Weerupdate Sepang: veel regen en onweer voor weekend in Maleisië
- Gepubliceerd op 06 apr 2011 12:02
-
50
- Door: Robin Smeets
Het weerbeeld is voor de komende dagen in Kuala Lumpur eigenlijk hetzelfde. De temperaturen lopen op naar zo'n 33 graden overdag en zal 's nachts niet onder de 24 graden komen. Vrijdag en zaterdag wordt er voor de middag ongeveer 6 millimeter regen voorspeld, overigens net als zondag.
Ook kan het op alledrie de dagen gaan onweren, maar vooralsnog lijkt zondag de slechtste dag te worden. De regen zal pas later in de avond afnemen, terwijl de race laat in de middag van start gaat en pas vroeg in de avond zal eindigen.
Trending nieuws
-
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (50)
Login om te reagerenPosts: 2.885
Heren, moeite met d/t vandaag? Dat is al de derde... --> [...] is voorspeld [...]. [...] wordt voorspeld [...] Twee keer nog wel... :(
Posts: 216
zucht........................... lekker belangrijk
Posts: 2.885
Ja, inderdaad belangrijk. Ik hecht aan een goed gebruik van de Nederlandse taal en kan me dood ergeren aan het soort taalmisbruik dat je op fora regelmatig tegenkomt. F1Today is wat betreft het plaatsen van nieuws en het aantal taalfouten daarin (het gebrek eraan, eigenlijk) één van de betere van Nederland, maar het kan gebeuren. Dat jij het niet eens ziet, wil niet zeggen dat je meteen mij moet gaan kleineren.
Posts: 380
wat doe je moeilijk man... het is toch begrijpbaar nederlands?
Posts: 2.852
Hij mag toch wel een spelfout uit een artikel halen? Ik zie het probleem niet wat jullie ermee hebben, in principe helpt hij de redactie alleen maar. :)
Posts: 562
@Red-Stripe, ook al vindt ik dat je kan overdrijven en dat ook doet, heb je wel enigszins gelijk. Ik kan me er niet zo aan ergeren zolang het niet al te erg is, en dat is op F1today ook niet het geval, maar een nieuwssite hoort nu eenmaal fatsoenlijke artikels uit te geven. Maar zoals ik al zei, bij F1today vind ik dit prima in orde.
Waar ik me wel aan erger, is dat jij niet alleen loopt te klagen en vervolgens ook nog zegt dat iemand je kleineert (je voelt je wel heel snel op je teentjes getrapt), het ergste is nog dat je zelf ook een spelfout maakt in jou post.
Posts: 4.805
@F1-2009
...vinD ik...
...een spelfout maakt in jouW post.
Moet je het zelf wel goed doen hè. ;-)
Maar ik ben het volkomen met Red-Stripe eens. Voor een nieuwssite staan er veel te veel fouten op F1Today. En die \'Wat maakt het uit, je begrijpt toch wat er staat\'-opmerkingen vind ik erg misplaatst. Het lijkt wel alsof taalgebruik tegenwoordig totaal niet belangrijk wordt gevonden. Dit soort dingen leer je nota bene op de basisschool al.
Posts: 2.885
F1-2009,
waar staat mijn schrijffout dan in die bewuste reactie? Ik zie hem niet. Dat jij hem dan wel ziet, betekent waarschijnlijk eerder dat jij jouw kennis van de Nederlandse taal niet op orde hebt, gezien het feit dat jij \'ik vindt\' meent te moeten schrijven... [???]
Posts: 3.840
Geklikt op : www.f1today.nl/disclaimer.html
Laat maar staat niets of niet op te roepen. Genoeg foutjes hier op www.f1today.nl/voorwaarden.html
en geniet :). Ofwel, goh ik ben gevrijwaard en ABN of spellingscontrole niet verplicht :)
Posts: 37
Als je zo veel waarde hecht aan abn op de site F1today.nl veracht ik ook wel van jou dat je je berichten nog even goed leest.
T1Today.nl -> F1Today.nl
Posts: 2.885
\'veracht\'?
Posts: 18
duzzzzzz.............jullie hebben allebei gelijk. Voor de hele dag alvast.
Posts: 3.840
Dan een \"edit\" knop mist, is zeker bij een REPLY.
Dus Red-Stripe, ga je nu het hele jaar door letten op je eigen schrijven dat je geen foutjes maakt? Geniet toch van menselijke berichten i.p.v. een zuurpruimpje te zijn. Maar, het is jouw mening en je eigen irritatie.
Posts: 3.840
Dan = Dat; voor...
Posts: 39
Mierenneukers = jullie
Posts: 1.508
En dan nog met die onweer erbij wordt het helemaal gevaarlijk.
Posts: 1.408
Dat wordt weer een halve race in Maleisie. Zodra de schemering invalt stoppen ze er mee. Misschien tijd dat Bernie eens na gaat denken wanneer de GP van Maleisie het best verreden kan worden. Een race in deze tijd van het jaar op het einde van de middag lijkt niet ideaal in combinatie met het klimaat ter plaatse.
Posts: 7.033
Precies. Het is gewoon niet slim om deze GP in deze periode van het jaar te organisseren.. Als het regent in Maleisië is het meestal niet een beetje. Laten we hopen op geen 2009 herhaling waar de bodemplaten van de wagens gewoon in het water hingen :P
Posts: 1.982
Ik snap van de indeling van de kalender al geen zak op logistiek gebied maar idd ook niet op het gebied van seizoens/weers-omstandigheden. Als men in Bahrein begint, zo\'n beetje het centrum op de wereldkaart, en men gaat vervolgens naar het zuid-oosten op de kaart voor een paar races, dan naar Europa, vervolgens weer naar het oosten om via het centrum weer naar het westen te vliegen. Het slaat eigenlijk nergens op. En het rijden tijdens een regenseizoen slaat ook nergens op. Als men nou de race organiseert op het randje van het regenseizoen is de kans iets minder groot dat men taferelen krijgt als in 2009. Maar dat vind Bernie leuk denk ik want als het aan die ouwe gek ligt komen er kunstmatige ragenraces. :-((
Posts: 1.508
Ik kan het mis hebben,maar het lijkt wel alsof die races daar altijd in het regenseizoen gehouden wordt.Wat mij betreft mag Maleisië geschrapt worden.Dat het er altijd mooi weer is is volgens een grote fabel! Kutregenraces,bah ik haat ze!
Posts: 2.418
@Vettellinnetje: Klopt, volgens mij hebben ze rond deze tijd altijd last van moessons. Vaak begint het nog is aan het eind van de middag ook, ongeveer wanneer de race begint. Wel handig geregeld hoor, pff. :)
Enne trouwens, wat is er mis met regenraces? Een beetje regen zorgt altijd voor spektakel! Spa 2008, Sao Paulo 2008, Shanghai 2010 om een paar recente races te noemen... er was altijd spanning. Het is nog is extra spannend omdat er meer kans is dat er iemand van de baan vliegt. In Spa 2008 vloog Raikkonen er af. Ik was toen nog fan van hem en totaal niet van Hamilton, dus ik baalde wel. Maar eerlijk is eerlijk, het was wel een mooi einde van de race. Wel raar trouwens dat ik toen totaal geen fan van Hamilton was en nu juist wel. :p
Posts: 1.508
Daar zeg je wat! Een beetje regen,maar wat in Maleisié valt kan je echt geen beetje regen noemen! Dat zijn complete (tropische) wolkbreuken.Er zit wel verschil tussen een (korte) regenbui,en een wolkbreuk. Ik zit echt niet op een situatie van 2009 te wachten,dat die race halvewege moest stoppen,of zoals in Korea eerst een stuk of 18 ronden achter de SC,om er vervolgens een paar ronden later er weer op te komen of om tijdelijk gestaakt te worden.Dat versta ik niet onder spectakel!
Posts: 7.033
Idd, ik ben ook bang voor een 2009 situatie (Ik voel de bui al hangen) haha. Volgens de voorspellingen ziet het er niet best uit.
Posts: 1.508
En dan met die onweer erbij wordt het helemaal gevaarlijk.
Sorry ik had deze eerder geplaatst,maar net op de verkeerde plek.
Posts: 1.481
Een van de mooiste races ooit werd in de zondvloed gereden. De keer dat er een debutant vooraan reed, een oranje auto het veld aanvoerde, en er geweldig gevecht was tussen McLaren (Alonso) en Ferrari (Massa). Europa 2007. Dat was pas regen. Dat was een prachtige race.
Posts: 18.535
Ze hebben de race stilgelegd toen het echt hard regende. Daarna waren het gewoon afwisselende buien, geen \'moesson\' zoals jij het voorstelt. In echte moessonomstandigheden wordt in de F1 niet meer gereden. Ze hebben daar ook de banden niet meer voor. Bewijzen genoeg de laatste jaren. Denk maar aan Maleisie 09, Korea 10, Fuji 07 (waar er heel lang achter SC werd gereden) enzoverder. Spa 98 is een mooi voorbeeld van een moessonrace. Dat zou nu gewoon een rode vlag zijn tot de bui zo goed als voorbij is.
Posts: 2.418
@Vettellinnetje: Oke, maar ik dacht dat ik eerder ook al een reactie van je zag dat je überhaupt niet van regenraces houdt. Vandaar dus die voorbeelden. Voor de rest ben ik het wel met je eens, want zoals het in 2009 was op Sepang was het ook niks. :)
Posts: 7.033
Van mij mag het regenen zolang het maar niet zo erg wordt als in 2009..
Posts: 632
of een mooi laagje sneeuw, ook altijd leuk.
Posts: 10.412
nou boys van hrt suc6.
Posts: 4.805
Misschien is het wel juist in het voordeel van HRT. Onder extreme (weers)omstandigheden gebeurt het toch nog wel eens dat ze iedereen mee laten doen aan de race, of ze nu binnen de 107% hebben gekwalificeerd of niet?
Posts: 3.840
Vervalt de 107% regel bij slecht weer? Ik kan het mis hebben.
Posts: 9
Ik hecht meer waarde aan snel actueel nieuws, dan berichten die altijd 100% correct zijn qua taalgebruik. Maar goed, hoop voor je dat ze niet teveel taalfouten gaan maken in toekomstige artikelen, want het is natuurlijk vervelend als je je daaraan oprecht ergert.
Posts: 3.592
Regen kan leuk zijn voor het spektakel niveau, maar ik had graag een droge race gezien om een beter inzicht te krijgen over de onderlinge verschillen tussen de teams. Hoop dat de regen niet zo erg gaat zijn als in 2009, want dan is er geen zak meer aan.
Posts: 2.418
Vorig jaar regende het ook hard in de kwalificatie. Dat mag best, maar niet zoals in 2009 inderdaad, dat was een beetje te... :)
Posts: 866
Ik hoor Mark Webber alweer jammeren....
Posts: 2.418
Vorig jaar juist niet he, toen pakte hij in de kwalificatie pole toen het hard regende. :p
Posts: 1.278
Regen is super, zolang ze inderdaad de race niet moet stopzetten of 30 ronden achter een safety car rijden...
Posts: 1.408
Regen in Maleisie is niet super. Het regent daar nooit zacht genoeg om echt te kunnen racen. Als ze al rijden in de regen is er grote kans dat ze dit achter de safetycar doen.
Het dodelijke ongeval op Interlagos in de regen zal ook wel in het achterhoofd zitten bij de wedstrijdleiding in de beslissing om vrij te racen of om achter de SC te rijden.
Posts: 45
Het is natuurlijk beter als we een droge race hebben zondag. Zodat we kunnen zien wat de onderlinge verschillen zijn. Maar voor het spektakel gehalte. Geef mij maar regen. Maar inderdaad niet zoveel dat de race gestopt wordt.
Posts: 517
Al eens naar GPUpdate gekeken dan?
De redactie daar maakt nog meer fouten dan die hier van F1today!
Posts: 397
Laad maar lekkert regenen hoor, ik zal het \'s avonds moeten kijken aangezien ik rond die tijd door Rotterdam loop te rennen :).
Posts: 1.508
Doe je mee aan de marathon? Veel succes toegewenst dan.
Posts: 1.481
Ja veel succes. Ik heb veel respect voor marathonlopers. ik wil eerders ook een marathon lopen. En nee niet met Wii Fit. :P
Posts: 397
Ja bedankt, ik ben benieuwd het is de eerste poging :-)
Posts: 38
Vet! Ik ben wel erg benieuwd naar een regenrace met de nieuwe banden!
Posts: 7.320
Ik zie de bui al hangen voor een START ACHTER de Safetycar. En dan staat mijn kop ook op onweer. Dus graag droge start en dan buien [geen wolkbreuken]. Dat zijn de mooisten.
Posts: 1.508
Liever helemaal geen regen.
Posts: 397
Ja bedankt, ik ben benieuwd het is de eerste poging :-)
Posts: 397
*