user icon
user icon

Jan Lammers: "Alles rond verbouwingen loopt tot nu toe op schema"

  • Gepubliceerd op 05 nov 2019 08:55
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

De verbouwingen op Circuit Zandvoort zijn officieel afgetrapt nu het raceseizoen op het Noord-Hollandse circuit voorbij is. Volgens de sportief directeur van de Nederlandse Grand Prix verloopt alles tot nu toe volgens schema.

De datum 4 november 2019 was door Circuit Zandvoort al in een vroeg stadium omcirkeld als de geplande begindatum van de verbouwingen. Die zijn noodzakelijk om het circuit gereed te maken voor de komst van de Formule 1, die tussen 1 en 3 mei 2020 te gast is in de kustplaats. Het was echter een tijd onzeker of er wel op de geplande datum begonnen kon worden met de verbouwingen door een tweetal rechtszaken.

De rechtbank oordeelde in beide gevallen in het voordeel van het circuit, waardoor de verbouwingen gisteren zijn begonnen. Tegenover Formule 1 verklaarde Lammers dat tot nu toe alles op schema verloopt voor het circuit. "Tot nu toe verloopt alles nog volgens schema. Er ligt ook niets stil. Alle ruis die je gehoord hebt, hoort bij het ondernemen zoals dat in 2019 gebruikelijk is."

Naast dat de komst van de Formule 1 leuk is voor de Nederlandse autosportfans, ziet Lammers nog een aantal andere voordelen heeft, zoals het feit dat er een aantal veranderingen doorgevoerd worden. "Dat heeft ons niet verbaasd. Velen denken dat het niet organiseren van een Grand Prix duurzamer is dan wel een Grand Prix organiseren. Maar feit is dat we zonder de race deze discussies en veranderingen niet hadden gehad."

Een van de veranderingen waar Lammers op doelt, is de verbouwing aan het spoor en het treinstation van Zandvoort. "Dat had er twintig jaar geleden al moeten zijn, maar zonder de Formule 1 was het er niet gekomen. De F1 heeft straks drie dagen profijt van het nieuwe station, maar op de andere 362 dagen profiteert Zandvoort ook. Dat geldt zeker op de mooie, zomerse dagen."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Alle rechtzaken van natuurorganisaties afgehandeld?

    • + 0
    • 5 nov 2019 - 09:12
    • Ja wel wat hoger beroepen die pas kunnen worden behandeld als de verbouwingen al afzijn dus min of meer zinloos .

      Wel zijn er n paar buurtbewoners overspannen in Overveen vanwege de slagbomen die iedere 6 minuten dicht zullen zijn in de 3 piekuren voor en na de race en dus n kort geding gaan aanspannen ertegen , maar ik geloof niet echt dat dat n kans maakt , aangezien die overweg er al langer is dan dat die mensen er wonen

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 10:02
    • hugenholz

      Posts: 364

      Rechtzaak bewoners Overveen was trouwens niet tegen het circuit maar tegen Prorail. Bewoners wilden geluidsschermen tegen de extra geluidsoverlast ivm opwaardering van het spoor tussen Haarlem en Zandvoort. Inmiddels is dat ook opgelast nu de wethouder in Bloemendaal (Overveen hoort bij de gemeente Bloemendaal) heeft toegezegd dat er geluidswerende maatregelen genomen gaan worden.

      Blijft nog open:

      - de vogelaars en de dove vogels(!) (vooralsnog geen rechtzaak maar verzoek tot extra geluidsmetingen door de provincie)

      - hoger beroep zaken Mobilisation for the Environment, Heemskerkse Stichting Natuurbelang Amsterdamse Waterleidingduinen, Leidse Stichting Duinbehoud en Haarlemse Stichting Rust bij de Kust. Bodemprocedures kunnen trouwens nog jaren gaan duren. Kost ook klauwen vol met geld. Ik denk niet dat die milieu-organisaties dit financieel kunnen opbrengen. De 2 verloren rechtzaken kost ze al minimaal een ton.

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 12:42
    • Ickx

      Posts: 65

      @hugenholtz: goede aanvulling. Dank. Alleen de kostenraming in je laatste alinea lijkt mij schromelijk overdreven.

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 13:28
  • Straks gaat het ze allemaal nog lukken ook! Moet niet gekker worden

    • + 2
    • 5 nov 2019 - 09:31
    • Beri

      Posts: 2.750

      Wie had dat gedacht..?

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 09:52
    • Ach als ze na een paar dagen al niet meer op schema lopen, dat zou te gek voor woorden zijn.
      Lammers zegt hier gewoon echt helemaal totaal niets bijzonders.

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 13:27
  • Zure reacties in :
    3
    2
    1

    • + 1
    • 5 nov 2019 - 09:52
    • Beri

      Posts: 2.750

      Eerste reactie dat een Drents circuit de betere optie zou zijn in..
      3..
      2..
      1..

      • + 2
      • 5 nov 2019 - 09:53
    • Joeppp

      Posts: 2.989

      Allemaal met mijn belastinggeld!!! En wat dacht je van de bereikbaarheid naar dat vergane glorie dorp.

      • + 1
      • 5 nov 2019 - 10:00
    • Assen is de betere optie!!

      wil je niet teleurstellen @Beri ;)

      • + 2
      • 5 nov 2019 - 10:09
    • Zandvoort wordt een grote flop en Max wordt meteen in de Tarzanbocht door Laclerc er uit gerost!!! (Zoiets...?)

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 12:13
    • snailer

      Posts: 3.452

      Volgens mij kunnen de posts van Maximum Overdrijven en Beri worden geschaard onder uitlokking. :)

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 12:27
    • Ohhh.... nee, dat had ik niet door! :-)))

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 12:52
    • snailer

      Posts: 3.452

      TheStijg, ik had niet door dat jij het door had. Vandaar dat ik het speciaal voor jou even opschreef.

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 13:55
    • @snailer

      Dat ik wat doorhad...? ;-)

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 14:08
    • Beri

      Posts: 2.750

      Er is maar 1 iemand die mij begrijpt Clem.. Dankjewel! 😉

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 16:15
  • meister

    Posts: 2.430

    Het laaghangend fruit kende al twee kort gedingen.
    Ik ben niet heel positief over het verloop.

    • + 0
    • 5 nov 2019 - 09:53
    • snailer

      Posts: 3.452

      Bedoel je met laag hangend fruit Zondfoort of de andere partijen?

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 13:58
  • Snork

    Posts: 7.894

    Ik heb tot eind dit jaar effe vrije tijd voordat ik aan een nieuwe baan begin. Ben sinds ik vrije tijd heb begonnen aan een renovatieklusje in mijn huis. Die loopt sinds dag 2 van de renovatie zoals verwacht al niet meer op schema en ik heb geen last van beschermde hamsters, stikstof of ander geneuzel. Ach, als het voor de kerst maar klaar is. Planning heb ik het raam uitgeflikkerd.

    • + 1
    • 5 nov 2019 - 09:53
    • jarka

      Posts: 1.226

      planning wel eerst gereinigd je weet maar nooit\

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 20:20
  • BoerTeun

    Posts: 55

    Hoe harder er geschreeuwd word dat alles volgens planning verloopt hoe verdachter het word.
    Grote projecten lopen altijd volgens planning tot er afgerekend moet worden, dan heeft het ineens 20 miljoen meer gekost.
    Nog 6 maanden te gaan, er komt nog een winter aan (misschien), nog rechtzaken, stikstof regels die volledig de plank mis slaan, kortom de tijd is nog kort en de lijst van "onvoorziene omstandigheden" nog lang.
    Ik hoop ontzettend dat er straks een schitterend circuit met F1 waardige accommodatie ligt maar er moet nog veel gebeuren meneer Lammers.

    • + 1
    • 5 nov 2019 - 11:00
    • Edward M

      Posts: 933

      Al word het allemaal duurder dan is dat allemaal privé geld en niet van de belastingbetaler .dus laat ze lekker gaan daar er krijgen een pracht evenement waar de hele wereld naar kijkt.
      Betere pr voor Holland kan je echt niet krijgen.

      • + 2
      • 5 nov 2019 - 11:09
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Een circuit ligt er straks wel. Of het schitterend zal zijn? Dat betwijfel ik. Om Zandvoort schitterend te maken hebben ze wel wat meer dan 6 maanden nodig lijkt me.

      • + 2
      • 5 nov 2019 - 11:54
    • BoerTeun

      Posts: 55

      @Edward M Die extra miljoenen de de gemeente Zandvoort nodig heeft zijn ook prive gelden ?

      • + 2
      • 5 nov 2019 - 12:49
    • Edward M

      Posts: 933

      Boert . Zandvoort geeft geen geld weg op het circuit alleen daarbuiten dat is eerder achterstallig zoals bij het treinstation wat weer onder ProRail valt en het creëren van extra parkeerplaatsen. Vergeet niet dat daar straks heel veel geld word verdient als er nieuwe hotels gebouwd gaan worden en veel toeristen naar toe komen en wat denk je van de onder verhuur in de woonhuizen en het verteer van100000 man dag 3 dagen lang.
      Tuurlijk kost het geld maar het grootste deel is privé geld.

      • + 2
      • 5 nov 2019 - 15:28
  • Allemaal hypocrisie ten top,,, zo,n weekendje F1 zou in het landsbelang zijn,,, belachelijke vergelijkingen met Olympische spelen... En dan nog het ergste , dat milieu gedoe,,, Man man, wat een vreselijk gezeur allemaal, en wat een vreselijke dubbele moraal, zelfs van rechters , wel bouwprojecen stilleggen , straks mag het volk overal nog 100 rijden , etc etc, maar zo,n weekendje racen is nu opeens een soort nationaal belang... Kortom ,het is weer allemaal totale willekeur zonder ook maar enige regie en goede sturing van uit de overheid... Lachwekkend land geworden,,, en de hele “linkse” grachtengordel straks op de ere-tribune,,,

    • + 1
    • 5 nov 2019 - 11:32
    • snailer

      Posts: 3.452

      Op dit moment is het 'project' onomstotelijk goed voor het millieu. Denk maar eens goed na waarom.

      Of laat ik het maar verklappen. Tijdens de verbouwingen zijn er geen races.

      • + 0
      • 5 nov 2019 - 12:31
    • Rvb1979

      Posts: 304

      Je kent de uitspraak en de details van de rechtzaak . Het zou mischien ook nog kunnen dat zandvoort het gewoon goed geregeld heeft en dus de rechter niet anders kan dan in hun voordeel te oordelen . Maar roepen van de zijkant dat het niet klopt zonder enige kennis van de zaak heeft waarschijnlijk met persoonlijke voorkeur te maken . De rechter kijk daar niet naar

      • + 5
      • 5 nov 2019 - 12:44

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Bespreken Max Verstappen en teamlid in dit filmpje de intro van DAS?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team PSV
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 apr 1997 (23)
  • Geb. plaats Tilburg, Nederland
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 191,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar