FIA verplaatst pole position naar rechterkant van rechte stuk
- Gepubliceerd op 09 apr 2011 16:26
-
20
- Door: Robin Smeets
Zoals gebruikelijk start de coureur vanaf pole position in Sepang aan de linkerkant van het rechte stuk met het oog op de eerste bocht. Echter, veel coureurs hadden enkele weken geleden al een verzoek ingediend bij de FIA om deze positie te veranderen vanwege de vele rubberdeeltjes die van de Pirelli-banden komen.
FIA-directeur Charlie Whiting heeft vanmiddag gehoor gegeven aan de verzoeken van de coureurs en bevestigt dat Sebastian Vettel de race morgen vanaf de rechterkant zal starten. Vettel: "Het is hier erg belangrijk dat je vanaf de schone kant mag beginnen aan de race. We zullen zien wat het verschil is."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis - Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (20)
Login om te reagerenPosts: 10.089
lijkt me heel logisch, ik dacht dat dit al langer duidelijk was.. ik wist het iig al wel
Posts: 562
Zozo, jij wist het al wel? En dat terwijl Charlie Whiting het vanmiddag past bekendmaakte. Knap hoor. Wie is jou bron? Jean Todt?
Posts: 10.089
hij zal het dus ook al wel een keer eerder gezegd hebben, want dit wist ik al (serieus)
Posts: 5.792
Dat begrijp ik niet waarom alleen de 1ste daarmee geholpen moet worden als dat zo is .Dadelijk willen ze overal eerst de zaak bekijken om dan pas te zeggen waar ze willen starten .Is dit op verzoek van Vettel of van Hamilton ,wie word hier nu mee geholpen?dat is mij niet duidelij in dit verhaal.Wie heeft nu voordeel Vettel of Hamilton?
Posts: 10.089
dit wist ik allang, dus de Fia heeft dit vanmiddag niet bedacht
Posts: 603
Vele coureurs hadden dit punt kenbaar gemaakt, dus niet alleen de polesitter.
Posts: 1.481
Nee. De nummers 3-5-7-9 enz. vonden dat ook. :P
Posts: 155
@ Raikkonen-Fan,
Het is vanmiddag officieel naar buiten gebracht door de FIA.
Posts: 11.414
Er staat toch ook in het artikel dat de GPDA dit weken geleden al gevraagd heeft. Pas als Whiting het dan officieel maakt is het officieel. Wel wat merkwaardig dat hij dat pas na de kwalificatie doet trouwens.
Posts: 12
hierbij is vettel geholpen, de rechterkant is de schonere kant, grappig dat de coureurs dit ook al wisten. Hoorde alonso al zeggen dat ie aan de schone kant staat (rechts), dus raikonen fan heeft gelijk.
Posts: 10.412
dus morgen zegt alonso dag ham en but? en rijden vet en web weer op 1 en 2.
Posts: 10.412
ps iemand met zon naam mag van mij gelijk een ban krijgen...
Posts: 1.175
@ Alonsofan: Een bud-bug misschien iets beter?
Posts: 963
Het is de bedoeling dat de persoon op pole de beste startpositie krijgt, als dat in dit geval rechts is dan maar rechts.
Posts: 1.175
alonso fan(2312) Vandaag om 18:13
ps iemand met zon naam mag van mij gelijk een ban krijgen...
-
Waarom?
Als hij zich een nick van een string wil toezeggen, moet hij het zelf weten.
Posts: 12
hahah.. on topic.. de rechterkant is de schonere kant, maar veel zal et niet uitmaken. hopen dat hamilton 1ste kan staan bij de eerste bocht, of in ieder geval 2de. dan gaat et nog een mooie race worden! spatje regen zal mooi zijn voor ferrari!
Posts: 3.145
Uuuuh, er is morgen geen betere / schonere kant ... Er is vannacht een flinke hoosbui waardoor het voordeel van schone en betere kant niet meer is morgen.
Posts: 48
^:lol: @ Mika4ever!
Doet me denken aan de Japanse GP van \'90. Maar toen werd de beslissing van de stewards overruled door ene Balestre. Kortste GP die ik ooit gezien heb, aangezien ik na die crash in bocht één weer naar bed ging, haha!
Posts: 3.145
LOL! .. morgen eens kijken of ik daar wat beelden van op kan snorren :). Ik ga in ieder geval na deze bocht ook naar bed. Bis morgen!
Posts: 4.951
@AIYnsa: butt-bug dan nog altijd :-)