user icon
user icon

Sebastian Vettel kijkt uit naar Japan: "Eerste sector beste stuk circuit dat ik ken"

  • Gepubliceerd op 04 okt 2019 12:29
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

Sebastian Vettel kijkt erg uit naar de Japanse Grand Prix van volgend weekend. De Duitser hoopt zich op het 'zeer speciale' Suzuka te revancheren voor zijn uitvalbeurt in Rusland.

Suzuka is sinds 1987 bijna onafgebroken de gastheer geweest van de Japanse Grand Prix. Alleen in 2007 en 2008 stond er met Fuji Speedway een ander circuit op de kalender. Vettel kan goed uit de voeten op het Japanse circuit: hij wist er al vier keer te winnen namens Red Bull Racing, maar in het tijdperk van de V6-turbomotoren met hybride component is het hem nog niet gelukt.

De Ferrari-coureur houdt van het 'old-school' circuit van Suzuka, dat slechts een aantal kleine aanpassingen gehad heeft in de tijd dat het op de Formule 1-kalender staat. "Ik hou ervan, omdat ik denk dat het een geweldig circuit is", vertelde Vettel tegenover onder andere GPToday.net. "Het is een van de old school circuits op de kalender. Ze hebben weinig aangepast sinds het begin, maar ik kan het ook mis hebben."

Passie en steun in Japan kan Vettel ook bekoren

"Misschien reden ze op een compleet ander circuit in 19-nogwat. Echter, sinds ik het circuit ken en ik het op de TV gezien heb, is het niet veranderd. Het is een enorm snel circuit met veel snelle bochten. Ik denk dat de eerste sector het beste stuk circuit is dat ik me voor kan stellen."

"Het is een te gekke plaats en er is veel passie en steun voor de Formule 1. We gaan er maar een keer per jaar naartoe. Er zijn veel meer dingen die het erg speciaal maken en daar heb ik altijd van genoten. Ik hou ook van Japan, want ik denk dat het een bezoek waard is. Het is geweldig om daar te zijn en daar te kunnen racen. Als de auto presteert en doet zoals jij dat wil, dan denk ik niet dat er veel dingen beter zijn dan dat."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Snarf058

    Posts: 121

    Hoop dat Max in Japan gaat winnen, maar mocht dat hem niet worden dan hoop ik dat Vettel hem pakt. Iets met gunfactor; omdat ik vind dat hij te weinig gesteund wordt door zijn team en hij genaaid is in Canada.

    • + 8
    • 4 okt 2019 - 12:36
    • Ik hoop het van harte dat Vettel hem wint. *fingers crossed*

      • + 3
      • 4 okt 2019 - 12:55
    • Der zijn zoveel genaaid in Canada.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 13:31
    • Vettel zal wel moeten. Verliezen van Leclerc is geen optie meer. Dan is ie echt af als kopman.

      • + 1
      • 4 okt 2019 - 13:39
    • Gamert

      Posts: 591

      Het is dat Vettel (contractueel) word gesteund door de teamleiding. Anders maakte hij geen schijn van kans tegen Leclerc.
      En jij hebt het over gunfactor, persoonlijk gun ik Vettel niks meer na Duitsland 2018 en de vele fouten voor de die hij tot een aantal races geleden heeft gemaakt. En als hij in Canada er niet af was gegaan had hij ook niet terug de baan op gehoeven.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 13:58
    • Van mij mag Vettel hier ook winnen, maar het zou voor Honda ook
      erg mooi zijn als Max 'm zou winnen. In ieder geval beiden op 1 en 2
      en Lewis op 3, want die wordt sowieso wel WK.

      • + 3
      • 4 okt 2019 - 14:04
  • Suzuka is met Spa het gaafste circuit op de kalender imo, en vwb die maffe creaties van die super enthousiaste fans kan Roy Donders nog een puntje zuigen.

    • + 1
    • 4 okt 2019 - 12:40
    • @Schwantz, is jouw maandelijkse beurt aanstaande weekend? Je hebt het ineens over Frypartijen en puntjes zuigen vandaag. Afin, geniet ervan :-).

      • + 1
      • 4 okt 2019 - 12:54
    • Rimmer

      Posts: 7.174

      Het is idd zo dat Roy graag aan puntjes zuigt. Dat, en zijn voorliefde voor kleding ontwerpen heeft hij zelfs gemeen met een andere F1 coureur. :p

      • + 1
      • 4 okt 2019 - 13:02
  • Ik hou ook van Japan, want ik denk dat het een bezoek waard is.

    • + 0
    • 4 okt 2019 - 13:28
  • Suzuka vind ik ook één van de beste circuits, samen met Spa. Ik moet wel zeggen dat ik Austin toch ook wel super vindt (van de nieuwere banen). Tot slot ben ik ook een enorme Silverstone fan.

    • + 1
    • 4 okt 2019 - 13:39
    • Ik heb zelf Interlagos nog in jouw rijtje staan. Voorheen vond ik de GP vanMaleisië ook leuk maar die is helaas verdwenen.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 15:59
  • Alonso op Schumacher in de 130R op Suzuka, de mooiste ooit in Japan.
    Als Schumi niet had gelift, hadden beiden nu vanaf de eeuwige jachtvelden toegekeken.
    Alonso heeft toen naar verluidt die vraag beantwoord met " hij heeft twee kinderen, ik wist dat hij zou liften".

    • + 0
    • 4 okt 2019 - 13:41
    • Kan me daar ook ooit een crash van Alan McNish herinneren. Het eerste wat ie deed toen ie uitstapte was volgens mij voelen / kijken of zijn ballen er nog goed aan zaten.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 13:50
    • @mr.Monza:

      Net weer de onboard teruggekeken (heb een erg productieve dag). Heel mooi om die aanloop van Alonso te zien. Hij vreet de kerbs op en verliest zijn Renault bijna maar behoudt veel meer snelheid. Na zoveel moeite snap ik wel dat hij hem laat staan als-ie er eindelijk naast zit, haha! De RS25 was ook wel echt een dijk van een wagen.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 14:32
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Het verschil in auto was ook substantieel toen. En voor Schumacher ging het nergens om. Reken maar dat Schumacher niet gelift had als Alonso dat in 2006 geprobeerd had.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 15:46
  • ThisGuy

    Posts: 310

    Even off-topic. Als je hier rechts naar het teamprofiel van Ferrari kijkt, wat geeft dat staatje dan aan?
    Waarschijnlijk zal het simpel zijn maar ik kan het nog steeds niet bedenken.

    • + 0
    • 4 okt 2019 - 14:16
    • Het lijken de startnummers te zijn waar de coureurs in verschillende jaren mee gereden hebben.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 14:26
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Lijkt me niet. Een startnummer behoudt een coureur toch zijn gehele F1 carrière?

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 14:36
    • @ThisGuy:
      Dat is nog niet zo lang zo. Vroeger werden de startnummers op basis van de eindstand van het WCC uitgedeeld (behalve 1 en 2, die waren voor de wereldkampioen en zijn teamgenoot).

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 14:38
    • @This Guy,
      Het zijn de startnummers, Schumacher bij voorbeeld koos, uit bijgelovigheid altijd een oneven nummer.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 14:48
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Oké, thx. Ik volg de F1 toch al een jaartje of 40 maar dit was me helemaal ontgaan. Zo zie je maar, je kunt niet alles onthouden :-)

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 14:56
    • ThisGuy

      Posts: 310

      Overigens blijft het een nietszeggend lijstje. Namen en startnummers worden dubbel vermeld en als je een naam aanklikt dan krijg je hetzelfde artikel.
      Misschien is het paginavulling...

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 15:12
    • Ik mis in dat rijtje toch ene Alesi die met startnummer 27 reed.

      • + 0
      • 4 okt 2019 - 23:45

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.367
  • Podiums 54
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender