user icon

Bottas geniet van gevecht voor derde plek: "Knap teruggevochten"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2019 22:07
  • comments 12
  • Door: Rutger Lauvenberg

Het zag er na zijn crash op zaterdag en een rommelige openingsfase van de race, waarin Valtteri Bottas terugviel naar de zevende plek nou niet bepaald uit alsof hij kans maakte om op het podium te finishen. Na een touché met Max Verstappen in het Foro Sol-stadion, waarbij de Nederlander een lekke band opliep, belandde de Fin mede door een betere strategie dan Charles Leclerc en Alexander Albon en overtuigende inhaalacties op de beide McLarens een indrukwekkende derde plek.

Bottas verklaarde na afloop ook dat hij genoten had van zijn race: "Ja, echt wel en zeker als je bedenkt hoe het gisteren ging is dit een uitstekend resultaat. We hadden echt een goede pace, ook al was de start erg tricky, wisten we ons knap terug te vechten naar de derde plek. Ik denk ook niet dat er meer inzat."

Nadat Bottas een overtuigende start van het seizoen beleefde leek de Fin zijn goede vorm een beetje kwijt te zijn, maar de laatste races lijkt hij weer in een betere vorm te steken: "Ik voel me ook een stuk beter dan vorig jaar. Ik heb ook meer vertrouwen en voel me goed in de auto en ik kijk nu alweer uit naar volgende week."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.414

    Hamilton komt op dit moment net 1 puntje tekort , ik zou het wel een giga-stunt vinden als Bottas alsnog kampioen wordt

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:26
    • Die grijze muis? Dat geloof je toch zelf niet @Sailor!

      • + 1
      • 27 okt 2019 - 22:29
    • Ik heb ook helemaal geen band met Bottas.

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 22:37
    • sailor

      Posts: 10.414

      Nee joh , was ook niet serieus.
      Hamilton heeft die titel al binnen , er is nog 1 kans voor Bottas en dan moet Bottas de 3 resterende wedstrijden winnen en Hamilton alle wedstrijden buiten punten rijden , zie je dat nog gebeuren?

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 22:39
    • mgf1

      Posts: 223

      1 p en 3 mogelijke snelste race rondjes... dus in totaal moet Lewis er nog 4 halen.. zondag in Austin is het gebeurd..hoop dat het volgend jaar weer eens een langer gevecht mag zijjn tussen hopelijk Ferrari en Mercedes (en dat Lewis dan zijn verdiende 7e titel pakt)

      • + 2
      • 28 okt 2019 - 03:14
    • Kubica

      Posts: 3.998

      @Schwantz, en Max ook niet... of eerder, geen band dankzij Bottas...

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 09:04
    • joop

      Posts: 1.092

      Bottas....tsja... knap teruggevochten.....Wie van de top 6 heeft hij op de baan ingehaald?.........juist.....
      Het is en blijft een grijze muis, als hij achter iemand van de top 6 rijdt dan weet je al dat ie terrein gaat verliezen, of omdat zijn auto op dat moment beter is dan van zijn voorganger, dat ie er achter blijft rijden.....inhalen??? neeeuuujj

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 09:10
  • Maar van zijn actie op Max wist hij zich voor de camera niets meer te herinneren. Het is en blijft een geniepig schandknaapje.

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:38
    • Had Max ook gisteren moeten doen voor de camera; dat, kan me niets meer herinneren...;-)

      • + 4
      • 27 okt 2019 - 22:44
  • Onkunde.

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:40
  • chao

    Posts: 1.034

    Echt een dom racer, ziet Max maar stuurt toch in, dan hoor je niet in de F1 thuis.

    • + 1
    • 28 okt 2019 - 00:46

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar