user icon

Hülkenberg ontkent akkoord voor IndyCar in 2020: "Zal voorlopig niets tekenen"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2019 20:55
  • comments 12
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Nico Hülkenberg ontkent dat hij in 2020 de overstap gaat maken naar de IndyCar Series. De huidige coureur van Renault heeft nog nergens een contract getekend en weet dus nog niet wat de toekomst gaat brengen.

Het speculeren over de toekomst van Hülkenberg is in volle gang. De Duitser werd in de voorbije weken in eerste instantie in verband gebracht met de nog beschikbare stoeltjes in de Formule 1, werd vervolgens gelinkt aan een zitje in de DTM en nu zou hij op korte termijn gepresenteerd worden bij het IndyCar-team van Ed Carpenter. Daar zou hij samen met Rinus van Kalmthout een duo gaan vormen.

In Brazilië ontkrachtte Hülkenberg tegenover GPToday.net de geruchten over een contract bij Ed Carpenter Racing. Op korte termijn zal hij ook geen duidelijk verschaffen. "Ik heb nog niets getekend voor 2020 en dat zal ik op korte termijn ook niet doen. Ik heb meerdere aanbiedingen gekregen van teams uit verschillende categorieën, maar op dit moment gebeurt er niet veel."

IndyCar een optie, maar ovals sluit Hülkenberg uit

Desondanks geeft Hülkenberg wel toe dat de IndyCar Series een optie voor hem is. "Dat denk ik wel. Op dit moment sta ik er heel relaxed in. Ik wil het seizoen zo succesvol mogelijk afmaken en daarna wil ik even tot rust komen en even één, twee of drie momenten voor mezelf hebben. Ik wil kijken wat ik wil doen en wat me interessant lijkt. Ik heb absoluut niet het gevoel dat ik ergens gehaast in wil stappen om maar te racen."

Mocht Hülkenberg ervoor kiezen in 2020 in de IndyCar te gaan rijden, dan is het waarschijnlijk dat hij de ovals overslaat. "Ik heb altijd gezegd dat ik geen fan ben van ovals. Het raakt me gewoon niet en ik heb er ook te veel respect voor. Het lijkt me gewoon niets voor mij. Een optie is dus om het dan te beperken tot de road courses."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Indycar is alleen een optie in de auto van Ed Carpenter ... Ed wil zelf geen roadcoarses rijden. Niet dat mij dit heel veel uit maakt als hij daar niet rijdt... Ik wil gewoon dat Veekay zijn plek krijgt.

    • + 1
    • 14 nov 2019 - 21:13
  • Geen ovals , angsthaas dus ?

    • + 0
    • 14 nov 2019 - 22:29
    • Reno

      Posts: 1.575

      Denk niet dat dat een reden is. Ovale is gewoon in zijn.ogen geen bal aan. En dat ben ik met hem eens.
      Dus niks Angsthase, maar gewoon realisme.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 23:12
    • Reno

      Posts: 1.575

      *Ovals.

      • + 0
      • 14 nov 2019 - 23:13
    • Ovals zijn gewoon levensgevaarlijk. Ook al heb je 2 halo's boven je hoofd, dan nog ben je een crashtest dummy.

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 00:05
    • mario

      Posts: 8.311

      @Reno: Hij zegt zelf: "Het raakt me gewoon niet en ik heb er ook te veel respect voor."
      Dus misschien toch ook een beetje angst voor de ovals... Wat ik me best kan voorstellen, want je hangt zo in de muur en/of de hekken....

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 06:09
    • "ik heb er teveel respect voor"
      dat betekend wel degelijk dat hij het te gevaarlijk vind, en meer risico's lopen voor een vorm van racen waarmee je in de basis persoonlijk toch al niets hebt zou niet verstandig zijn, in dat opzicht kan ik Hulkenberg wel volgen, ondanks dat ik zelf grote fan ben van de ovals..
      Ik ben zelf wel van mening dat hij dan beter geheel kan wegblijven ipv een gedeeltelijk kalender afwerken, ovals zijn gewoon onlosmakelijk verbonden met de Indycars

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 08:26
  • Een F1 coureur die teveel respect heeft voor ovals?

    Doornbos wordt vaak en graag op de hak genomen door de broertjes coronel, maar Doornbos heeft recht van spreken, heeft het wel gedaan!

    Racen is nooit zonder risico.

    Indycars zijn langzamer op de ovals en veiliger dan de auto’s waar Arie Luyendijk mee heeft gereden in zijn carriere.
    Snelste rondje ooit op Indianapolis 4x rechtsaf staat nogsteeds op Arie zijn naam.

    Toen mannen nog ballen hadden.... en jongens in de ballenbak bij macdonalds bleven spelen, zucht.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 00:42
    • peerke

      Posts: 93

      4x linksaf volgens mij, ander komt het niet goed ben ik bang.

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 07:32
    • linksaf inderdaad, anders wordt het zo'n bende zodra je de andere wagens tegenkomt :-)

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 08:29
    • Verder 100% met je eens, Arie Luyendijk was een coureur met cojones, legend!
      Hopelijk blijft hij niet de succesvolste Nederlander op Indy, komt daar komende jaren verandering in!

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 08:32
    • sambal

      Posts: 1.001

      Gewoon rechts af...dan ben je pas een coureur met cojones..;)

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 11:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar