user icon
user icon

Alain Prost: "Hulkenberg wees nieuw Renault-contract af"

  • Gepubliceerd op 31 aug 2019 14:19
  • comments 19
  • Door: Tom van Hooft

Alain Prost heeft een opmerkelijke onthulling gedaan. De Fransman vertelde aan GPToday.net dat voordat men Esteban Ocon contracteerde de renstal Nico Hulkenberg een nieuw contract had aangeboden.

Renault kondigde tijdens de Belgische Grand Prix aan dat Esteban Ocon heeft ingestemd met een tweejarige overeenkomst, deze overeenkomst zal per 2020 ingaan. Hulkenberg zal naar alle verwachtingen gaan tekenen bij Haas.

Prost, adviseur bij Renault en viervoudig wereldkampioen Formule 1 zei dat Hulkenberg de kans kreeg om bij de renstal te blijven, maar niet onder dezelfde voorwaarden als Ocon. Ocon zal de eerste Franse coureur worden voor Renault sinds men in 2009 met Romain Grosjean aan de start stond.

"Het is mooi dat Ocon een Fransman is, maar het zou niet logisch zijn om dat een doorslaggevende factor te maken. Het was eerder doorslaggevend dat we Nico Hulkenberg een eenjarig contract met een optie voor 2021 hadden aangeboden, maar hij wilde een tweejarig contract zonder optie."

Prost wil niet verder in detail treden: "Nico heeft ontzettend goed werk geleverd voor Renault, maar we zagen na drie jaar dat we niet die vooruitgang hebben geboekt waar we op hoopten. We hadden iemand nodig met meer frisheid, meer enthousiasme. Esteban Ocon brengt een heel nieuwe dynamiek in het team", vertelde Prost over Hulkenberg.

Naar alle verwachting zal Hulkenberg de plek overnemen van Romain Grosjean bij Haas, het contract van de Fransman loopt aan het einde van het seizoen af. Guenther Steiner heeft bevestigd dat Grosjean en Hulkenberg de twee coureurs zijn die voor volgend jaar in overweging worden genomen om plaats te nemen naast Kevin Magnussen. Haas maakt op korte termijn haar coureurs voor 2020 bekend.

Reacties (19)

Login om te reageren
  • StevenQ

    Posts: 5.909

    OK, hopelijk gaat Hulk Grotejan vervangen dan

    • + 1
    • 31 aug 2019 - 14:19
  • Rimmer

    Posts: 7.174

    “We hadden iemand nodig met meer frisheid, meer enthousiasme. Esteban Ocon brengt een heel nieuwe dynamiek in het team"

    Wat is het nou Alain? Wilde hij niet tekenen of wilden jullie een nieuwe dynamiek?
    Volgens mij wilden jullie gewoon van hem af en deden hem een compleet ruk aanbod voor 1 jaar met de voorwaarde dat hij direct moest accepteren waarna Nico weinig anders restte dan vertrekken. Afgeserveerd na drie jaar netjes te zijn gebleven over die rommel en altijd maar weer de schouders eronder te hebben gezet.
    Succes met Ocon!

    • + 18
    • 31 aug 2019 - 14:23
    • mario

      Posts: 5.987

      Daar zat ik ook meteen aan te denken..... Eerst de Hulk de schuld geven omdat hij niet een 1-jarig contract wilde en daarna zeggen dat je iemand met frisheid e.d. wilde hebben....

      Ik denk ook dat ze al wisten dat Hulk niet voor een 1-jarig contract wilde gaan en 'm daarmee wilde opzadelen.... 1-jarig of anders niets.....

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 14:30
    • Stank voor danke...

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 14:32
    • Snork

      Posts: 6.993

      Typische Franse uitleg. Na de verklaring ben je nog meer in de war dan ervoor.

      • + 6
      • 31 aug 2019 - 14:57
    • OlPlaze

      Posts: 35

      Helemaal met je eens, Rimmer

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 16:33
  • 'de vooruitgang heeft alleen niet echt wat te maken met Hulk, meer met renault zelf.

    • + 1
    • 31 aug 2019 - 14:23
    • waylon

      Posts: 2.208

      Zelfs bij NOS teletekst.

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 16:02
    • waylon

      Posts: 2.208

      Sorry moest er een lager

      • + 0
      • 31 aug 2019 - 16:34
  • "we op hoopte" + N..!
    Jammer dat GP Today mijn mails niet beantwoordt..

    • + 1
    • 31 aug 2019 - 14:27
    • Aangepast !

      Mvg,

      Tom

      • + 2
      • 31 aug 2019 - 14:29
    • Snork

      Posts: 6.993

      Stijg, overal komen we taalvoutjes tegen ;-). In de artikelen hier, in de reacties, maar ook bij andere sites die over de F1 gaan. Ja, het is soms storend, maar niemand is perfect.

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 14:59
  • Waarschijnlijk weet Hulkenberg meer v.w.b. Haas.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 14:28
  • Geus88

    Posts: 34

    Zal mij niks verbazen dat Renault hem expres een dusdanig slecht contract heeft voorgehouden waarvan zij wisten dat hij hem waarschijnlijk toch niet zou tekenen. En dan achteraf met de vinger naar Nico wijzen. Kan niet anders zeggen dat ik ontzettend blij voor de Hulk ben dat ie weg is bij Renault, en dat hij hopelijk een paar mooie jaren mag hebben bij Haas.

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 15:03
  • Prost: Hulk je mag blijven voor 1 eurootje per jaar
    Hulk: Doe ik niet.
    Prost: Hulk wees nieuw Renault contract af...

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 16:31
  • wibi

    Posts: 3.843

    voor Renault sinds men in 2009 met Romain Grosjean aan de start stond. * Grosjean is GEEN Fransman! Is dit no zo moeilijk om dit te onthouden????

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 16:34
    • Hij is een halve Zwitser die rijdt als een driekwarter ;)

      • + 1
      • 31 aug 2019 - 17:40
  • Spelletjes, niet durven om hem op een gewone manier te vervangen en dan bied je hem dus een heel slecht contract aan waarvan ze bijna zeker weten dat hij dat weigert... Echt Frans achterbaks... ...

    • + 0
    • 31 aug 2019 - 19:32
  • LimboF1

    Posts: 4.208

    Ik denk dat Hulkenberg al heeft getekend bij Haas. Ik vond de uitspraak van Magnussen over Hilkenberg laatst al een beetje raar en met name om dat er de geruchten waren die de ronde deden.

    • + 1
    • 31 aug 2019 - 20:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender