user icon

Bottas baalt dat hij de leiding in het kampioenschap kwijt is

  • Gepubliceerd op 14 apr 2019 10:13
  • comments 27
  • Door: Tom van Hooft

Valtteri Bottas verloor bij de start de kans om zijn tweede Grand Prix-overwinning van dit seizoen te behalen. De Finse-coureur kwam bij de start niet helemaal goed weg en zag teamgenoot Lewis Hamilton als leider de eerste bocht in duiken. Bottas finishte uiteindelijk als tweede en reed gedurende de hele race in de schaduw van teamgenoot Hamilton.

Tijdens het interview met Martin Brundle gaf Bottas een verklaring waarom hij de race niet had kunnen winnen: "Ik denk dat ik het bij de start verloren heb", vertelde de Mercedes-coureur. "De auto was heel goed en ik kon hetzelfde tempo als Lewis rijden."

"Tijdens de eerste stint kon ik Lewis in de vuile lucht niet helemaal volgen. Het is echt jammer van de start want ik had teveel wheelspin. Dat kwam door de witte lijn die direct voor mijn start-box lag", gaf de Fin als excuus.

Bottas vertelde dat één kritiek moment de race kan bepalen: "Het zijn kleine details, maar we zitten nog vroeg in het seizoen. Voor de rest ziet alles er heel goed uit en ben ik trots op het team. We hebben tot nu toe drie perfecte weekenden gehad."

"Het is geen fijn gevoel om geen leider in het wereldkampioenschap meer te zijn. Ik kom terug", sloot hij af.

 

Reacties (27)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 7.853

    Wat had hij dan gedacht???? Dit had hij gewoon aan zien kunnen komen, dat het binnen een paar races gedaan zou zijn met zijn leiding in het WK.... Hij komt gewoon heul veul tekort op Lewis...

    • + 1
    • 14 apr 2019 - 10:15
    • Dat komt hij doorgaans ook maar ik moet bekennen dat hij wel echt een stap heeft gemaakt t.a.v. vorig jaar.

      Ben positief verrast door Bottas tot op heden. Kijken hoe lang hij dit volhoudt

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:38
    • mario

      Posts: 7.853

      Dat klopt ook wat je zegt!

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:45
  • Rimmer

    Posts: 8.412

    Ocon er maar in. Bottas is alweer in slaap gevallen. Kwestie van tijd nog.
    Ze zullen hem dit seizoen laten uitrijden want er is geen gevaar voor de constructeurspositie maar volgend jaar is het exit Bottas.
    Ocon kleeft inmiddels aan Toto vast dus dat is al rond.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:17
    • Ocon er in....op basis van wat? Leuke coureur maar echt niet beter dan Bottas.

      • + 4
      • 14 apr 2019 - 10:21
    • Helemaal met dutch eens Ocon? Van mij mogen ze hoor. bottas is gewoon goed dit jaar. vooral in de kwalificatie. die zit daar best als wingman voor Hamilton.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 10:45
    • Ik ben het best heel vaak eens met DutchF1 eigenlijk!!

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:15
    • @Rimmer volgens mij kijk jij naar de herhalingen waar niet alles wordt uitgezonden of kijk je niet naar races en simuleer je maar wat!! Bottas in slaap gevallen?? en dat Ocon kleeft hoeft ook geen uitleg. Toto vind samen met Niki wie racet volgend jaar voor het team en daar hebben ze jou niet voor nodig.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:47
    • Ik word zo ontzennend moe van mensen die overal, maar ook echt overal commentaar op hebben. Afgaande van dit forum zijn alleen Hamilton, Verstappen, Leclerc en Albon F1-waardig. Wat een gezeik en commentaar op letterlijk alles, zeg.

      • + 1
      • 15 apr 2019 - 07:47
  • Snork

    Posts: 11.190

    Hij oogt mentaal sterker. De auto helpt daar in mee. Pas als de druk van achteren toeneemt, gaan we zien of hij dit jaar wel brede schouders heeft.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:18
  • meister

    Posts: 2.553

    Hij is nog niet gebroken maar de eerste barstjes zijn er weer.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:20
  • sailor

    Posts: 10.421

    Tja , dat had ik ook wel verwacht als Hamilton je teamgenoot is , het lukt bijna geen enkele coureur om hoger in het klassement te blijven dan Ham als teamgenoot , dat is denk ik ook wel de klasse van Hamilton

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:42
    • Rimmer

      Posts: 8.412

      Rosberg en Button deden het over een heel seizoen wel degelijk. Fernando eindigde gelijk.
      Hamilton is zeer zeer goed maar Bottas is ook gewoon niet goed genoeg. Tijd voor Ocon of zelfs Russel of liever nog, Hulkenberg.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 11:03
    • sailor

      Posts: 10.421

      De enige die dat echt overtuigend deed was Button in 2011 , Rosberg was ook maar nipt omdat Lewis 1 keer meer pech had en Fernando gelijk , dus duidelijk verloren heeft Hamilton slechts 1 keer , verder heeft hij in al die andere jaren gehakt gemaakt van zijn teamgenoten, hij niet voor niks al 5 keer kampioen , waarvan nummer 6 in zicht is

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 11:08
    • Bottas is gewoon een goede coureur.....een Rosberg deed daar relatief nog veel langer over want die zat al een paar jaar in een toen nog veel dominantere Mercedes. En dan nog kon hij alleen maar van Lewis winnen door de ploffer van Lewis.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 11:26
    • Rosberg was Hamilton een aantal weekenden gewoon de baas dat jaar. Dat lijkt me de voornaamste reden niet? Die ploffer noemen als enige oorzaak is wat zuunig.

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 11:32
    • 11 wins voor Lewis....10 voor Nico...

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 11:44
    • Precies!

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 11:50
    • sailor

      Posts: 10.421

      Een aantal weekenden in het jaar de baas zijn van een andere coureur zegt niks , je moet hem MEER weekenden de baas zijn en dat was Rosberg niet , zonder die ploffer van Hamilton had Rosberg het niet gewonnen

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 17:46
    • Neuh, mijn punt is valide. De ploffer als enkele reden noemen is te zuinig. Lewis was een flink aantal weekenden de mindere van Nico. Die nuance lijkt me dik en dik op zijn plaats.

      • + 0
      • 15 apr 2019 - 11:29
  • Hamilton heeft z'n trimmertje weer ff in de baard van Bottas gezet.

    • + 0
    • 14 apr 2019 - 10:55
    • Zeg dan niets...

      • + 1
      • 14 apr 2019 - 11:45
    • Doei doei!

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 12:15
    • En ik zeg het weer.....Ik ben het best heel vaak eens met DutchF1 eigenlijk!!

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:16
    • @zoirritantisda waar om merkt DutchF1 daar niets van? met een plusje maak je het hem wel duidelijk.

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 13:59
    • @ Bruce....een plusje is te min voor mij

      • + 0
      • 14 apr 2019 - 14:13

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 125
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar