user icon
user icon

Bleekemolen twijfelt: "Weet echt niet of Zandvoort het gaat halen"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2019 15:08
  • comments 65
  • Door: Bjorn Smit

Over iets meer dan een half jaar komt de Formule 1 weer naar Zandvoort voor de Formule 1. Er moet echter nog veel gebeuren aan het circuit en Michael Bleekemolen twijfelt of alles wel op tijd af is.

In mei maakte de Formule 1 bekend dat het na 35 jaar afwezigheid terugkeert in Nederland. Net als in de jaren tot 1985 zal Circuit Zandvoort de gastheer zijn van de Nederlandse Grand Prix, maar het gaat nog een race tegen de klok worden om het circuit op tijd gereed te krijgen voor de race. Er moeten nog de nodige verbouwingen plaatsvinden voordat er daadwerkelijk geracet kan worden.

Op dit moment is men op Zandvoort al begonnen aan het afgraven van een geluidswal, iets wat op tegenstand van verschillende milieuorganisaties kan rekenen. Daarnaast zullen onder andere het pitcomplex en de paddock onder handen genomen worden, moet het circuit op een aantal plaatsen verbreed worden en zal de Arie Luyendijk bocht voorzien worden van een banking van liefst 18 graden, terwijl er ook nog een groot aantal (tijdelijke) tribunes gebouwd moeten worden. 

'Olympische' klus om Zandvoort op tijd klaar te hebben

De organisatie van een Grand Prix is hoe dan ook een enorme klus, maar er moet in Zandvoort dus nog een hoop gebeuren voordat de Grand Prix daadwerkelijk verreden kan worden. De tegenwerking van de milieuorganisaties maakt het leven van het circuit en de organisatie niet makkelijker. Bleekemolen ziet dat de race prestigieus is, maar hij betwijfelt of alles op tijd af is.

"Half Nederland ziet dat het uniek is dat zo’n evenement naar ons land komt. De prins ziet het als de kroon op zijn werk. Het is net geen Olympische Spelen, maar je staat wel wereldwijd op de kaart. De organisatie is zeker een Olympische inspanning. Ik benijd het circuit niet. Het is zóveel werk. Gaan ze het halen? Gaat de Grand Prix door? Ik weet het echt niet", vertelde de voormalig Formule 1-coureur aan het AD.

Reacties (65)

Login om te reageren
  • En het kon allemaal zo makkelijk.....

    • + 5
    • 21 okt 2019 - 15:17
    • Beri

      Posts: 2.708

      Niemand heeft dat ooit gezegd.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 18:14
    • Als de "powers that be" het willen, dan komt het er.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 18:55
    • maxiking

      Posts: 125

      Dit is er 1 in de categorie: 'ik had het toch gezegd' .....

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 20:11
  • Gelukkig kunnen we sinds Oostenrijk alles wat meneer Bleekemolen zegt gerust lang ons heen laten glijden

    • + 1
    • 21 okt 2019 - 15:18
    • Axel

      Posts: 2.153

      Vertel, wat heeft hij jou sinds Oostenrijk misdaan?
      Niet ons dus.

      • + 2
      • 21 okt 2019 - 15:23
    • @Axel, hoe kom je erbij dat hij mij iets misdaan zou moeten hebben? Moet ik jou nu nog gaan vertellen over zijn complottheorietjes waar hij over 5 jaar nog op terug gaat komen?

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 16:26
    • Axel

      Posts: 2.153

      Da_bartman, nee hoor, je hoeft me niets te vertellen. Ik heb zijn theorie ook gelezen. Het was zijn mening.
      En daarom neem je alles wat Michael Bleekemolen na Oostenrijk niet meer serieus?

      Ik zeg altijd: ieder zijn eigen mening.
      Jij zult ongetwijfeld ook wel iets twijfelachtigs hebben geschreven/gezegd, maar het is je mening en dat respecteer ik dan.

      • + 2
      • 21 okt 2019 - 16:41
    • @Axel, dat was geen mening van Bleekemolen hoor, hij had daar keihard bewijs voor maar mocht dat pas over 5 jaar vrijgeven. ik heb daar maar een woord voor: koekoek..

      blijf jij maar de politiekcorrecte boy uithangen, prima dan

      • + 0
      • 23 okt 2019 - 12:38
  • Polleken

    Posts: 891

    Heb ook zo mijn twijfels.

    • + 3
    • 21 okt 2019 - 15:19
    • Axel

      Posts: 2.153

      Ik ook.
      Het is veel te kort dag.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 15:23
    • Als we een beetje strenge of late winter krijgen wordt het zeker een probleem. Maar vergeet ook Prorail niet, die denken het ook niet af te krijgen.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 16:59
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Als 'Bleek' het echt niet weet kan hij beter zijn grote mond met bleek spoelen en zich van dergelijke commentaren onthouden.

    Iedere Jan Doedel snapt dat het een race tegen de klok is die ze gaan halen of niet gaan halen.

    • + 1
    • 21 okt 2019 - 15:22
    • Achteraf "Bleek" het een onmogelijke opgave... 😜

      • + 2
      • 21 okt 2019 - 15:52
    • Axel

      Posts: 2.153

      Volgens mij heeft hij een rijschool op Zandvoort en weet hij wat de staat van het circuit.
      In tegenstelling tot de forumleden weet hij iets meer.

      • + 3
      • 21 okt 2019 - 16:44
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      Zijn bedrijf zit onder die tribune volgens mij

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:22
    • walteij

      Posts: 744

      Het kantoor van Raceplanet zit in het pitgebouw. Ze maken ook gebruik van de hospitality units boven de pits om daar bedrijven te ontvangen die een race experience boeken.
      Michel Bleekemolen zit er veel dichter op dan wij allemaal. De enige die er dichter op zitten zijn Bernhard en Lammers (die samen de boel moeten regisseren).

      • + 1
      • 22 okt 2019 - 08:23
  • jd2000

    Posts: 3.324

    Heb ook zo mijn twijfels. Hoop het niet, want dat zou een internationale afgang van jewelste zijn. De eerste schop is in de grond en het eerste kort geding vindt plaats. Over het uitbreiden van het spoor hoor je ook niets meer.

    • + 2
    • 21 okt 2019 - 15:29
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Nee, NS en ProRail he?

      Altijd te laat...

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 16:40
    • Axel

      Posts: 2.153

      Google geeft het antwoord: NS en Prorail dreigen: geen treinen naar F1 Zandvoort zonder extra geld.
      Het bericht van 02 oktober 2019.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 16:47
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      Ik las eerder in de week nog dat de politiek in Bloemendaal het ook niet eens is met die spoorwerkzaamheden

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:39
    • Zucht

      Posts: 441

      Jongens, jongens, wel opletten he!
      Iedereen moet op de fiets: 2 fietsen naast elkaar, 2m per fiets, 100000 bezoekers, Das ff snel 500km fietsen zonder tussenruimte: ANWB verkeersinformatie spreekt van zware spits.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:46
    • Zucht

      Posts: 441

      Oh ja, de prins komt per koets 😂

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 17:49
    • Zucht

      Posts: 441

      Das trouwens 2 x de afstand Zandvoort TT-circuit en weer terug 😂

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 17:52
  • hugenholz

    Posts: 364

    - Uitspraak rechter is op 29 oktober
    - Raceseizoen is op 4 november afgelopen
    Grote verbouwingen zullen op 5 november starten, dus ze hebben ongeveer 6 maanden de tijd om alles af te graven, tijdelijke tribunes neer te zetten, vergroten pitboxen, asfalteren diverse aan en afvoerwegen (oa ontsluitingsweg naar de Boulevard Barnaart). Qua nieuwe gebouwen zal er zoveel mogelijk met mobiele units gewerkt worden.
    Verder zal Prorail ook zsm beginnen met het vergroten van de stroomcapaciteit op station Zandvoort (medio november).

    • + 1
    • 21 okt 2019 - 15:30
    • kortom, valt eigenlijk allemaal wel mee?

      • + 3
      • 21 okt 2019 - 15:38
    • @Clemenza, ja hoor. De baan ligt er al.

      • + 4
      • 21 okt 2019 - 15:54
    • Paar dagen geleden een filmpje over de verbouwingen gezien op jij-buis. Eerlijk gezegd schrok ik wat 'n oude meuk het geworden is. Ik denk dat er veeel meer werk ingestoken moet worden dan eerder gedacht. Hoop wel dat 't allemaal kan doorgaan, maar ik begrijp ook de twijfel bij veel mensen.

      • + 6
      • 21 okt 2019 - 16:47
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      Je weet dat het herfst en winter word en dat er elders in het land 18.000 bouwprojecten stilliggen?

      en dat de politiek in Bloemendaal een stokje wil steken voor die spooraanpassingen?

      • + 4
      • 21 okt 2019 - 17:24
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      @Diszaidup

      de baan die er nu ligt word aangepast, anders krijgen ze geen Grade 1 licentie en komt er sowieso geen F1

      • + 2
      • 21 okt 2019 - 17:28
    • tour71

      Posts: 711

      Precies. Dat er in november gestart zou worden is al maanden geleden gezegd. Dus niets nieuws onder de zon. En met zoveel bouwvakkers die toch zonder job zitten ivm stopgezette projecten zijn er genoeg handjes beschikbaar.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 20:13
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      Maar waarom zou huizenbouw niet mogen en dit dan wel?

      dat kan een rechter echt niet verantwoorden.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 22:29
    • Dit gaat geen doorgang vinden, de rechter zal de boel stil leggen. Het sprookje van de sprookjes prins is over.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 23:38
    • VestAan

      Posts: 204

      @f1-benelux: ik was jaren geleden nog op het circuit-park Gilles de Villieneuve in Montreal. De pitsboxen en het podium zagen er toen ook niet uit, maar toch is de F1 daar al jaren aanwezig. Op TV valt dat op.de een of andere manier veel minder op, wellicht door het grote aantal reclameborden. Een aantal
      jaar geleden hebben ze de pitsboxen wel vernieuwd.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 23:53
  • Het milieu gedoe begint nu pas , eerste uitspraak 29 oktober , maar dat gaat voornamelijk over de leefomgeving van de kikkertjes en hagedisjes... Grote feest begint pas als de anti-stikstof maffia begint met hun offensief. En dat is al bekend, daar zitten een paar heel vervelende types bij, o.a die stikstof-nazi Johan Vollenbroek ,,, Google die naam maar is,,,,, die het de rechter haast onmogelijk gaan maken om de GP door te laten gaan.....

    • + 4
    • 21 okt 2019 - 15:38
    • Ik krijg ook een Vollenbroek van al die stikstof, eg nie normaal.... ;)

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 15:45
    • meister

      Posts: 2.344

      Wat te denken van de PFAS over 'vervuilde' grond.

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 17:08
    • Beri

      Posts: 2.708

      Met de huidige set aan maatregelen die op tafel liggen om de stikstof crisis het hoofd te bieden en de zaken die nog in de pijplijn zitten, zoals de nieuwe rekenmethode, is het alleen maar een kwestie van tijd voordat vergunningen afgegeven mogen worden. De vraag blijft of dit tijdig is voor Zandvoort.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:21
    • guer

      Posts: 183

      @Beri daar heb je het mis. De juristen hebben nu al gehakt gemaakt van de hudige regels en de rekenmethodes die er liggen. Die rekenmethodes zijn helemaal niet van toepassing, eerst moet het natuurgebied herstellen, dan pas mag er weer uitgestoten worden. Die ambtenaartjes maken weer een heleboel fouten

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 18:09
    • Zandvoort had dit allemaal vooraf moeten regelen, en niet pas op het moment dat ze al op de kalender staan.
      Dan had jij niet zo boos hoeven worden en (overigens belachelijke) krachttermen hoeven gebruiken.
      Maar Zandvoort wist dat ze de GP gingen verliezen aan Assen, en ze konden de jaloezie over Assen's kant-en-klare accommodaties niet verwerken.
      Dus als je boos wilt zijn, wees het dan op je lieve sprookjesprins en zijn lakeien, die je een worst hebben voorgehouden.
      En trouwens, hoe krap tijd het ook is, en hoe slordig het uiteindelijk zal zijn.. die GP komt er echt wel.
      Daar gooien onze fijne VVD'ers in Den Haag eventueel nog wel een smak belastinggeld tegenaan voor hun vriendje van oranje.

      • + 0
      • 22 okt 2019 - 10:41
  • ASSEN!!! ;)

    • + 6
    • 21 okt 2019 - 15:38
    • Supersoft

      Posts: 886

      Zolder!

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 15:46
    • VENRAY!!!
      Rondjes.... allemaal rondjes!

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 15:55
    • Valkenswaard met de TROS erbij.. typical dutch GP weekend... ;)

      • + 4
      • 21 okt 2019 - 15:57
    • Strijen

      • + 1
      • 21 okt 2019 - 16:07
    • Maaskantje

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:06
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      @Bschuit

      dat begon op Zandvoort voor het naar Valkenswaard ging, kijk maar eens op YouTube

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 17:25
    • Reno

      Posts: 1.507

      ASSEN!!!
      Stap op lijn 1 voor 'thuus en ben er binnen een kwartiertje.
      Dat geneuzel in Zandvoort. 😂

      • + 3
      • 21 okt 2019 - 17:44
    • GP van Zeeland!! Over de Oosterscheldekering.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 18:57
    • masf1

      Posts: 6.224

      Zeeland en zondag gaat niet samen qua racen.

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 20:18
    • Ferluci

      Posts: 41

      Pingjum -anna Paulowna met Afsluitdijk als rechte stuk

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 23:24
    • Rimmer

      Posts: 7.152

      Kartbaan Lelystad!!

      • + 0
      • 22 okt 2019 - 07:35
  • mordor

    Posts: 960

    Technisch gezien, krappe sokken, maar haalbaar. Alleen nog die milieu-wappies uitschakelen. Zet hem op! #teamoranje

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 16:40
  • meister

    Posts: 2.344

    Ze hadden gelijk een streep moeten zetten door alle onzinnige club races waar geen hond naar komt kijken en gelijk beginnen met de dingen die zonder vergunning gedaan kunnen worden.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 17:00
  • Asfalt neerleggen is in een dag gebeurd..kijk maar op youtube ..leggen ze kilometers neer in een dag

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 17:39
    • StevenQ

      Posts: 5.894

      asfalt neerleggen is wat anders dan bochten verleggen waaronder de laatste bucht 18 graden banking geven

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 18:57
    • hoopje zand en kiezel puin storten , shoveltje eroverheen , asfaltmachine eroverheen en tis gedaan

      • + 1
      • 22 okt 2019 - 07:56
  • MCL34

    Posts: 531

    Valt mee dat er nog geen tvzender in gedoken. Expeditie Zandvoort

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 18:12
  • Wie wil Er 4 kaartjes overnemen voor de Ben Pon tribune? Die Bleekemolen moet je niet geloven.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 18:14
    • masf1

      Posts: 6.224

      Bleek loopt ze hele leven daar al rond dus hij weet wel wat er speelt en moet gebeuren en tuurlijk kan er met genoeg mankracht zat maar tijd wordt een dingetje

      • + 0
      • 21 okt 2019 - 20:10
  • hugenholz

    Posts: 364

    Budget DutchGP is trouwens 50 miljoen euro. Ik weet niet of de investeringen voor de verbouwingen daarbij zijn inbegrepen (ik denk het niet).

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 20:56
    • Budgetten in Nederland worden altijd overschreden, en niet zo'n beetje ook. Halverwege de bocht is het asfalt op vrees ik...

      • + 1
      • 22 okt 2019 - 00:07
  • Ferluci

    Posts: 41

    Ik denk dat hetgeen afgang gaat worden.
    Bedelaars circuit, alles net niet.
    Nl bv gaat de toekomst in als armoedigste GP ooit. Zelfs Azerbeidzjan heeft het beter voorelkaar midden in de stad met niet eens een echt circuit..
    De trots van het oranje legioen gaat plaats maken voor schaamte.

    • + 0
    • 21 okt 2019 - 23:20
    • hugenholz

      Posts: 364

      Organisatie achter de DutchGP heeft door de waanzinnige kaartverkoop (315.000 verkochte kaart a gemiddeld 200 euro) al een oorlogskas van dik boven de 60 miljoen euro... plus dat Bernhard en z'n partners al tientallen miljoenen had gereserveerd voor de verbouwing en aanverwandte kosten (juristen, voortraject organisatie)

      Het geld is ruimschoots aanwezig en als de juridische hobbels zijn overwonnen zal er vol gas gegeven gaan worden. Ik denk dat je je zal verbazen hoe het "armoedige circuit" omgetoverd gaat worden in een "F1-waardig circuit".

      Persconferentie na de uitspraak vd rechter (begreep ik). Alle details van de verbouwing zullen dan getoond worden.

      • + 0
      • 22 okt 2019 - 09:19
    • Precies vanwege de vrees voor een afgang zal de regering straks een enorme financiële boost geven zodat met driedubbele mankracht alles nog op tijd af kan zijn.
      Zo gaat het met dit soort dingen, wordt tig keer zo duur vanwege geknoei in de organisatie en omdat iedereen in zijn eigen belang handelt..

      • + 1
      • 22 okt 2019 - 10:52

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land NL
  • Geb. datum 2 okt 1949 (70)
  • Geb. plaats Amsterdam, Netherlands, NL
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar