user icon


Verstappen: "Ik wil een MotoGP-motor proberen, maar Red Bull staat het niet toe"

  • Gepubliceerd op 17 mei 2019 12:05
  • comments 38
  • Door: Bjorn Smit

Max Verstappen houdt van snelheid. Naast dat hij ervan geniet om in een Formule 1-bolide de limiet op te zoeken, hoopt hij ooit ook eens een MotoGP-motor uit te proberen. Momenteel lijkt Red Bull Racing de plannen daarvoor echter te dwarsbomen.

De afgelopen jaren meerdere coureurs uit de Formule 1 en MotoGP geweest die een machine van de andere klasse uitprobeerden. Valentino Rossi testte meermaals een Ferrari, Jorge Lorenzo stapte in een Mercedes en Marc Marquez sprong vorig jaar nog in een Toro Rosso. Omgekeerd nam Lewis Hamilton afgelopen winter plaats op een Superbike van Yamaha. Ook Verstappen ziet zo'n avontuur wel zitten, zo vertelde hij aan Corriere della Sera.

"Ik zou absoluut een MotoGP-machine willen proberen, maar ze laten mij dat niet doen. Ik begrijp dat ook wel, want ik zou mezelf kunnen blesseren. Toen ik acht jaar oud was, reed ik op minibikes. Dat heb ik twee tot drie jaar gedaan en ik genoot van het gevoel dat je het asfalt aanraakte. Ik hoop ooit een MotoGP-machine te proberen. Het zal ongetwijfeld een schok zijn hoe snel deze motoren zijn."

Max wil graag tegen Jos racen

In hetzelfde gesprek vertelde Verstappen ook dat hij het tegen vader Jos zou willen opnemen als hij een coureur uit het verleden mocht kiezen en niet een naam als Ayrton Senna of Michael Schumacher. "Toen ik klein was, wilde ik altijd tegen mijn vader racen. Dus mocht ik een coureur uit het verleden naar nu halen om tegen te racen, dan zou het mijn vader zijn. Ik spreek nog heel veel met hem over het racen en samen komen we vaak tot goede ideeën."

Verstappen sprak zich ook uit over de nieuwe lichting coureurs, die hij al lang kent uit de karts. "Van de nieuwe rijders vind ik Alexander Albon een goede rijder. Daarnaast ook Charles Leclerc, tegen hem heb ik zelf al veel gestreden. Met Pierre Gasly vocht ik trouwens ook in het verleden al duels uit en ik heb een uitstekende relatie met hem. Maar vooral Leclerc is een snelle coureur en een goede gast waar ik graag tegen strijd."


Reacties (38)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 5.504

    Nog ff wachten Max,rond Spa wordt Gasly vervangen door Jos en komt je droom uit.

    • + 1
    • 17 mei 2019 - 12:10
    • Rimmer

      Posts: 6.396

      Jos heeft recentelijk het resterende salaris uit zijn arrows tijd ontvangen. Schijnt dat hij zich inkoopt bij Racing Point aangezien Lawrence de aandelen van Toto overneemt zodra deze zich bij Liberty voegt.
      Stroll en familie naar Mercedes.
      Jos nieuwe eigenaar en eerste rijder bij Racing Point met Ocon als tweede man.
      Bottas terug naar Williams in ruil voor meer Mercedes steun.
      Startgrid top 6 in Melbourne 2020:
      1 Max
      2 Lance
      3 Lewis
      4 Jos
      5 Charles
      6 Albon

      • + 3
      • 17 mei 2019 - 12:20
    • Er zijn heel veel mensen die in deze Mercedes kampioen zouden worden, maar Stroll is daar NIET eentje van :p.
      Als je in de huidige Racing Point al tot 5x toe niet uit Q1 kan komen (en kijk naar wat Perez doet) dan ben je gewoon een trage slak :)

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 12:34
    • Neeeeeh, Stroll is het beste materiaal waar Perez intern tegen heeft gestreden. Beter als dat Ocon was, aldus Perez.

      • + 1
      • 17 mei 2019 - 13:12
    • chao

      Posts: 878

      Zelfs Stroll wordt WK in die Merc, zie Mazepin een F2 rookie die sneller is dan Hamilton in de Merc.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 18:04
    • Mojito

      Posts: 4.271

      @Rimmer
      Waarom de top 5 bij voornaam noemen, en de 6e bij achternaam?

      Bang dat mensen aan Mr. Halo Alexander Wurz zouddn denken?

      • + 0
      • 18 mei 2019 - 09:06
  • Ik heb Max in een interview weleens horen zeggen, toen het ging over de snelheden in auto- en motorsport, dat hij motor racen een veel krankzinniger risico vindt dan een beetje racen met een F1 wagen, en dat 'ie de MotoGP racers zo'n beetje voor gek verklaart wat dat betreft...

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 12:15
    • Rimmer

      Posts: 6.396

      Klopt maar racen in de motogp is natuurlijk heel wat anders dan een dagje oefenen met zo’n ding.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 12:23
    • 919

      Posts: 1.633

      Lijkt me dan ook geen woord aan gelogen. De gladiatoren status hebben Formule 1 coureurs al lang niet meer. Piloten op balansvoertuigen met 250 pk met 2 contactvlakken ter grootte van een pakje sigaretten daarentegen? Dat is pas waanzin.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 12:26
    • 250 pk maar 919!

      Eerder rond de 300!;-)

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:02
    • @Tonrossi.....

      De machine van Valentino ‘19... We weten dat het motorblok een 1000cc vier-in-lijn met crossplane krukas is. Het vermogen wordt geschat op een ruime 270 pk.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:21
    • Klopt zeker Maxiaans. Ducati zit daar net wat boven trouwens. Maar PK/gewicht/luchtweerstand verhouding is natuurlijk gewoon super extreem. Ik zag dat ze in Mugello vorig jaar ook gewoon 361 op de teller hebben. Ga er maar niet vanuit dat Lewis of Max bij zo'n demo run ook deze motorsoftware krijgen. Eerder een regen software pakketje dat de power knijpt zodat t veiliger is.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 21:26
  • Droopy

    Posts: 584

    Zal dan zeker niet in een F1 wagen zijn, want volgens mij past Jos daar niet in. :-)

    • + 1
    • 17 mei 2019 - 12:15
    • Rimmer

      Posts: 6.396

      Ze bouwen die tweezitter gewoon weer om.
      Tweede stoel eruit, dikke leren V70 stoel erin en voila.

      • + 1
      • 17 mei 2019 - 12:22
    • BartusGeen

      Posts: 1

      Zeker de meest relaxte stoelen in zo'n V70!

      • + 1
      • 17 mei 2019 - 13:58
  • Dovizioso gaat deelnemen in de DTM van Italië dit seizoen als gastrijder van Audie, leuke actie!
    Ik begrijp het van Red Bull wel, zeker toen Webber ten val kwam en zijn arm/hand brak met ik meen mountainbiken en dit niet doorgaf aan de teamleiding (was in de zomerstop), snap ik de voorzichtigheid wel

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 12:25
    • Audi*

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:04
    • Zag ik ook inderdaad. Stuntje van de volkswagen groep aangezien Ducati er ook onder valt. Valt volgens mij zelfs onder het beheer van Audi's sportdivisie.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 21:28
  • 919

    Posts: 1.633

    Ik zou het ook wel eens willen proberen, maar ik ben bang dat ik de banden niet in het juiste raamwerk krijg. ;)

    • + 1
    • 17 mei 2019 - 12:28
    • ik weet zeker dat ik binnen 1 ronde flink op m'n bek ga waarbij de motor gelanceerd wordt en naast de baan ergens een raamwerk in vliegt, of dat dan het juiste is weet ik niet

      • + 2
      • 17 mei 2019 - 13:12
    • Kubica

      Posts: 3.081

      1 ronde? Ik zou bij het wegrijden de controle al verliezen vrees ik ...

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:16
    • ik denk wel dat ik het zou redden tot de 1e bocht, als ik mn best doe

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:17
    • DBGates

      Posts: 1.975

      Ik red makkelijk een hele ronde zolang de motor maar niet gestart word

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 14:01
  • Ben benieuwd of hij al een keer bij VR46 op zijn ranch is langs geweest om een daggie les te krijgen van the Doctor. Zowel Max als Lewis hebben (maanden geleden) een uitnodiging gekregen van Rossi, maar ik heb er daarna nooit meer wat van gehoord.

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 12:32
    • masf1

      Posts: 5.504

      Rossi is Yamaha,zal Honda wel niet goed vinden.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 12:35
    • nugunz

      Posts: 184

      Honda heeft daar niks over te zeggen. Max is bij Red Bull in dienst, niet bij Honda.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:00
    • StevenQ

      Posts: 4.685

      Maar Rossi word ook gesponsord door Monster, dus dat zal Red Bull niet goed vinden

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 15:24
    • Rossi heeft ook een groot Honda verleden, ik zie het probleem niet.

      • + 0
      • 18 mei 2019 - 17:20
  • Rimmer

    Posts: 6.396

    En dan zijn die Motogp jongens eigenlijk nog niks in vergelijk met de harde kern van de Isle of Man TT rijders.
    Motogp is hedendaags MMA. Hoogstaand, keihard maar wel “veilig” dankzij een scheidsrechter en regels.
    De Isle of Man is dan gewoon een gladiator uit de oudheid. Het colloseum in, zwaard in de hand en laat maar komen die tijgers, beren en wanhopige slaven die vechten tot de dood.

    • + 3
    • 17 mei 2019 - 12:45
    • Rimmer

      Posts: 6.396

      *Reactie op 919..

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 12:46
    • en dan heb je nog badminton, die gasten sporen echt helemaal niet

      • + 2
      • 17 mei 2019 - 13:14
    • @Clemenza, daar kun je grappig over doen maar ik heb afgelopen editie van de Olympische spelen de finale heren dubbel toevallig zitten kijken maar dat is wel spectaculair om te zien.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:18
    • en wat denk je van die gestoorde darters dammers en schakers. zelden zoveel actie gezien. Knettergek zijn ze.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 13:27
    • Inderdaad, als je bv een Guy Martin daar over de baan ziet flitsen, das het echt harde werk.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 15:44
    • 919

      Posts: 1.633

      "You can't love the death, you can't love the loss. But you can't love the thrill and excitement without knowing that's a part of it." - Bridget Dobbs over Isle of Man.

      Opstappen met in het achterhoofd wetende dat elke fout je laatste kan zijn...

      Daar hoef je niet aan te komen met gridkids.

      • + 1
      • 17 mei 2019 - 18:00
    • Mojito

      Posts: 4.271

      Vergeet ook die malloten die aan Curling doen niet!

      • + 1
      • 18 mei 2019 - 09:12
  • John6

    Posts: 2.965

    Pak aan een leeg circuit, zo gevaarlijk is dat ook niet, en hij kan toch rijden op een motor, volgens mij heeft hij er ook een paar.

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 14:26
  • Kun je zien dat ie nog niet echt volwassen is.

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 18:18

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar