user icon
user icon

Coureurs kiezen voor verschillende strategieën voor GP Canada

  • Gepubliceerd op 28 mei 2019 19:10
  • comments 8
  • Door: Rutger Lauvenberg

Pirelli heeft de bandenkeuzes van de coureurs bekendgemaakt voor de Grand Prix van Canada op het stratencircuit vernoemd naar Gilles Villeneuve. De keuzes lopen uiteen van Kimi Raikkonen die kiest voor de meest aanvallende strategie tot George Russell die kiest voor de conservatieve strategie. De coureurs krijgen in Canada de beschikking over de C3, C4 en C5-banden, waarbij de zachtste band wederom de favoriete keuze is:

 

Banden Pirelli: C1 hardste – C5 zachste

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Interessant, behoorlijk veel variërende keuzes in strategie wat betreft de banden. Opmerkelijk dat McLaren, samen met de Racing Point boys en Giovinazzi, voor slechts 2 sets van de medium compound gaan. Een vrij opmerkelijk en agressieve aanpak van McLaren. Ik hoop dat het zich uitbetaalt in een goed resultaat. Afgaand op de keuze die ze bij McLaren hebben gemaakt zou ik er allerminst niet tegen enkele bezoekjes van de safety car tijdens de race zijn.

    • + 2
    • 28 mei 2019 - 19:23
  • Nieuw Idee:
    Laat ze alle 5 de banden mee nemen 3 sets van elk (excl regen). De bandtypes die je in quali gebruikt, mag je niet in de race gebruiken, maar je moet 3 types gebruiken in de race

    2 pitstops gegarandeerd + Weinig data over banden in Quali... want je hebt maar 3 totaal van de zachste... Meer taktiek in Quali want die type band mag je niet gebruiken in de race. Meer variatie in race strategie want ja... je hebt dan wel een goede tijd gezet... Je concurrenten hebben nog setjes van de zachste in de race door ze niet te gebruiken in quali.

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 19:54
  • Reno

    Posts: 1.563

    Interessante keuzes inderdaad. Weet niet (meer) of het een sterk slijtend circuit is.
    Nu een ook circuit die ook de Ferrari goed zou moeten liggen.
    Benieuwd wat nu RB kan met de Honda.
    Ze zullen wel met een aangepaste, low drag configuratie komen om het vermogens-"tekort" van de Honda te compenseren.
    Ze kunnen het (zie 2018) en moeten ook geen "meer" achterstand op Ferrari gaan oplopen.
    Gasly zal nu echt moeten trappen voor het team in kader van het WCC.

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 20:28
    • MosyB

      Posts: 323

      Niet alleen dat maar ook om de ferrari's uit te dagen zodat het niet max tegen de rest is maar rbr tegen de rest..

      • + 1
      • 28 mei 2019 - 21:14
    • snailer

      Posts: 3.378

      Vorig jaar hadden ze de 3 snelste banden. Dat zegt wel wat denk ik. Ik dacht dat het vooral een Ferrari circuit was, maar ik zag dat Max de vrije trainingen erg snel was.

      Maar in de race was Vettel snelst gevolgd door Bottas.

      • + 0
      • 29 mei 2019 - 00:18
  • sailor

    Posts: 9.504

    Ik kies ook voor een strategie , ik doe helemaal niet mee

    • + 0
    • 28 mei 2019 - 23:14
    • Reno

      Posts: 1.563

      Je gaat ook niet kijken dan........;-)

      • + 1
      • 28 mei 2019 - 23:38
  • Ik leg het nog 1 keer uit: de strategien van de coureurs hebben niets te maken met deze bandenkeuzes. Dit is de keuze van het team hoeveel ze van elk setje willen hebben. Zoals je kan zien verschilt het per coureur nooit meer dan 1 set met de teamgenoot. Ze willen dus soms in totaal niet 4 Medium banden, maar 5 Medium banden, dus geven ze 1 vd coureurs een setje Hard minder en de ander een set Medium meer.
    Allemaal met het oog op de longruns in de trainingen. Vanaf quali zijn de setjes per coureur weer gelijk. Het verschilt soms wel iets tussen de teams.

    • + 0
    • 29 mei 2019 - 08:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar