      Prima, maar als de ander niet geïntimideerd is en m laat staan zit je fout als je doorbeweegt.
      Waarom Binotto weg zou moeten begrijp ik niet zo goed.

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 11:26
  • Joeppp

    Posts: 2.253

    Heerlijk dit!!!! Wat een geblunder bij Ferrari.

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 20:08
    • nelism

      Posts: 349

      Ze hadden raket brandstof gebruikt dan raak je de macht over het stuur kwijt

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 20:55
  • Leclerc, kansloos figuur

    • + 4
    • 17 nov 2019 - 20:09
    • ringo

      Posts: 2.726

      vettel heeft hun beide echter van de baan gereden :) leclerc reed recht

      • + 1
      • 17 nov 2019 - 20:35
    • Sweetlake

      Posts: 48

      Waarom?

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 21:11
    • ringo

      Posts: 2.726

      vettel reed langsaf op de banden mar met de achterse band duwe hij tegen de links voor wiel , charles wiel eraf en een lekke band voor vettel..vond niks mis mee de inhaal actie van leclerc. als die achter had moeten blijven had vettel beter gas bij kunnen geven.. :)als max in zijn positie was , was vettel zoiezo de lul geweest.. aangezien leclerc niet max is.. tja, vond die actie van leclerc prima...vettel had meer ruimte moeten geven

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 21:19
    • @ringo... kijk je voor het eerst, wat Vettel doet doet bijna elk coureur om af te knijpen... leclerc had mee moeten sturen....

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 21:25
    • Je hoeft helemaal niet mee te sturen. Lees hier meer van die onzin het en der. Ik heb zelf veel gekart en knijpen/snijden is een manier om te intimideren/dreigen, maar als diegene die je inhaalt daar niet van onder de indruk is en niet beweegt zit fout als je doorzet. Als Leclerc naar Vettel toe had bewogen had je wel een punt.

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 12:07
    • @Brabham.... Ik zeg ook niet dat het fout is wat hij doet... Maar ik zeg alleen dat hij zichzelf wel op de penalty stip legt.... Vettel zat er al voor je weet dat elk haantje dan gaat knijpen, wil je er niet met zijn tweeen af gaan moet je eieren voor je geld kiezen want je wint de actie niet meer.... Nogmaals hij deed niets fout maar het resultaat is wel mede door hem veroorzaakt en was niet nodig... Daarnaast had hij deze actie van Vettel kunnen verwachten want de divebom op het laatste moment in bocht 1 doe je gewoon niet bij je teamgenoot... En kom niet aan dat Leclerc sneller was want met DRS rij je altijd het gat dicht.....

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 15:35
    • @Remedy
      Als je je 1x laat intimideren ben je daarna weer de Sjaak.
      Vettel was er nog niet voorbij dus is het gewoon afsnijden en causing a collision want Vettel beweegt naar Leclerc en niet andersom .
      Wat Leclerc daarvoor deed was gewoon een cleane actie.
      Waarom mag je je teammaat niet zo inhalen? Is gewoon racen. Vettel zat er daarna te laat naast en kon niet meer op tijd terug naar de racelijn om de bocht te hebben dus kneep meneer m maar af.
      Je kan verwachten dat Vettel dat doet... nou ik kan je voorspellen dat Vettel dat geen tweede keer flikt bij Leclerc want hij kan nu verwachten dat Leclerc m (terecht) laat staan.

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 15:50
    • Het ging mij er niet om dat die inhaalactie niet mocht van Leclerc... Maar als je als team nog maar een paar ronde hebt om Albon in te halen en je teamgenoot is zich aan het oplijnen, dan naai je je team een oor aan....

      • + 0
      • 21 nov 2019 - 08:32
  • CBR600F

    Posts: 313

    Serieus, Ferarri?

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 20:14
  • James

    Posts: 1.643

    Tijd voor Ferrari om afscheid te nemen van Vettel. Als 4-voudig wereldkampioen moet hij het na Ricciardo nu ook afleggen tegen Leclerc, en dat gaat hem slecht af.
    Hoe zit het trouwens met zijn strafpunten? Dacht dat hij dicht tegen een race ban aan zat.

    • + 1
    • 17 nov 2019 - 20:15
    • Hij is de gwn snellere van de twee hoor na de zomerstop dus ik weet niet wat jij lult

      • + 5
      • 17 nov 2019 - 20:27
    • Leclerc hoort als hij ingehaald wordt op te letten wat de andere partij doet en mee te sturen. Ja hij mag recht uit blijven rijden maar dan ga je wel op de stip liggen

      • + 3
      • 17 nov 2019 - 21:26
  • het is wel een hele minieme, ongelukkige touché. Ferrari had het nooit zover moeten laten komen; of kiezen voor Vettel, die een betere race reed, of voor Leclerc die frissere banden had. Met niks doen loop je dus dit risico. Maar goed, de coureurs mogen uiteraard ook weer naar zichzelf kijken.

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 20:23
    • @hupholland:

      Dit dus. Normaal gedegen management vanaf de pitmuur had dit dmv een stalorder kunnen en moeten voorkomen.

      • + 2
      • 17 nov 2019 - 20:27
    • ringo

      Posts: 2.726

      de actie van leclerc was niks mis mee, en inderdaad team had tot zekere hoogte moeten ingrijpen, en ik denk dat leclerc albon had kunnen pakken. want albon had vettel al een keer gepakt.

      • + 0
      • 17 nov 2019 - 20:38
    • Skimi

      Posts: 342

      Volgens mij heeft leclerc 2 grote rode vlekken in zn hoofd, verstappen en vettel. Ook bij deze actie laat leclerc hem gewoon staan terwijl iederer ander mee had bewogen, hij zat immers goed voor de volgende bocht. Daarbij kan je verwachten dat vettel even wat terug doet omdat leclerc in bocht 1 best gevaarlijk bezig was.

      • + 3
      • 17 nov 2019 - 20:45
    • Alleen een rijder die zich laat afbluffen door een dreigende beweging beweegt mee. Als je dat een keer doet ben je de volgende keren het haasje. Zou mooi zijn, afsnijden belonen door ruimte te maken. Gekker moet t niet worden

      • + 0
      • 18 nov 2019 - 16:30
  • Rvb1979

    Posts: 273

    En die 2 moeten nog een heel seizoen samen racen haha dat kan leuk worden . Ferrari is al zo goed in dat soort dingen te managen

    • + 0
    • 17 nov 2019 - 20:50

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Wie gaat de eerste race van het seizoen winnen?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar