Paul Hembery: "Pirelli-banden niet ontworpen voor Schumacher"
- Gepubliceerd op 08 maa 2011 13:01
-
35
- Door: Robin Smeets
"We hebben onze banden niet ontworpen met de specifieke eisen van een coureur als Michael Schumacher in onze gedachte", vertelde Hembery. Verder denkt de motorsportbaas dat er tijdens een Grand Prix drie maal gestopt gaat worden voor nieuwe banden. "Schumacher stopte in Barcelona drie keer voor nieuwe banden toen hij een racesimulatie reed. Zowel voor de strategische mensen als voor de coureurs zullen de races weer een compleet nieuwe uitdaging zijn."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team -
- Punten -
- Podiums -
- Grand Prix -
- Land BR
- Geb. datum 21 apr 1981 (45)
- Geb. plaats Sao Paulo, BR
- Gewicht 59 kg
- Lengte 1,66 m
4 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Felipe Massa
Team profiel
- Team naam Pirelli
- Basis Milan, Italië
37.476 reacties op Pirelli
3 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pirelli

Reacties (35)
Login om te reagerenPosts: 10.089
dus ze hebben het expres anders gedaan?? lekkere boel daar, advies vragen en iets anders doen
Posts: 619
Volgens mij gaat het er om dat de banden niet om 1 bepaalde coureur zijn gebouwd (ontworpen), maar dat ze voor alle coureurs zijn. Beetje mainstream banden zeg maar.
Posts: 37
ze hebbe altijd gezegt 2 of 3 keer. eerst leze dan zeike
Posts: 380
er wordt er 1 wakker hoor...
Posts: 10.089
@bovenste
dat weet ik zelf ook wel, maar hij ontwijkt hier expres schumacher zijn info lijkt wel
@jeanmarie
heb je nou alweer een nieuw account?
Posts: 619
@Jean Marie Balestre
Je moet even een nieuw toetsenbord aanschaffen want je \'n\' doet het niet. Bovendien vraag ik me af wie hier nou beter moet lezen voordat-ie zijn reactie op fora kwakt. Het gaat in dit bericht totaal niet over de aantal stops voor bandenwissels, maar om het ontwerp van de banden.
@Raikkonen-FAN: Tja, dat zal wel zijn omdat Schumacher zijn problemen vorig jaar toewees aan de Bridgestone banden. Het is dus niet zo dat degene die het vorig jaar op de Bridgestones slecht deden, het nu op de Pirelli(e)s wel goed doen.
Posts: 577
Ik wijs altijd met de hele hand, hoe kom jij aan drie vingers die naar jezelf wijzen dan?
Posts: 577
Deze reactie hoort natuurlijk bij post 4.
Posts: 562
Knap dat je dat uit het artikel haalt want daar staat werkelijk niets over in.
Posts: 12.432
Terecht, je ontwerpt een band voor de 24 auto\'s en niet voor één individu(of 2). Maar dan hebben Mercedes en Schumacher er weer een excuus bij buiten dat Brawn zei dat ze 1 seconde trager zijn dan de top.
Posts: 4.764
Dat excuus van Mercedes staat volledig los van dit bericht. Ze komen wat betreft hun pakket een seconde te weinig beweren ze.
Posts: 12.432
Ik breng het wel in relatie tot dit bericht, dus staat het voor mij niet los van de progressie die Schumacher zou kunnen maken, weet je nog? Een betere auto afgesteld op zijn manier van rijden. Nou blijkt het dus knudde te zijn en dan werkt Pirelli ook niet mee. Alles bij elkaar gezien dramatisch voor het verhaal MSC.
Posts: 4.764
Tsja als dat is wat je wil lezen dan snap ik je wel ja.
Dat je het niet zo op hebt met MSC is wel duidelijk :-P
Posts: 5.792
Krijgen we nu dit gezeik weer.Als schumacher dadelijk wel goed rijd zal er wel een duister complot zijn .BAH ,daar word ik nu helemaal niet goed van. Iedere keer het verhaal dat Pirelli net als ferarri een italiaans bedrijf is ,dus zullen ze wel corrupt zijn.Daar zakt je broek toch vanaf.Dat mensen echt denken, dat een bedrijf dit echt zou doen, kunnen ze het bedrijf wel opdoeken .Het risico nemen ze niet en terecht toch.Het is net zoals dat er bij de meester van de klas zijn zoon in de zelfde klas zit,die zal altijd beter zijn best moeten doen ivm de aantijgingen die sommige simpele zielen altijd denken te moeten doen.De afgelopen periode las ik deze aantijgingen hier op deze site, vertelde ik ook dat ferarri niet het enigste team is dat uit italie komt.Torro Rosso ook natuurlijk en die hebben een ferarri motor dus die zullen dan ook wel geholpen moeten worden door pirelli.Maar dat is weer een onderdeel van RB dus die spelen dat door.Niet te vergeten de italiaanse rijders en ga zo maar door.Wanneer je dit allemaal leest kan je zien hoe belachelijk deze beschuldigingen eigelijk zijn.Hopenlijk zijn we daar nu eens voor altijd vanaf.
Posts: 11.414
Het gaat niet om een duister complot, maar er waren eerst berichten dat Schumacher met Pirelli gesproken had. Vervolgens blijkt dan dat de banden precies aangepast zijn zoals Schumacher dat wilde.
Elk voordeel \"hep ze nadeel\" zal ik maar zeggen. Heel enthausiast aangeven dat je wat gaat doen met de input van Schumacher en Massa is leuk, maar de keerzijde is wel dat je dan de schijn van partijdigheid tegen krijgt.
Ze moeten bij Pirelli nog even door krijgen dat PR ook een vak is. Nu moeten ze om de haverklap zichzelf weer corrigeren.
Posts: 1.745
@patrickl,
Heb je bronnen van die twee beweringen? Ik twijfel er niet aan hoor, maar zou het alleen graag willen lezen...
Posts: 1.745
Heb het dan over dat gesprek en over dat de banden precies zo zijn als Schumacher ze wilde hebben.
Posts: 11.414
Ik heb geen zin om het op te zoeken. Dat van die gesprekken was was naar aanleiding van die Abu Dhabi test. Dat de voorbanden sinds die test een sterkere constructie hebben gekregen is algemene kennis.
Pirelli heeft in ieder geval door dat de verkeerde schijn gewekt is anders komen ze niet met dit bericht.
Posts: 1.745
hmmm heeft weer eens een hoog verzin gehalte.
Posts: 11.414
Waar slaat dat nou weer op? Lui sekreet.
Posts: 5.792
Deze beiden rijders zijn echt niet de enigste die verteld hebben waat hun voorkeur is .Ze moeten eens op houden met de beschuldigingen en of de schijn wekken of dat er een complot is tussen ferarri ,schumacher en pirelli.Gewoon ziekelijk maar er zijn altijd mensen die het complot juist daardoor zien Wat helemaal gek is er alles aan doen om die schijn zo op te houden en vervolgens proberen met halve waarheden denken alles te moeten en kunnen bevestigen.Het word echt tijd dat we gaan racen.Dan verwaaien deze onwaarheden ook weer weg en staan we allemaal in de werkelijk.
Posts: 4.764
Dan heb ik nog een mooie als Nick Heidfeld het goed doet in de Renault. Heidfeld was testcoureur voor Pirelli dus zijn de banden naar zijn wensen afgesteld ;-)
Posts: 12.432
Banden stel je niet af maar samen. En daar komt nog bij dat de banden die Heidfeld tot zijn beschikking had echt niet ter plekke werden geperst.
Posts: 4.764
@DutchF1(677) Vandaag om 15:38
Echt joh? Wijsneus...
Posts: 12.432
Wie de schoen past trekt hem aan. Wanneer je mij aanwijst alszijnde wijsneus, vergeet dan niet dat er 3 vingers richting je zelf wijzen.
Posts: 4.764
Volgens mij snap jij het niet helemaal..
Posts: 4.764
Het enige dat ik met mijn stukje text heb willen zeggen is dat als Heidfeld het goed doet dat je dan wellicht ook weer de theorien krijgt dat Heidfeld invloed heeft gehad op de banden en het daarom zo goed doet. Dat was sarcastisch bedoeld, dat is je wellicht ontgaan.
Dan heb ik echt geen correctie van jou nodig om me te vertellen dat ze niet afgesteld worden maar samengesteld, poeh poeh een klein foutje..
Dus vandaar de opmerking.
Posts: 3.471
Ik hoop echt dat Schumacher komend seizoen weer lekker kan vlammen, en voorin mee kan doen! Ik ben geen fan van de man, maar hij heeft veel betekend voor de sport, en hij is theoretisch de beste Formule-1 coureur ooit! Wie een Schumacher-fan is, moet hier eventjes naar kijken: www.youtube.com/watch?v=wqAmZMV3CcA&feature=fvwrel Zelfs ik werd een beetje emotioneel toen ik hem voor de laatste keer uit die auto zag stappen. Let ook eens op de mensen om hem heen, echt mooi om te zien!
Posts: 47
Waarom moet je bij ieder nieuwsbericht die video onder de aandacht brengen? De muziek is niks, de link heeft niks met het bericht te maken en iedereen die met een half oog de F1 volgt kent de beelden...
Posts: 3.471
Het gaat ook deels over Schumacher, en ik weet niks te melden verder over dit bericht! Bemoei je met je eigen zaken kerel!
Posts: 1.745
Roald, luister wat hiphop en relaxxxxxxxxxxxxx
Posts: 3.471
Dubbel..
Posts: 5.792
Als er een zou zijn die de er van beschuldigd moet worden vanwege zijn invloed op de banden is het Snelle Nickie. lol
Posts: 5.792
TJ ;het verschilt best vaak van jaar tot jaar (banden probleem).Dat zag je bij kubica en heidfeld .Het ene jaar bakte Heidfeld er niks van ,had constant problemen met zijn banden en het jaar daarna of daarvoor was Kubica die de zelfde problemen kende.Zo zie je maar dat je er weinig over kan zeggen. Zelfs na een half jaar kunnen rijders moeilijkheden krijgen met het rubber b.v. afgelopen jaar had Button dat
Posts: 898
dan maar aanpassen aan de banden.