user icon

Verstappen: "Gasly schrok van enorme mensenmassa tijdens Jumbo Racedagen"

  • Gepubliceerd op 21 mei 2019 15:46
  • comments 31
  • Door: Bjorn Smit

Red Bull Racing was afgelopen weekend de grote smaakmaker tijdens de vierde editie van de Jumbo Racedagen. Voor de camera van het NOS Jeugdjournaal vertelde Max Verstappen dat Pierre Gasly schrok van het aantal mensen dat op het evenement was afgekomen.

Ook de vierde editie van de Jumbo Racedagen was weer een succes te noemen. Circuit Zandvoort verwelkomde gedurende het weekend ruim 100.000 bezoekers die met veel plezier naar Noord-Holland afreisden voor de demonstraties van Verstappen en Gasly. Daarnaast werkten onder andere de FIA WTCR en de BOSS GP races af op het circuit in de duinen.

Gasly verbaasd over enorme opkomst op Zandvoort

Dat Circuit Zandvoort helemaal vol zat met fans kwam volgens Verstappen als een verrassing voor teamgenoot Gasly. "Ik heb ze niets verteld. Toen Pierre hier aankwam, schrok hij wel van het aantal mensen dat er op het circuit aanwezig was. Het is natuurlijk ook heel mooi om te zien. Ik denk niet dat er veel coureurs zijn die zo'n aanhang en zoveel fans, dus hij vond het volgens mij ook wel een mooi weekend."

Gasly kreeg in Zandvoort alvast een voorproefje van wat hem en de overige Formule 1-coureurs in 2020 te wachten staat als de Formule 1 naar het circuit komt voor de Nederlandse Grand Prix. De Fransman bevestigde het verhaal van Verstappen over het aantal fans op het circuit. "Er zaten zoveel mensen aan de zijkanten van het rechte stuk. De tribunes en de duinen zaten helemaal vol. Dat was erg indrukwekkend."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Ik zwaaien en die Max zwaaide gewoon terug!! Echt een toffe kerel dattie dat ffies doet voor mij en me zoontje!..

    • + 1
    • 21 mei 2019 - 16:16
    • mario

      Posts: 7.916

      Max zwaaide ook nog naar mijn dochter, maar sloeg mij helaas over..... ;)

      • + 1
      • 21 mei 2019 - 16:20
    • zo, wat lief!

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 16:29
    • Kan mij de Arrows demo in 2000 nog herinneren. Jos zat in het motorhome en ik en mn racevriend konden vanaf de trap achter de pits door de deur naar binnen gluren. Jos zwaaide toen ook naar ons. Mooi moment voor fans idd.

      • + 1
      • 21 mei 2019 - 16:42
    • De grote vraag is : schudde Max nee?

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 17:05
  • Tsja wat moet je hier over zeggen ? woorden schieten tekort als F1 Fan ben de emotie nog niet te boven

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 16:17
    • Met een brok in de keel op de eerste rij aanwezig geweest?

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 16:30
    • Snork

      Posts: 11.296

      ok ok ok, hij is niet God ofzo.

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 18:06
    • Voor God komt niemand meer opdagen Snork

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 20:02
    • Ik ben god. Ik kwam gister bij de vrouwtjes van plezier. Zegt er een mijn god ben je alweer hier ;-)

      • + 1
      • 21 mei 2019 - 20:24
    • Arran

      Posts: 1.094

      Het word vervelender als je werkgever nu tegen je zegt, Mijn god werk je nog steeds hier..

      • + 2
      • 22 mei 2019 - 02:23
  • Gasly heeft ook "bijna" geen fans dus dan schrik je wel.

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 16:30
    • Sainz kreeg amper een tribune met 6.000 mensen vol in Spanje... Max komt opdagen.. stampvol huis. Heerlijk gewoon.

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 20:11
  • Ik denk dat het volgend jaar bij de Dutch GP zelfs op vrijdag gewoon volle bak is. Dat wordt een topomzet die zn weerga niet kent. Wellicht houd de organisatie zelfs flink wat winst over en kunnen ze dit (gedeeltelijk) herinvesteren in verdere verbetering van de faciliteiten.

    • + 3
    • 21 mei 2019 - 16:40
    • Ze kwamen nog 3 miljoen tekort wat ik vorige week van Lammers of was t nu kalf? begreep en daarvoor hebben ze speciale VIP passen in een gelimiteerde versie inclusief overnachting op t circuit in de verkoop voor alle 3 de jaren voor 55.000 euro per persoon om de begroting rond te krijgen .

      • + 0
      • 22 mei 2019 - 10:57
    • alex76

      Posts: 230

      Ik verwacht een familiedag die je misschien zelfs "gratis" bij Jumbo kan sparen. Vrije trainingen met een uitverkocht huis, tribunes vol families. Ik denk dat dit PR-technisch een natte droom voor Liberty Media is, denk aan de schitterende beelden die dit gaat opleveren, plus wat de rest van de wereld daar dan weer van vind.

      • + 0
      • 2 jun 2019 - 16:15
  • brok in mijn keel ? Tuurlijk niet gek me vader heeft 2 V10 staan bij sjaak in Marbella kan gaan rijden wanneer ik wil was gewoon al die Wandelende Euroflappen die ik mis loop

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 16:52
    • Supersoft

      Posts: 997

      Mijn hond had ook al een brok in z'n keel dit weekend.

      • + 3
      • 21 mei 2019 - 18:38
    • Wahaaa @supersoft...
      ??

      • + 0
      • 22 mei 2019 - 09:15
  • kisje

    Posts: 10

    Sport bindt.......

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 17:01
  • onetimer

    Posts: 593

    Verstappen tegen Gasly: "Welcome to the fucking show"- Camden Brady.

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 17:50
  • sailor

    Posts: 10.467

    Nu Max ook meedoet in de formule 1 en het ook nog eens fantastisch doet , leeft het natuurlijk veel meer in Nederland , zo gek is dat niet

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 19:45
    • En dat is goed. Zowel voor de casual supporter en (wij) de die hards.

      • + 1
      • 21 mei 2019 - 20:12
    • Mosquito

      Posts: 320

      Ik ben benieuwd hoe enthousiast iedereen blijft als het eens een jaartje of 2 tegenvalt. Stel dat hij dit en volgend jaar zo goed als niets wint, blijft het dan vol lopen in Zandvoort? Ik weet het niet, bij Jos bleef het wel druk, maar misschien zijn we nu al teveel verwend. Hopelijk komen we er nooit achter.

      • + 0
      • 21 mei 2019 - 21:44
  • Jezus Mina. Als je zo over Max praat dan ben je toch niet goed bij je kop man. Geen wonder dat de wereld naar de kloten gaat !!!

    • + 0
    • 21 mei 2019 - 23:38
  • Het is erg jammer dat Gasly (tot nu toe) eigenlijk teveel moet toeleggen op Max, zou het graag zien dat hij zijn niveau kan opschroeven gedurende dit jaar, een strijd tussen teamgenoten brengt altijd iets extra's

    Voor de rest vind ik Pierre een enorm sympathieke gast, eigenlijk een nog leukere gast dan die Ricciardo met zijn altijd gemaakte lach...

    • + 0
    • 22 mei 2019 - 08:17
    • Waarom is Ricciardo's lach gemaakt? Ricciardo is gewoon zoals hij is. Moet hij dan anders gaan lachen omdat het op sommige mensen "gemaakt" overkomt? Iets met slakken en zout.

      Verder toffe gast die Gasly, maar dat was bijvoorbeeld Hartley ook. Maar kunnen ze ook gas geven is een belangrijkere vraag. Voorlopig is Gasly een pak minder dan Ricciardo.

      • + 1
      • 22 mei 2019 - 08:55
    • ik bedoel dat ik zijn manier van doen wat gemaakt 'vind'
      Gasly komt mij wat oprechter over, en idd vooralsnog is hij minder dan Ricciardo,
      ik hoop toch dat hij het tij kan keren, ik denk wel dat hij er het talent voor heeft

      • + 0
      • 22 mei 2019 - 09:45
    • @Damon de wijnrank slak is prima om te eten daar hoef je geen zout op te doen, want daar verziek je de slak mee. Een mooie rode krachtige wijn, op smaak maakt het af.

      • + 0
      • 22 mei 2019 - 11:57
  • Gasly ging er van uit dat al die mensen naar supermarkt Jumbo waren gegaan, Gasly dacht wat een klein land is dat Nederland met 100.000 Jumbo fans op de tribune, wat de supermarkt weer aanzien geeft

    • + 0
    • 22 mei 2019 - 11:47

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpha Tauri
  • Punten 236
  • Podiums 3
  • Grand Prix 71
  • Land FR
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, FR
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar