Ecclestone: "Grand Prix Australië 2011 kan wel eens de laatste zijn"
- Gepubliceerd op 20 maa 2011 19:56
-
36
- Door: Robin Smeets
Ecclestone noemde de Grand Prix van Australië afgelopen week een zeer belangrijke race en vergeleek deze al qua status met de race in Monaco. Desondanks zullen er volgend jaar twee races gedropt moeten worden vanwege de Grands Prix in Rusland en Amerika. "We zullen waarschijnlijk twee races moeten schrappen om Rusland en Austin in het schema te laten passen", vertelde de 80-jarige Ecclestone.
"Australië zegt dat het niet per se een race wil hebben. Als ze er vanaf willen kan daarvoor gezorgd worden en de volgende is waarschijnlijk één van de races in Spanje. We moeten ervoor zorgen dat we één race per land hebben, zoals we ook met Duitsland hebben gedaan."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (36)
Login om te reagerenPosts: 1.481
AFBLIJVEN!
Posts: 631
Aah kom op. Dit ga je toch niet menen... Zonde zonde zonde! Meer kan ik er niet over zegen. Altijd een vet circuit geweest.. Als elke F1 Fan nou gewoon ff 5 euro overmaakt, hebben ze genoeg geld om het te betalen. :P
Posts: 10.089
600miljoen kijkers x 5 euro :D
laten we stellen dat 450 Miljoen kijkers ook daadwerkelijk echt \'\'fan\'\' zijn.. jaaaa dan kom je neer op een mooi bedrag
Posts: 276
Is goed, stort maar op mijn rekening, dan maak ik het vervolgens wel weer over naar AUS ^_^
Posts: 631
450.000.000 * 5.00 = 2.250.000.000.000
Kunnen we SPA ook nog redden, als het nodig is...
Posts: 10.089
^-^
Posts: 246
@F1McLaren\'s rekensom:
Je vergist je weliswaar een factor 1000 maar het blijft een werkbaar bedrag: Spa redden moet lukken!
Posts: 11.414
De uitholling van de F1 blijft doorgaan. Alles voor de centen.
Posts: 10.089
gewoon part of the onderhandelingen
Posts: 11.414
De onderhandelingen om ze makkelijk te kunnen dumpen ja. of ze moeten heel veel meer gaan betalen en dat zijn ze absoluut niet van plan.
Posts: 10.089
ik voorspel het nieuws van 29maart even
OFFICIEEL: Australie verlengt contract tot 202?
Ecclestone:\'\' nooit van plan australie te dumpen.\'\'
Australie:\'\' zeer verheugd met dit nieuws.\'\'
dat denk ik tenminste
Posts: 11.414
Ik help het je hopen.
De voortekenen zijn niet echt positief:
- De Australische regering vindt het wel welletjes
- Ecclesone wil meer geld zien
- Er moeten 2 circuits van de lijst af
Posts: 210
Als Australië zelf aangeeft dat ze niet per se een race hoeven te hebben, zullen ze er niet moeilijk over doen om het contract te ontbinden.
Dus ik snap Eccelstone wel, waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan!
Ik heb zelf liever Albert Park wel op de kalender.... doe dan maar Valencia weg (wat Eccelstone zelf ookal aangeeft) of een andere optocht:P
Posts: 18.535
Dat hij gewoon die twee races uit spanje wegdoet, daar is toch nooit wat te beleven.
Posts: 271
Dit is gewoon strategisch move van Bernie, Australie laten denken dat ze dit allemaal kwijt kunnen raken. Ik zeg dat het wel goed komt met GP van Australie.
Posts: 4.805
Inderdaad, dit is gewoon zijn manier van onderhandelen: druk erop zetten via de media.
Posts: 619
Ondertussen doet Australië precies hetzelfde: ook zij hebben die race niet nodig als het zoveel geld moet kosten. Ze zijn dus lekker bezig.
Posts: 11.414
Inderdaad, hij wil gewoon meer geld zien en anders kunnen ze opzouten. Precies zoals hij met Silverstone deed. Die werden dus ook zonder pardoes van de kalender gegooid.
Posts: 577
Ik snap het niet. Er was al een race in de USA (die Schumacher domineerde). Stap dan van Zuid korea, valencia, bahrein, abu dhabi, singapore en china af en neem San marino, Magny course, Indy, A1-ring, Estoril, Adelaide en Buanos Aeras terug en laat melbourne blijven.
Posts: 3.471
Je vergeet Paul Ricard en Afrika :P
Posts: 39
Het word tijd Eccelstone te schrappen.
Posts: 1.481
Ik hoop inderdaad dat dit jaar zijn laatste zal zijn. (Als hoofd FOM)
Posts: 442
Ik zeg, 2011 kan wel eens het laatste levensjaar van die bejaarde grijze norse man zijn.
Posts: 10.089
dit soort mensen zijn onsterfelijk
Posts: 1.481
Armageddon
Posts: 3.077
Er moeten 2 GP\'s worden geschrapt? Bahrein is alvast 1. Ze kunnen dit jaar geen GP organiseren en mocht er een andere regering komen, dan is het maar de vraag of die een GP willen / kunnen betalen.
Abu Dhabi kijken we alleen maar omdat het de laatste GP is, wanneer het seizoen eindigt in Brazilië, dan kijkt er niemand meer naar de GP in Abu Dhabi, dus dat is 2.
Valencia is ook een GP die niemand zal missen. Het hoogtepunt moet komen van mooie vrouwen in badkleding (en voor de vrouwen onder ons, van mooie mannen in zwembroek). Het verschil met Monaco is dat in Monaco fouten worden afgestraft, wat zelfs in Valencia niet gebeurd. Of er moet toevallig net een Lotus voor je rijden, dus dat is 3.
Volgens mij is er geen excuus denkbaar om Melbourne van de kalender af te halen. Zeker niet zolang andere circuits die niks toevoegen wel worden bezocht door F1.
Posts: 880
Turkije is het enige van de huidige circuits dat nog geen contract voor 2012 heeft. Met de komst van Texas, moet er één circuit verdwijnen om binnen de 20 GP\'s te blijven. Echter .. is het Turkse circuit niet toevallig eigendom van Bernie? -.-
Posts: 962
Ik zou zeggen: Weg met Bahrein.
Posts: 10.089
lijkt mij ook de meest logische keuze
Posts: 11.414
Ja want die betalen 40 miljoen dus dan kiest Ecclestone eerder voor die 13 miljoen van Australie.
Posts: 3.987
Op de leeftijd van Bernie zou het best wel eens Bernie\'s laatste gp weekend kunnen wezen
wahahahaha, Bernie gou nou een rentenieren en zuigen aan het rietjes ven je favoriete ernergit
Posts: 329
Gewoon allemaal nog een klein beetje geduld uitoefenen,Bernie zijn gezondheid zal er niet meer op vooruit gaan de komende jaren.
Posts: 18
Het zal wel een politiek spelletje zijn om de prijs hoog te kunnen houden.
Wel top, alle circuits die spectaculaire rases opleveren van de calender schrappen en de circuits met gegarandeerde saaie optochten behouden.
Er zijn werkgroepen bezig om het inhalen te bevorderen terwijl het voor 90% afhangt van de layout van het circuit. Ik snap hier echt helemaal niets van.
Hoe kan je spreken van het laten vervallen van circuits als Melbourne, Silverstone, Spa, Suzuka, Nurburgring/Hochemheimring of Brazilië? Terwijl het voor de sport een stuk beter zou zijn als ze niet meer naar Turkije. Abu Dhabi, Valancia of Bahrein zouden gaan?
Posts: 6.198
Weliswaar is het nu pas te lezen. Echter in een artikel op pitpass.com staat te lezen dat deze opmerkingen van Ecclestone uit een interview met business editor Chris Sylt voor de \"Express\" van vorige week stammen! Dit houdt in dat de ommekeer van deze week, waar hij Australie qua belangrijkheid vergelijkt met Monaco, daarna heeft plaatsgevonden. Dat veranderd het perspectief toch weer totaal...
Posts: 4.764
AUB met je poten afblijven van de GP van Australie Ecclestone.
Als Australie echt niet meer wil ok maar gooi eerst maar cicruits als Valencia van de kalender. Bahrein mag er van mij ook af blijven, dan heb je toch 2 plekken?
Posts: 3.987
Op de leeftijd van Bernie zou het best wel eens Bernie\'s laatste gp weekend kunnen wezen
wahahahaha, Bernie gou nou een rentenieren en zuigen aan het rietjes van je favoriete drankje