user icon

Bottas geniet van gevecht voor derde plek: "Knap teruggevochten"

  • Gepubliceerd op 27 okt 2019 22:07
  • comments 12
  • Door: Rutger Lauvenberg

Het zag er na zijn crash op zaterdag en een rommelige openingsfase van de race, waarin Valtteri Bottas terugviel naar de zevende plek nou niet bepaald uit alsof hij kans maakte om op het podium te finishen. Na een touché met Max Verstappen in het Foro Sol-stadion, waarbij de Nederlander een lekke band opliep, belandde de Fin mede door een betere strategie dan Charles Leclerc en Alexander Albon en overtuigende inhaalacties op de beide McLarens een indrukwekkende derde plek.

Bottas verklaarde na afloop ook dat hij genoten had van zijn race: "Ja, echt wel en zeker als je bedenkt hoe het gisteren ging is dit een uitstekend resultaat. We hadden echt een goede pace, ook al was de start erg tricky, wisten we ons knap terug te vechten naar de derde plek. Ik denk ook niet dat er meer inzat."

Nadat Bottas een overtuigende start van het seizoen beleefde leek de Fin zijn goede vorm een beetje kwijt te zijn, maar de laatste races lijkt hij weer in een betere vorm te steken: "Ik voel me ook een stuk beter dan vorig jaar. Ik heb ook meer vertrouwen en voel me goed in de auto en ik kijk nu alweer uit naar volgende week."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.268

    Hamilton komt op dit moment net 1 puntje tekort , ik zou het wel een giga-stunt vinden als Bottas alsnog kampioen wordt

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:26
    • Die grijze muis? Dat geloof je toch zelf niet @Sailor!

      • + 1
      • 27 okt 2019 - 22:29
    • Ik heb ook helemaal geen band met Bottas.

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 22:37
    • sailor

      Posts: 10.268

      Nee joh , was ook niet serieus.
      Hamilton heeft die titel al binnen , er is nog 1 kans voor Bottas en dan moet Bottas de 3 resterende wedstrijden winnen en Hamilton alle wedstrijden buiten punten rijden , zie je dat nog gebeuren?

      • + 0
      • 27 okt 2019 - 22:39
    • mgf1

      Posts: 223

      1 p en 3 mogelijke snelste race rondjes... dus in totaal moet Lewis er nog 4 halen.. zondag in Austin is het gebeurd..hoop dat het volgend jaar weer eens een langer gevecht mag zijjn tussen hopelijk Ferrari en Mercedes (en dat Lewis dan zijn verdiende 7e titel pakt)

      • + 2
      • 28 okt 2019 - 03:14
    • Kubica

      Posts: 3.914

      @Schwantz, en Max ook niet... of eerder, geen band dankzij Bottas...

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 09:04
    • joop

      Posts: 1.082

      Bottas....tsja... knap teruggevochten.....Wie van de top 6 heeft hij op de baan ingehaald?.........juist.....
      Het is en blijft een grijze muis, als hij achter iemand van de top 6 rijdt dan weet je al dat ie terrein gaat verliezen, of omdat zijn auto op dat moment beter is dan van zijn voorganger, dat ie er achter blijft rijden.....inhalen??? neeeuuujj

      • + 0
      • 28 okt 2019 - 09:10
  • Maar van zijn actie op Max wist hij zich voor de camera niets meer te herinneren. Het is en blijft een geniepig schandknaapje.

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:38
    • Had Max ook gisteren moeten doen voor de camera; dat, kan me niets meer herinneren...;-)

      • + 4
      • 27 okt 2019 - 22:44
  • Onkunde.

    • + 0
    • 27 okt 2019 - 22:40
  • chao

    Posts: 1.008

    Echt een dom racer, ziet Max maar stuurt toch in, dan hoor je niet in de F1 thuis.

    • + 1
    • 28 okt 2019 - 00:46

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar