user icon


Verstappen kijkt uit naar laatste editie Jumbo Racedagen op Zandvoort

  • Gepubliceerd op 17 mei 2019 08:25
  • comments 13
  • Door: Bjorn Smit

Zaterdag en zondag kunnen de Nederlandse Formule 1-fans alvast genieten van een voorproefje van de Nederlandse Grand Prix tijdens de Jumbo Racedagen op Circuit Zandvoort. Hoofdrolspeler Max Verstappen kijkt ernaar uit.

De Jumbo Racedagen worden in 2019 voor het vierde jaar op rij georganiseerd en traditioneel is ook Red Bull Racing weer van de partij op Circuit Zandvoort, dat zich eerder deze week verzekerde van een plekje op de kalender van de Formule 1 in 2020. Vorig jaar nam het Oostenrijkse team drie bolides mee naar de Racedagen, want toen kwamen naast Verstappen ook Daniel Ricciardo en David Coulthard in actie.

MEER: Dutch Grand Prix op Zandvoort keert na 35 jaar terug

Ook in 2019 zet Red Bull Racing meer dan één auto in tijdens de demonstraties op het circuit. Naast Verstappen mag ook zijn nieuwe teamgenoot voor 2019, Pierre Gasly, deelnemen aan de festiviteiten op het circuit in de Noord-Hollandse duinen. Beide coureurs zullen gebruikmaken van een Red Bull RB7 uit 2011, die uitgerust is met een V8-motor. Dat bevalt Verstappen wel, zo vertelde hij aan Verstappen.nl.

"Ik denk dat het altijd mooi is om terug te komen naar Nederland, ook voor de fans die niet naar een Grand Prix kunnen gaan. Als dat dan ook nog kan met een V8-motor, die net wat beter klinkt dan een V6, maakt dat het alleen maar mooier. Hopelijk kunnen we weer wat nieuwe fans naar de Formule 1 trekken. Het blijft altijd een super mooi evenement om mee te maken."

Laatste editie Racedagen?

De Jumbo Racedagen lijken in 2020 geen vervolg te krijgen. Formule 1-CEO Chase Carey kondigde aan dat de Nederlandse Grand Prix volgend jaar begin mei gehouden zal worden, waarmee het qua moment in het jaar dicht op het moment van de Jumbo Racedagen zit. Daarnaast is Jumbo ook als een van de geldschieters betrokken bij de organisatie van de Formule 1-race.

In een persbericht maakte Jumbo wereldkundig dat de Racedagen in 2020 geïntegreerd zullen worden in het Grand Prix-weekend. Hoe dat precies ingevuld gaat worden, is nog onduidelijk. Er gaan geluiden rond dat de vrijdag een 'Jumbo-tintje' gaat krijgen, maar ook topman Frits van Eerd heeft daar nog niets over losgelaten.


Reacties (13)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 5.504

    Ben er zondag weer bij,altijd leuk.

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 08:42
  • Numnum

    Posts: 1.749

    Ja wat Royalere elders al een keer zei is inderdaad het beste idee.
    Auto in dorp in de buurt en rest met de fiets.
    Dat ga ik eens proberen.

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 08:45
    • masf1

      Posts: 5.504

      Trein werkt prima,nooit geen last gehad.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 08:50
    • RBRFIRST

      Posts: 365

      Het is gewoon een kwestie van ruim op tijd van huis afgaan. Sommige mensen gaan gewoon te laat op pad.

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 10:08
    • Als ik 's ochtends met de eerste trein vanuit Eindhoven ga, dan ben ik toch pas tegen de klok van half 11 / 11uur echt op m'n plek naast de baan. Vroeger al ieder jaar met de Masters, miste ik toch al een stuk programma. Ik denk dat dit op de racedag in 2020 helemaal ellendig wordt; dan zijn alle goeie plekken al vergeven. je moest eigenlijk een trein hebben die om 5uur al aanrijdt in Eindhoven. Dan ben je tenminste nog enigszins op tijd..

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 10:48
    • Goede plekken vergeven?
      Ik heb bij de Jumbo dagen altijd een vaste stoel/plek :)

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 10:57
    • @De Zeswieler misschien eerst een stuk met de auto gaan en die dan ergens parkeren bij een station in de buurt waar je wel vroeger met de trein richting Haarlem/Zandvoort kan? Vanaf b.v. Haarlem Spaarnwoude kan je al voor 7 uur s'morgens in Zandvoort zijn met de normale NS dienstregeling.. Om maar een voorbeeld te noemen..

      • + 1
      • 17 mei 2019 - 14:24
    • HarryLam

      Posts: 931

      Je kunt ook via het strand.........

      • + 1
      • 17 mei 2019 - 18:22
  • hugenholz

    Posts: 272

    Jumbo Racedagen wordt Jumbo Racedag op de donderdag begreep ik. Voorprogramma oo de vrijdag zal meer in het teken staan van andere raceklasses (hoewel het er naar uit ziet dat de F2 niet in het voorprogramma zal worden toegevoegd maar de onderhandelingen lopen nog)
    Met de F1, Porsche Supercup en F3 zit het programma op de vrijdag, zaterdag en zondag al aardig vol. Jumbo zal zich vooral moeten richten op de donderdag.

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 10:55
    • masf1

      Posts: 5.504

      Geen F2 wat is dat nou weer??

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 11:15
    • Ik dus

      Posts: 723

      Bron ?

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 12:59
    • hugenholz

      Posts: 272

      @Ik dus
      Bron is F1 Feeder Series:

      Tweet?s=19

      • + 0
      • 17 mei 2019 - 14:26
  • Panino

    Posts: 54

    Jumbo dagen dan maar naar het TT circuit. ;)

    • + 0
    • 17 mei 2019 - 18:46

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar