Vettel gebruikte KERS: "Dat heeft me aan de pole geholpen"
- Gepubliceerd op 09 apr 2011 11:47
-
17
- Door: Robin Smeets
Lange tijd waren er twijfels of Red Bull Racing KERS wel zou gaan gebruiken tijdens de kwalificatie. In Melbourne besloot het team dat het systeem té onbetrouwbaar was en reden ze de kwalificatie en race zonder KERS. Gisteren reden Vettel en teammaat Mark Webber succesvol met het systeem en daardoor werd ook de kwalificatie afgewerkt met KERS.
"Ik ben tevreden met de auto, maar ik kon nooit echt een goed ritme vinden", vertelde Vettel na afloop van de kwalificatie. "Gisteren was geen al te goede dag en na de training vanochtend wisten we dat de auto snel genoeg was, we moesten er alleen zelf in geloven."
"Vorig weekend kregen we kritiek dat we zonder KERS reden, maar we hebben nu de meeste problemen opgelost. Ik denk dat we zonder het KERS-systeem niet hadden gestaan waar we nu staan op de grid. De jongens hebben een geweldige prestatie verricht. We hebben allemaal hard gewerkt en kunnen tevreden zijn met de positie waar we nu staan."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.726 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (17)
Login om te reagerenPosts: 2.714
Vettel en Hamilton hebben op het randje gereden.
Offtopic :Het zou me niks verbazen als een Renault morgen wint vanwege de regen. :)
Posts: 3.840
Petrov :)
Toch knap wat hij doet.
Posts: 962
Nou Petrov. Laten we dan even Heidfeld pakken :) Petrov heeft 3 goede races gehad uit 20 of zo. Heidfeld heeft vaak bewezen in de regen erg goed te zijn. Volgens mij reed hij in Brazilië als eerste van iedereen de pits in om vervolgens met z\'n regenbanden naar P3 te rijden. Erg bedachtzame coureur en een echte racer.
Posts: 3.007
Als er een iemand is die goed anticipeert op veranderende omstandigheden dan is dat Button. Dat heeft hij meermaals bewezen, vind het gek dat dat vergeten wordt of anderen niet opvalt.
Posts: 3.840
@Dennis uit Roosendaal Hoeveel jaren rijden ze allebei? Stel dat ze beide gelijke wagens hebben en zal dan Petrov eerder dan minder presteren dan hem?
Ik vind het knap dat alleen maar. Doe het maar ff, of is het zo (ge)makkelijk :).
(En;Ik bedoel ermee te zeggen dat Petrov het geld/sponsorschap inderdaad via de media, niet echt het voordeel had.)
Posts: 11.414
@Tifoso
Button kan vanaf ergens achter in de top 10 inderdaad wat meer risico\'s nemen. Soms pakt zo\'n gok goed uit, maar het gaat net zo vaak mis. In Australie en China pakte het goed uit, maar in Maleisie en Korea 2010 liep het bijvoorbeeld voor geen meter.
Posts: 1.434
Ik denk dat Petrov de show weer gaat stelen. Alonso oppassen Petrov komt er aan.
Posts: 2.852
Wat is iedereen toch zo onder de indruk van petrov? Tuurlijk, vorige race deed hij het prima en vandaag ook neit heel slecht, maar we hebben pas 2 races gehad, en vandaag staat Heidfeld er ook gewoon voor hoor (niet dat dat een schande is). Maar ik zou dan eerder zeggen \"Heidfeld komt eraan\". Net zoals je nu nog geen conclusie kunt trekken over Perez (op basis van 1 race) kun je dat bij Petrov over dit seizoen ook nog niet. En laten we eerlijk zijn, als we op basis van vorig seizoen een conclusie moeten trekken is dat niet al te positief.
Posts: 3.840
t.co/HowLVQT
Posts: 3.840
Nee, dat was een vetteltje :)
Maar allemaal v.d. top tien op zacht toch? Ik denk dat het een puike race word. Ik hoop toch dat het gaat regenen omdat ik echt niet weet weet hoe deze regenbanden zullen zijn.
Posts: 339
Logisch dat ze kers gebruiken op een hoge snelheids circuit.
Buitengewoon knap van RBR om op sommige circuits Kers te droppen en dan nog laptimes neerzetten waar niemand aan kan komen.
Wat een luxe positie en wat een held is die Newey toch.
Posts: 2.049
Een luxe positie? Er zat slechts een tiende tussen Vettel en Hamilton, op een circuit dat Red Bull eigenlijk zou moeten liggen. Dat is NIET een luxe positie :p.
Posts: 339
@Turbo F1
Ja luxe positie: Ik refereer niet Sepang maar naar circuits als melbourne e.d. :-P
Posts: 3.091
Sepang is meer een high speed circuit dan een high downforce circuit. Bij high downforce denk ik aan Catalunya, Monaco, Hungaroring en Suzuka.
Red Bull is echt niet ineens een seconde in snelheid verloren en McLaren heeft niet ineens een seconde gevonden.
Posts: 2.567
De weersvoorspellingen trekken op niks...
Q3 was best wel spannend, 4 wagens die er echt voor gingen en dan voornamelijk Hamilton & Vettel die voor de spanning zorgden...
Posts: 7.033
Ik ben erg benieuwd naar morgen. Het ziet er naar uit dat Vettel morgen eens een keer niet alleen maar de race hoeft uit te rijden zonder achteruit te kijken :) Ik heb het liefst dat het droog blijft want dan heeft Mclaren namelijk meer aan hun topsnelheid. In de regen schat ik RBR zeker hoger in, maarja we gaan het morgen vanzelf zien.
Posts: 9.176
Vettel zei niet dat er KRITIEK was op het niet gebruiken van kers, hij zei criteria. Engelse leraar van Seb: \"Seb, du muss ein Jahr Schule erneut machen weil deine Englisch nicht so gut ist\" Und dass ist nur spass!!!!