user icon


Wolff houdt zich stil over interesse in Verstappen: "Qua tijd nog te ver weg"

  • Gepubliceerd op 15 aug 2019 14:50
  • comments 43
  • Door: Bjorn Smit

Zullen we Max Verstappen ooit bij Mercedes zien? Teambaas Toto Wolff sluit het niet uit, maar hij zegt ook nog niet vooruit te kijken naar 2021, een moment dat Verstappen mogelijk naar Mercedes kan.

De toekomst van Verstappen in de Formule 1 was een tijdje een veelbesproken onderwerp. De Nederlander zou bij Red Bull Racing mogen vertrekken als hij na de Hongaarse Grand Prix niet in de top 3 van het kampioenschap lag. Ferrari zou hem graag in willen lijven, eventueel in een ruil met Sebastian Vettel, maar Verstappen staat 'gewoon' derde in het kampioenschap en blijft dus bij Red Bull.

Zijn contract bij de Oostenrijkse renstal loopt na 2020 echter af, wat betekent dat hij voor 2021 zelf een keuze zou kunnen maken. La Gazetta dello Sport vroeg aan Mercedes-teambaas Wolff of het team voor 2021 met een schuin oog kijkt naar Verstappen. Vooralsnog ontkent hij dat. "Dat ligt nog te ver voor ons qua tijd. We strijden voor de titel in 2019 en maken nu plannen voor 2020."

Wolff verwacht na zomerstop forse tegenstand Ferrari

Verstappen is in de titelstrijd de naaste belager van Mercedes-coureurs Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Toch verwacht Wolff niet helemaal dat de Red Bull-coureur na de zomerstop de gevaarlijkste tegenstander is. "Dat zal afhangen van het circuit waar we racen. Op Spa en Monza verwacht ik bijvoorbeeld een sterk Ferrari."

Mercedes werd dit jaar alleen verslagen op hoogte in Oostenrijk en in de knotsgekke regenrace in Duitsland. Wolff vreest nog wel een aantal races, waarbij aerodynamische efficiëntie en topsnelheid erg belangrijk zijn. "Alleen Spa, Monza en Mexico eigenlijk. Dat zijn de circuits met lange rechte stukken waar aerodynamische efficiëntie en de krachtbron belangrijk zijn. Dat is de kracht van de SF90."


Reacties (43)

Login om te reageren
  • Eerst kampioen worden met RBR en Honda. En dan alleen overstappen als Hamilton er nog zit. Kan die discussie ook afgerond worden.

    • + 5
    • 15 aug 2019 - 14:55
    • Mee eens. Wat een megastunt zou dat zijn! Kampioen worden bij RBR met Honda in (2019 en) 2020, vervolgens overstappen naar het dan tobbende Mercedes om Lewis te verslaan in een rechtsreeks duel om zo zijn volgende titel(s) binnen te halen en dan na enkele jaren overstappen naar Ferrari en daar de reddende engel te worden en (eindelijk?) weer titels naar Marenello te brengen

      • + 6
      • 15 aug 2019 - 15:00
    • Ge zit al vroeg aan de borrel Rogier.

      • + 5
      • 15 aug 2019 - 15:23
    • Taures

      Posts: 893

      Haha
      Zou wel een stunt zijn bij Ferrari, Mercedes en redbull de titel halen.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 17:04
    • @ouw-sjacherijn: just (day) dreaming... Maar, niet onmogelijk!

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 17:18
    • Arran

      Posts: 972

      Het zou wel een mooi sprookje zijn Rogier hier als dat zou gebeuren ;-)
      Zal helaas wel precies dat blijven, maar mee eens je mag dromen :D

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:14
    • Niet de beer verkopen als de huid nog niet geschoten is... doe eerst eens wk worden...

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:32
    • RBH1

      Posts: 392

      @Commando zit je al in de kroeg, of zit je aan de waterpijp? de beer verkopen als de huid nog niet geschoten is

      • + 1
      • 15 aug 2019 - 20:47
    • DBGates

      Posts: 2.013

      hij bedoeld natuurlijk d huid afschieten en dan de beer verkopen

      • + 1
      • 15 aug 2019 - 22:46
  • We kunnen erover blijven lullen maar zolang Hamilton daar zit gaan ze Verstappen niet halen. Heel misschien als de wagen volgend jaar en het jaar erna niet goed is. Maar dan kan je beter bij RB blijven. Ferrari moet je ook alleen aan gaan denken als Vettel vertrekt en als Charles volgend jaar tegenvalt.

    Hamilton/Vettel en RB zelf zijn de spil. Volgend jaar moeten ze er wel gelijk staan(RB).

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 14:55
    • snailer

      Posts: 2.570

      Volgens mij is in deze discussie maar 1 spil. Dat is Max verstappen.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 15:47
    • Die kan maar 1 ding doen natuurlijk: Gewoon zo door blijven gaan. Maar daar buiten moeten er toch echt dingen gaan gebeuren mocht hij vertrekken of blijven. Volgend jaar zie ik Mercedes ook ´gewoon´ kampioen worden. Maar het is wel zaak om echt een beetje mee te gaan doen(5/5 overwinningen) mocht dat niet gebeuren dan ligt zijn lot denk ik in handen van Hamilton/Vettel/Leclerc en RB zelf.

      Maar goed we zien het wel. Er kan van alles gebeuren;)

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 15:55
    • snailer

      Posts: 2.570

      Ware woorden.

      Echter moet ik wel zeggen dat ik vooral kijk omdat ik mooie races wil zien. Wat dat betreft speelt Max altijd een hoofdrol dit jaar als er opwinding is. In het verleden was er vaak ook wat negativiteit bij, maar nu al een jaar lang presteert hij het alleen positief zich te onderscheiden.
      Voor mij is dat voldoende voorlopig. Ik heb echt 4 geweldige races gezien. En er zijn nog 9 te gaan. Dit is voor mij als fan een geweldig seizoen.

      Overigens snap ik dat andere Max fans graag zien dat hij kampioen wordt. Zo snel als mogelijk.

      • + 3
      • 15 aug 2019 - 16:07
  • Zal wel op zijn vroegst 2021 worden. Ook eerst de reglementswijzigingen afwachten.

    • + 2
    • 15 aug 2019 - 14:57
  • ´"Alleen Spa, Monza en Mexico eigenlijk. Dat zijn de circuits met lange rechte stukken waar aerodynamische efficiëntie en de krachtbron belangrijk zijn. Dat is de kracht van de SF90."

    Mexico? Dat is een half kart baantje op grootte hoogte. Daar zou ik eerder bang worden voor RB.

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 14:59
    • snailer

      Posts: 2.570

      De laatste keer dat er op zo'n soort baan werd gereden ging het tussen twee rijders. Verstappen en Leclerc.

      Toch denk ik dat je wel gelijk hebt voor Mexico. Het hangt af ervan of ze bij Ferrari de mechanische grip wat beter voor elkaar krijgen. Echter is Mercedes juist op dat gebied erg sterk. Voorlopig denk ik dat Mercedes eerder voor de twee anderen staan dan andersom. In Oostenrijk was namelijk de temperatuur doorslaggevend. Met legere temperaturen en droog weer is Mercedes altijd een favoriet.

      • + 1
      • 15 aug 2019 - 15:50
    • Arran

      Posts: 972

      Ja klopt snailer, maar Mexico is grote hoogte wat koeling problemen geeft, en nu heeft die Mercedes redelijk problemen zijn torretje koel te houden, en hun remmen lijken nu ook te veel hitte niet heel leuk te vinden. Dus Mexico kan wel eens een paar probleempjes voor Mercedes kunnen opleveren waar Ferrari hopelijk gebruik van kan maken.

      De RB zal daar wel weer garen spinnen, en hoop ook weer op een titanenstrijd tussen Verstappen en Leclerc daar om eerlijk te zijn.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:18
  • Ooit? Ja vast en zeker. Maar ik hoop juist dat Max Verstappen eerst kampioen kan worden in een Red Bull-Honda. Als hij dan later bij een ander team weer kampioen wordt vind ik dat nog meer glans hebben, net zoals dat Hamilton eerst kampioen werd in een McLaren voordat hij naar Mercedes ging.

    En tegenstand van Ferrari? Op Monza misschien, maar daarna houdt het op.

    • + 2
    • 15 aug 2019 - 15:20
    • Ferrari moet je nooit onderschatten. Het is denk ik echt niet zo dat Verstappen even met 2 vingers in zijn neus buiten Monza om voor de Ferrari rijders eindigt.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 16:07
    • Zie hoe 2016 zich ontvouwde ;). Ik voorzie een zelfde plot.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 16:28
    • Laten we het hopen ;)

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 16:32
  • Dale U

    Posts: 788

    Binotto hoefde Max toch niet !!! Honda in 2020 zeker zo'n 10/15% power erbij en een lekker smooth lopende engine en dan begin maart 2020 gelijk meedoen. 2020 zou het moeten kunnen, ik denk dat de cruciale factor gewoon toch Honda is.

    • + 1
    • 15 aug 2019 - 15:31
  • speed112

    Posts: 139

    keep on dreaming zou ik zeggen... en no way...

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 15:44
  • Japiootje

    Posts: 263

    Geloof mij:

    In 2021 .. een transfervrije Verstappen. Zowel Ferrari en Mercedes zullen er aan ten grondslag liggen dat de telefoon in huize Verstappen roodgloeiend zal staan.

    Verstappen zal het met zijn keuze dan nog lastig genoeg krijgen. Niet in de laatste plaats door het eerder gedane aanbod van RB dat denk ik zo rond de 50 miljoen zal liggen.

    Goed weekend ..

    Japio

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 16:12
    • MV. zou weleens het best betaalde F1 rijder ooit kunnen worden. Met wat nu al MV aan marketing omzet, (toen naar Vettel Duitsland in de RB ) en aandacht dat de F1 nu (meer) krijgt. Hij kan nu al zeggen dat ie binnen is.

      Dan is het gewoon, net als Kimi, "ik vind het rijder nog steeds leuk" hun plezierige hobby. MV, is dan ook naar mijn gevoel 't zelfde gebleven en nuchterheid met de jaren.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:02
  • RBH2019

    Posts: 996

    Binotto heeft meerdere keren gezegd geen interesse te hebben in Verstappen. Logisch ook, want ze hebben Leclerc voor 4 jaar.

    • + 1
    • 15 aug 2019 - 16:14
    • SEN1

      Posts: 606

      Leclerc is daar slechts tweede rijder. Max zou daar geen genoegen mee nemen... en zou enkel als vervanger van Vettel daar naartoe willen gaan. En dan nog niet eens denk ik. Max heeft bij RBR een betere wagen, en zou alleen Mercedes als verbetering zien.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 17:03
    • Leclerc is daar de toekomstige kopman. Daar is hij voor gehaald, daar si Ferrari heel erg duidelijk over geweest. Als Vettel vertrekt of Leclerc hem daarvoor al voorbijstreeft wordt Leclerc de nr1 bij de Italianen.

      • + 2
      • 15 aug 2019 - 20:46
  • F312

    Posts: 686

    Of dat het nu wel of niet zo is. Toto zou het nooit toegeven.
    ....en dat is heel verstandig.

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 16:35
  • mediF1

    Posts: 2.586

    Een keer wat anders met Toto de toto invullen voor de komende jaren.

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 16:45
  • LimboF1

    Posts: 3.906

    Ik blijf er toch bij dat Vettel, indien hij niet bij Ferrari blijft naar Mercedes gaat. Natuurlijk wilen ze Verstappen ook graag hebben, maar ze weten dat Verstappen niet weggaat bij RBR nu ze daar de stappen aan het maken zijn met Honda. En Hamilton zal zeker Verstappen niet naast zich willen en zal eeerder voor Vettel kiezen, maar die zal hem ook laten zien dat hij niet zo'n geweldige coureur is als iedereen denkt.

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 16:45
    • Arie54

      Posts: 2.300

      Vettel gaat stoppen. Hij hoeft niets meer te bewijzen.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 21:13
  • erikworld

    Posts: 906

    Als Ocon in de wagen zet voor 2020 hoef je Verstappen er voor 2021 niet naast te zetten, dat gaat niet. Maw Verstappen voor Mercedes is wel een korte termijn beslissing, namelijk de keuze voor Bottas of Ocon.

    • + 0
    • 15 aug 2019 - 16:47
    • @Erikworld: ja, denk ik ook, de coureur die volgend jaar naast Lewis zit zal een 1 jarig contract krijgen (net als Bottas die dit al jaren meemaakt).

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 18:39
    • Als Ocon daar zit kun je Max er niet neerzetten? Het is geen kleuterschool hoor, dit zijn professionals. Er zou wel een strijd komen om eerste rijder te worden, maar dat mag toch?

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:50
    • Ik denk dat Max in 2021 zo extreem ervaren en goed is geworden, dat hij maakt niet uit wie, helemaal de moeder rijdt.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 21:53
  • Ik hoop dat Max nooit voor Mercedes gaat rijden. Ik hoop dat Max en de RedBull-Honda de aankomende jaren in staat zijn om Mercedes te verslaan. Eindelijk een doorbraak in de dominantie van Mercedes.

    • + 2
    • 15 aug 2019 - 17:13
    • Arie54

      Posts: 2.300

      Wat mij betreft rijdt hij ook nooit voor Mercedes. Maar het liefste zie ik hem WC worden in Ferrari (en toen werd ik wakker).

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 21:14
  • RBH2019

    Posts: 996

    Ik hoop dat hij gewoon een vierjarig contract tekent bij RB voor 30 miljoen per jaar. En dan minimaal twee keer kampioen worden.

    • + 1
    • 15 aug 2019 - 19:27
    • Ik ga er van uit dat hij inderdaad bij RBR blijft. Of en hoe vaak ze dan kampioen worden durf ik niet te voorspellen.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:48
    • Japiootje

      Posts: 263

      Tegen die tijd gaat RB het echt niet redden met 30 miljoen ...
      Moet je voorstellen als het Max lukt om in 2020 WK te worden.
      Jos en R. zullen het hard gaan spelen
      Daarnaast zullen Mercedes / Ferrari ( ja .. ook zij ) ook mee doen in het spel rond Max en veel geld gaan bieden.

      • + 0
      • 15 aug 2019 - 20:57
  • MaxRaw

    Posts: 59

    Team Verstappen zal nooit kiezen voor het Geld.
    Als RBR de beste kansen blijft bieden zal er niets veranderen.
    Overstap naar een ander team (zoals het er nu uitziet) is een groter risico dan doorontwikkelen en voorbereiden op de nieuwe regels.
    Max eerst 5 keer WK met RB en dan zien we wel verder.

    • + 0
    • 16 aug 2019 - 08:25
  • hugenholz

    Posts: 283

    Als Mercedes voor nog een jaar Bottas kiest en Ocon verlaat het schip kan je op je klompen aanvoelen dat ze al een afspraak met Max hebben voor 2021. Als Ocon in de Mercedes stapt is het klaar. Mogelijk zijn er wel wat voorcontracten afgesloten met veel "mitsen en maren". Bijv. met Red Bull: "in 2020 geen wereldkampioen->Max free to go"

    • + 0
    • 16 aug 2019 - 13:20

Gerelateerd nieuws



JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

JP Grand Prix van Japan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar