user icon


Wielrenner Terpstra: "Sluit niet uit dat Verstappen met Red Bull wereldtitel pakt"

  • 24 apr 2019 11:07
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Wielrenner Niki Terpstra zit als autosportliefhebber zondagmiddag klaar om de Grand Prix van Azerbeidzjan te volgen. De winnaar van de Ronde van Vlaanderen van 2018 denkt dat Max Verstappen met Red Bull Racing wereldkampioen kan worden en put daarvoor hoop uit het verhaal van Sebastian Vettel.

Verstappen staat na de eerste drie races van 2019 voorlopig derde in het wereldkampioenschap, na het behalen van een derde plaats en twee vierde plaatsen. Op snelheid lijkt de Red Bull-coureur echter wat tekort te komen op de Mercedessen en Ferrari's. Terpstra ziet dat het met de mentaliteit van Verstappen wel goed zit en vertelde aan de Telegraaf dan ook dat hij geen reden ziet waarom de Nederlander in de toekomst geen kampioen zou kunnen worden met Red Bull Racing.

"Hij is een heel goede coureur en gedreven om de absolute top te halen. Dit seizoen is het misschien allemaal nog niet heel spectaculair, maar hij rijdt hartstikke goed. Het is constant wat hij laat zien en staat daardoor prima in de WK-stand. Of hij ooit wereldkampioen kan worden met Red Bull? Ik kan niet in de toekomst kijken, maar Sebastian Vettel is het daar ook vier keer gelukt. Dan zie je weer Ferrari opkomen, of Mercedes. Ik sluit niet uit dat Max ook met Red Bull de wereldtitel kan pakken."

Terpstra ziet gelijkenissen wielrennen en racen

Terpstra doet zelf mee in de top van het wielrennen. Vooral tijdens de voorjaarsklassiekers viel hij de afgelopen jaren regelmatig in de prijzen. De renner van Direct Energie zegt weinig te kunnen leren van Formule 1-coureurs, omdat het verschil tussen de sporten groot is. Desondanks ziet hij toch een aantal gelijkenissen.

"Opsteken niet, er is veel verschil tussen Formule 1 en wielrennen. Ook niet als coureur nee, want dat verschil is veel te groot. Ik ben maar een amateurtje. Maar qua gedrevenheid als sportman zijn er wel gelijkenissen. Hij is heel erg bezig om de auto en het team beter te maken, qua afstellingen en dergelijke. Zo ben ik ook, je probeert goede feedback te geven aan je materiaalleveranciers, zodat het materiaal beter wordt."


Reacties (21)

Login om te reageren
  • Even dacht ik aan Erica Terpstra die dat dronken acher de microfoon zou zeggen.

    • + 5
    • 24 apr 2019 - 11:11
    • mario

      Posts: 4.519

      Je schrijft zelf ook een beetje dronken ;)

      • + 1
      • 24 apr 2019 - 13:26
    • en dan denk ik gelijk aan terpstra die op een wielren fiets zit :p

      • + 0
      • 24 apr 2019 - 15:48
    • Wablie?!?!?! haha... ;-)

      • + 0
      • 25 apr 2019 - 11:31
  • ALS MVDP even doortrekt wordt het snelheidsverschil tussen wielrennen en F1 plots een pak kleiner.

    • + 0
    • 24 apr 2019 - 11:19
  • meister

    Posts: 1.621

    Nou als hij het zegt dan zal het wel waar zijn.
    Ik moet het allemaal nog maar zien.

    • + 0
    • 24 apr 2019 - 11:23
  • Niki Terpstra. Toffe gozer en een liefhebber. Houd ik van.

    • + 0
    • 24 apr 2019 - 11:38
    • Ben ook groot fan van Niki, en zijn "zingende intervieuws" na een overwinning zijn echt lachen.

      • + 0
      • 24 apr 2019 - 14:58
  • z0mer

    Posts: 1.876

    Aldus F1-expert Terpstra.

    • + 2
    • 24 apr 2019 - 11:47
    • Wanneer schuift hij bij Ziggo aan?

      Mss is hij al geweest, ik kijk er nooit naar....

      • + 0
      • 24 apr 2019 - 11:54
    • Volgens mij is hij al eens geweest.

      • + 0
      • 25 apr 2019 - 08:41
    • z0mer

      Posts: 1.876

      Hij heeft er inderdaad al een keer gezeten. Dergelijke gasten voegen werkelijk niks toe, net als die Churandy Martina onlangs.

      • + 0
      • 25 apr 2019 - 10:53
  • tour71

    Posts: 536

    Had ook zwemster of minister, staatssecretaris kunnen staan. Of de paashaas, kerstman noem maar op

    • + 2
    • 24 apr 2019 - 12:12
  • Maximo

    Posts: 5.353

    Laat Niki lekker meedoen aan dit forum, kan ie fijn samen met ons "leken" lekker bomen over wat we allemaal denken over de F1.

    • + 1
    • 24 apr 2019 - 12:19
    • Arran

      Posts: 878

      Ach, 4 jaar geleden kon je soms 2 dagen wachten op een reply op een topic, zo populair was de F1 nog, na Barcelona 2016 zijn er denk ik 16miljoen F1 fans erbij gekomen, die er meer vanaf weten als wie dan ook.

      Dus ik zal als 50 jaar lange F1 fan mijn leken mond houden, en hun expertise ter harte nemen.

      • + 0
      • 24 apr 2019 - 13:07
  • Ik geloof dat ie van verzekeren ook geen verstand heeft.

    Je weet het nu : als je kan fietsen dan kun je wereldkampioenschap F1 voorspellen !!!

    • + 1
    • 24 apr 2019 - 12:55
  • Diszaidup

    Posts: 232

    Ik sprak laatst een stratenmaker en een hovenier, en die zeiden allebei dat Verstappen dit jaar nog kampioen wordt.
    Dus dan zal dat wel zo zijn.

    • + 3
    • 24 apr 2019 - 12:58
    • Dat waren Rimmer en ik. waren op dezelfde locatie bezig.

      • + 1
      • 24 apr 2019 - 15:51
    • Die waren zeker bij jou in de tuin aan het bijbeunen ?

      • + 0
      • 24 apr 2019 - 22:31
  • Sinds de liegende dopinggebruiker Michael Boogerd geloof ik die wielerboys niet meer.

    • + 0
    • 25 apr 2019 - 01:52

Gerelateerd nieuws



FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Ben jij van plan om naar de Nederlandse Grand Prix te gaan?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar