user icon

Verstappen ziet Le Mans-deelname zitten: "Het liefste met m'n vader"

  • Gepubliceerd op 21 jun 2019 07:58
  • comments 25
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen heeft er wel oren naar om in de toekomst mee te doen aan de 24 uur van Le Mans. Als dat daadwerkelijk gaat gebeuren, dan zou hij het liefste samen met vader Jos een poging wagen op het het Circuit de la Sarthe.

De reglementen in het FIA WEC gaan in 2020 op de schop. In plaats van de LMP1-klasse komt er een klasse voor hypercar-prototypen en Aston Martin heeft al aangekondigd mee te gaan doen. Dat gaan ze doen met de Valkyrie, een auto die ontworpen is door Adrian Newey en Red Bull Advanced Technologies. Of Red Bull ook betrokken raakt bij het Le Mans-project, kon Helmut Marko afgelopen week nog niet zeggen.

Verstappen ziet het echter wel zitten om een keer mee te doen, het liefst samen met zijn vader. "Ik heb er nog niet over gesproken, maar mijn verlangen is wel om op een dag eens deel te nemen aan Le Mans. Wanneer dat gebeurt, weet ik niet. Ik praat er ook over met m’n vader, dus hij zal moeten gaan trainen. Als ik namelijk ga deelnemen, dan zou ik dat graag willen doen met hem", vertelde hij aan onder andere GPToday.net.

Racen in donker en verkeer spreekt Verstappen aan

Vooral het racen in het donker en met veel verkeer lijkt Verstappen een mooie ervaring. "Ik heb er veel naar gekeken en ik ben er ook een keer geweest, toen m’n vader meedeed. Ik denk dat het een vette race is. Wat ik het mooiste vind, is dat je zoveel verschillende auto’s en categorieën hebt. Het rijden in het donker en door het verkeer is ook geweldig."

Verstappen ziet deelname tijdens zijn Formule 1-carrière niet als een probleem en het liefste zou hij ook meedoen om de prijzen. "Het is mogelijk om het als Formule 1-coureur te doen zolang de kalenders niet botsen. Nico heeft laten zien dat het kan en hij won toen. Ik zou ook wel willen winnen, maar er is ook een geluksfactor bij betrokken. Het is zo’n lange en gekke race dat er veel dingen kunnen gebeuren."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Max, Jos en Jeroen in een team, dat lijkt mij wel wat :-)

    • + 1
    • 21 jun 2019 - 08:21
    • Zal wel met die Jumbo man zijn dan.

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 08:30
    • snailer

      Posts: 5.427

      Wat dacht je van Jos, Max, Veekay?

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 08:33
    • Joeppp

      Posts: 4.366

      Liever Jan Lammers dan Jeroen. Jeroen is beter maar ik gun het Jan Lammers om nog een keer te winnen. Al denk ik niet dat Jan hem nog een keer rijdt, hij heeft al aangegeven dat hij het niet meer bij kan houden.

      • + 1
      • 21 jun 2019 - 08:35
    • Mag verslappen, denk dat ze de voorkeur hebben voor de nieuwe hypercar klasse dus dan kunnen ze gewoon een team met alleen pro’s inzetten

      • + 1
      • 21 jun 2019 - 08:35
    • masf1

      Posts: 7.051

      Max,doornbos en Kamphuis.

      • + 1
      • 21 jun 2019 - 09:17
    • Max, Jos en Frits in een Jumbo-gele Aston Martin... die flitsen door de nacht heen!

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:31
    • meister

      Posts: 2.562

      Dagen met zijn vr maatje van Buuren zeker?

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:33
    • StevenQ

      Posts: 6.985

      Jan Lammers is met pensioen, die heeft daarom juist zijn stoeltje overgedragen aan Nyck de Vries.

      en als Max en Jos samen Le Mans gaan rijden zal het waarschijnlijk in een Aston Martin zijn, dus verwacht ik dan geen Nederlandse coureur als aanvulling maar iemand verbonden aan Aston of Red Bull.

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:33
    • Max, Jos en opa Frans.

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:53
    • walteij

      Posts: 1.476

      @StevenQ bijvoorbeeld iemand met al aardig wat ervaring op Le Mans, ik noem een Brandon Hartley ;) :D

      • + 1
      • 21 jun 2019 - 09:54
    • @steven
      Ik verwacht dat Max, als ie mee doet, dat helemaal zelf mag bepalen. Al zet ie zn moeder er in.

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:54
    • masf1

      Posts: 7.051

      Heeft ze genoeg licentie punten?

      • + 1
      • 21 jun 2019 - 09:57
    • mario

      Posts: 7.916

      Als er perse een Nederlander bij moet dan zou ik voor Bleekemolen of v/d Garde gaan... Laatstgenoemde ging ook erg goed vorig weekend....

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 12:32
  • '' Ik praat er ook over met m’n vader, dus hij zal moeten gaan trainen. ''
    Ik zie Jos nog wel een paar rondjes echt hard gaan, maar zo'n 24 uurs?
    Misschien moet Max het met een paar generatiegenoten doen en serieus gaan voor de volle winst.

    • + 1
    • 21 jun 2019 - 08:37
    • Zeker kan Jos dat wel, daar ben ik niet zo bang voor. Hij zal nog verrassend snel zijn ook, daar ben ik van overtuigd.

      Jos, Max en Frijns in zo'n hypercar. Mag dat? Of hoort daar ook een 'amateur' mee te rijden?

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:17
    • mario

      Posts: 7.916

      Die hypercar-klasse is als vervanging van de LMP1, dus daar mag (moet zelfs volgens mij) je allemaal profs in zetten....

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 12:28
  • Towel986

    Posts: 432

    Ik zou hopen dat dit gebeurt onder de vlag van Red Bull Aston Martin in de nieuwe hypercar. Dan Max, Jos (Pa en zoon mooie PR stunt) + een door Red Bull aangestelde coureur. Ik kan me niet voorstellen dat Red Bull AM er dan nog een derde Nederlander in zet. Come on, zet die oranje bril af..

    Als het een of andere Jumbo avontuur wordt dan zie ik Max dit voorlopig niet doen.

    • + 0
    • 21 jun 2019 - 09:30
    • RBH2019

      Posts: 2.980

      Ik zou Hartley er in zetten, die heeft zich wel bewezen op Le Mans.

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 09:52
    • mario

      Posts: 7.916

      Hülkenberg nog een keer.... Spreekt ook nog eens Nederlands, lekker makkelijk over de boordradio :)

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 12:29
  • josdaboss

    Posts: 404

    Ja samen met die andere Jumbo gast, Frank Lammers ipv Jan Lammers of Frits van Eerd

    • + 0
    • 21 jun 2019 - 11:19
    • mario

      Posts: 7.916

      Ze willen? niet bij elke pitstop naast banden ook nog eens de veren vervangen....

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 12:30
    • mario

      Posts: 7.916

      Die smiley, staat op een beetje gekke plek ?

      • + 0
      • 21 jun 2019 - 12:31
  • Piettt

    Posts: 27

    Jos wil alleen mee doen als ie zelf de BOP mag bepalen.. :-)

    • + 0
    • 21 jun 2019 - 13:39
  • Top, mooi excuus om er een paar dagen naar toe te gaan.

    • + 0
    • 21 jun 2019 - 14:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar