Lewis Hamilton bevestigt Simon Fuller als nieuwe manager
- Gepubliceerd op 14 maa 2011 13:40
-
40
- Door: Robin Smeets
Hamilton: Het was belangrijk om de tijd te nemen bij deze beslissing aangezien het belangrijk is voor mijn loopbaan en toekomst voor de lange termijn. Ik heb met veel bureaus gesproken, maar bij Simon Fuller en zijn team bij XIX Management kreeg ik het gevoel dat ze niet alleen willen helpen om mij een betere coureur te maken, maar ook mijn ambities voor de lange termijn delen. Ik kijk uit naar een nauwe samenwerking met ze.
Fuller: Ik heb Lewis en zijn vader in het verleden een paar keer ontmoet en ik heb zijn carrière de afgelopen jaren nauwlettend in de gaten gehouden. Zoals elke Brit keek ik met trots en bewondering naar zijn prestaties, het kampioenschap winnend op een hele jonge leeftijd. Hij is niet alleen een van de toonaangevende sportmensen van zijn generatie, ik denk dat hij uit gaat groeien tot een van de grootsten aller tijden. Het is een eer om in zee te gaan met Lewis in deze opwindende periode van zijn loopbaan.
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton

Reacties (40)
Login om te reagerenPosts: 893
Simon Fuller de Zakken Vuller !
Posts: 10.089
hahaha
Posts: 4.499
Lijkt me een man die weet waarover hij praat...
Posts: 12.432
Weet je waar het bij hem omgaat? Zakken vullen, daar weet hij zeker over te praten.
Posts: 830
Daar is een Manager toch voor!!!
Voor niks gaat de zon op. Beckham is niet bepaald armer geworden met de man zijn hulp!
Posts: 4.499
@ DutchF1: XIX Management zal een bureau zijn net als dat er enkele grote in de VS zijn voor alle spelers van bijvoorbeeld de NBA, NFL, NHL... Als je Murray, Beckham (met een \'e\' redactie!) en Hamilton vertegenwoordigt ben je een groot bureau in Engeland...
Posts: 11.414
Zijn er nog andere coureurs die een manager hebben die buiten het \"vakgebied\" zit? Ik kan me eigenlijk alleen managers voor de geest halen die al bekend zijn binnen het wereldje.
Aan de andere kant, contractonderhandelingen met de teams zullen in het geval van Hamilton ook wel niet zo heel ingewikkeld zijn. Het is niet dat je hoeft te leuren met zo\'n topcoureur.
Posts: 577
Hamilton heeft nooit bij een ander team gereden en zal nooit bij een ander team gaan rijden. Daarnaast kreeg hij dat contract van Ron Dennis al toen hij nog kartraces reedt dus zo veel onderhandeling was daar ook niet bij.
Voor iemand die bij een topteam binnenkomt en op een oneervolle manier wereldkampioen wordt lijkt het mij wel lastig een ander team te vinden, mocht dat nodig zijn.
Posts: 66
@ Jackie Stewart
Iemand die op een oneervolle manier wereldkampioen wordt? kom op zeg malloot! Jij snapt er echt helemaal niets van, hoe kan het nu oneervol zijn als jij over 19 races bovenaan het lijstje staat? 1: Zijn teamgenoot heeft zich niet in de vangrail gereden zodat hij een wedstrijd won.
2: Geen teamorders
Noem eens 1 reden waarom hij dat jaar oneervol de titel heeft gewonnen? Ik vond het juist een van de mooiste titels van de afgelopen jaren! de een staat al te juichen in zijn pitbox en ziet m dan alsnog aan zijn neus voorbij gaan! Geweldige beelden!
Posts: 577
@L.H.
Ok. misschien is oneervol het onjuiste woord. Toch vind ik hem geen overtuigend kampioen zoals een Schumacher. Hij heeft zijn momenten maar verder niet. Het is meer iemand die je kunt vergelijken met D. Hill.
Posts: 830
Whahahaha Jackie Stewie jij bent echt Stupie!!
Schumacher is juist de enige coureur die vaker oneervol kampioen is geworden.
Posts: 4.499
Elke wereldkampioen is terecht wereldkampioen. Na een heel seizoen wordt de coureur met de meeste punten kampioen. Simpel.
Alleen heb je coureurs die de glans van een kampioenschap verspelen door \'minder gewaardeerde\' acties... Schumacher en Alonso hebben dat enigszins over zich heel afgeroepen, maar blijven twee grote kampioenen.
Hamilton heeft in zijn korte carière vaak genoeg bewezen ook een groot kampioen te zijn...
Posts: 5.792
Deze man zaal wel veel weten over hoe je iemand als Ham in de reclame wereld kan krijgen.Even wat anders.Als mclaren dit jaar weer geen kampioenswagen kan geven aan Ham ,hij zomaar naar ferarri of mercedes kan overstappen
Posts: 390
Is dat niet die gast die ook de Spice Girls gemanaged heeft? :)
Posts: 11.414
Ha ja, nou je het zegt. Ik dacht al dat ik die naam ergens van kende.
Posts: 1.175
Ja. en de Jurylid van Xfactor, Idols en nog meer van dat rommel op televisie.
Posts: 3.007
Zou me niet verbazen als hij ook nog de manager van pussycat dolls is...
Posts: 18.535
Dacht ik net ook, kunnen Hamilton en dat huppelgeitje samen onder één manager gaan.
Posts: 1.887
@AlYnsa : dat is Simon COWELL
Posts: 1.175
@Beamer: ik weet het. Ik was alleen bang dat ik voor GEEG uitgemaakt zou worden. Maar deze titel heeft u al gewonnen!
Posts: 1.887
@AlYnsa : Wat is een GEEG nu dan weer?! Als je slim wilt doen, wel graag goed taalgebruik hanteren.
Posts: 4.764
Ik vraag me af wat voor salaris hij hiervoor opstrijkt :-P
Posts: 367
zijn flirt met Ferrari zal het iig nog wat hoger hebben gemaakt :)
Posts: 367
verkeerd bericht
*zich voor zijn kop slaat*
Posts: 1.136
Mag Hamilton dit seizoen wel gaan presteren, wil hij hem kunnen betalen ;-)
Posts: 3.471
Wie is David Backham? Volgens mij is het David Beckham... Maargoed, het niveau van de site gaat toch al achteruit..
Posts: 18.535
Zoiets noemen ze een typfout. Je kan hier gratis nieuws lezen en reageren naar believen. Die mensen zijn ook geen professionals hoor.
Posts: 442
Ja, ik heb ook gesolliciteerd naar die functie. Maar Lewis (of Lewi zoals vrienden hem noemen.) Heeft het netjes afgewezen om 2 redenen.
1. Door mijn voorkeur voor McLaren kan ik niet objectief zijn.
2. Hij wil onze vriendschap niet op het spel zetten.
Posts: 18.535
3. Toen hij hoorde dat jij hem Lewi noemde, was zijn zin al over.
Posts: 1.315
Oke ik ken dat management bureau een beetje via Andy Murray en ik moet zeggen dat ik dat toch echt niet zo zie zitten.
Murray is uitgegroeid van een zeer talentvolle jongen naar een bedrijf. PR activiteiten, coaching, mental coaching, fysieke coaching, masage mensen. Meer dan welke andere tennisser in het circuit. Het is een wandelende b.v. met tientallen werknemers. Heeft z\'n tennis absoluut geen goed gedaan. De druk die dat met zich meebrengt is enorm. Ik hoop dat dat anders zal gaan bij Hamilton.
Posts: 9.176
Misschien is Murray geen talent dat hij niet door kan breken? Daarvoor heb je geen manager maar een TRAINER nodig. Laatste moet zorgen dat je \"beter\" word.
Posts: 1.315
Opzich is Murray al lang doorgebroken en hoort ook bij de top, maar hij zou wat mij betreft meer moeten kunnen.
Het is zo dat een trainer hem beter maakt maar de manager maakt hem mijnsinziens slechter door alle druk.
Posts: 1.408
Ik vind het op zich wel een logische keuze van Hamilton en dat is niet als een compliment bedoelt.
Simon Fuller staat er om bekend dat hij een imago kan creeren voor mensen. Extreem voorbeeld is hoe hij de images van de diverse spice girls destijds neergezet heeft (Posh, Sporty, Ginger, Baby, Scary). Alles draait in zijn stal om het image en het ware karakter van de persoon achter het image blijft verborgen. Artiesten/Sporters uit zijn stal zijn zelden op een boeiende persoonlijkheid te betrappen, terwijl ze dat ongetwijfeld wel hebben. Lewis past wat mij betreft prima in dat plaatje met zijn plastic/gladde uitstraling.
Posts: 4.499
@ AirJan: Dit is natuurlijk onzin... Geen karakter? Murray? Beckham? Wat je van Hamilton vindt moet jij weten, maar die knaap heeft zeker ook karakter...
En een imago wordt inderdaad commercieel ingezet, dat geldt ook voor Schumacher, Vettel, Alonso en zo verder...
Posts: 7.033
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Posts: 632
@ Jackie Stewart
Iemand die op een oneervolle manier wereldkampioen wordt?
hoe dom kun je zijn ??
hamilton met de mooiste inhaalacties is een super eervolle wereldkampioen !!
Posts: 367
Inderdaad, je kan het hem niet gunnen (zoals dat knulletje dat jij aanhaalt) maar de manier waarop hij het WK binnenhaalde was briljant.
Posts: 577
@ Sonic
Volgens mij weet ik niet wat briljant betekend. Maar Timo Glock inhalen die aan het dwijlen is met de kraan open op slicks en een half gare traction control in een toyota (gas, remprobleem verzekerd) vind ik niet briljant. Alhoewel, voor Hamilton is dat misschien een hele prestatie.
Posts: 632
ohw en jij vond dat toen niet spannend??
Posts: 577
Ik heb de race niet gekeken. Toen Schumacher stopte en ik de eerste race in 2007 zag had ik totaal geen enthiousasme. Normaal was het al hartslag 200 na de warming up lap voor de race.