user icon

Paul di Resta: "Dit resultaat is beter dan verwacht"

  • Gepubliceerd op 26 maa 2011 14:18
  • comments 7
  • Door: Robin Smeets
Paul di Resta zal zijn eerste Formule 1-race vanaf de veertiende plaats aanvangen. De Brit was na afloop van de kwalificatie tevreden over zijn prestaties en denkt dat een terugkeer naar de top tien niet ver weg is.

"Ik denk dat ik behoorlijk tevreden kan zijn met de veertiende plaats gezien onze prestaties in de winter", vertelde Di Resta. "Dit weekend is beter begonnen dan ik had verwacht. Als je alles bij elkaar bekijkt had ik nog twee of drie tienden sneller kunnen gaan, dus zitten we ongeveer een halve seconde van de top tien af. Binnenkort krijgen we updates op de auto wat ons zeker naar voren zal helpen."

Di Resta was in zijn eerste kwalificatie meteen sneller dan ervaren teamgenoot Adrian Sutil. Sutil eindigde als zestiende en maakte nog een volledige spin bij het opkomen van het rechte stuk. "Ik kan hem goed tegenstand bieden", vertelde Di Resta. "Hij spinde natuurlijk wel, maar je moet er ook gewoon voor zorgen dat je je ronde afmaakt. Ik maakte zelf ook nog een foutje, maar we zitten dus erg dichtbij elkaar. Ik moet echter meer mensen verslaan dan alleen Adrian", lachte de regerend DTM-kampioen."

Reacties (7)

Login om te reageren
  • AirJan

    Posts: 1.194

    Ik ben erg benieuwd hoe Di Resta het er vanaf gaat brengen dit jaar. Dit is de laatste man die onder gelijke omstandigheden (ervaring/materiaal) Vettel de baas was over een heel seizoen (2006 in de F3 met Guido van de Garde en Kobayashi als andere teamgenoten!).

    • + 0
    • 26 maa 2011 - 18:47
  • Ik denk dat Sutil aardig de zenuwen krijgt van zijn teamgenootje de DTM-kampioen. Want wat voor competitie heeft Sutil gehad binnen zijn team? Christijan Albers, Marcus Rosenberg, Sakon Yamamoto, Giancarlo Fisichella en Vitantonio Liuzzi. Fisichella was al zwaar uitgeblust en heeft nog weten te schitteren op Spa. Lelijk voor Sutil dat hij op Monaco een P4 kwijtraakte door hardhandig ingrijpen van Raikkonen in 2008, maar dat is het beste wat hij heeft laten zien tot dusver. Sutil is in de F3 afgedroogd door teamgenoot Hamilton. En nou mag hij op tegen iemand die Vettel daar de baas was. My money is on di Resta!

    • + 0
    • 26 maa 2011 - 19:22
  • Kevin

    Posts: 4.891

    Behoorlijk arrogant mannetje als je het mij vraagt. Het straalt ervanaf. Hopelijk kan die beter rijden met een F1-bolide dan communiceren want anders mag die gauw plaats maken voor Hulkenberg.

    • + 0
    • 26 maa 2011 - 20:21
    • grimi05

      Posts: 51

      Lekker dan. Oordeel lekker vanaf een afstand, getuigt echt van kortzichtigheid. Ik zeg: nieuw, snel en jong en dan gelijk je ervaren F1-team genoot uitkwalificeren, dan heb je talent en ballen! Go \"di Resta!\". 1 fan heb je er al bij.

      • + 0
      • 26 maa 2011 - 23:04
    • @Kevin eerst even afwachten hoe hij het er dit seizoen vanaf brengt,voordat je gaat oordelen over iemands houding.Mij lijkt hij erg sympathiek.Ben benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen in de F1.

      • + 0
      • 27 maa 2011 - 00:57
    • Kevin

      Posts: 4.891

      Grimi, jijzelf oordeelt ook van een afstand, net als iedereen hier op het forum. Dat is ook de enige manier om te oordelen aangezien niemand hier iedere dag rond die coureurs sta. Ik heb gisteren interviews gezien van Di Resta en hij komt arrogant over. Albers all over again. En ook dit stukje tekst getuigd van arrogantie. Dat hij niet kan rijden zeg ik niet. Hij heeft een goede staat van dienst. En ik hoop dat hij wat kan toevoegen. Hoe men kan rijden vind ik toch het belangrijkste..

      • + 0
      • 27 maa 2011 - 07:58
    • Nou Kevin,zit dan niet te zeuren te over zde houding! Trouwens hij heeft het goed gedaan!

      • + 0
      • 27 maa 2011 - 10:28

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar