user icon

Leclerc: "Geen frustratie na order om Vettel niet in te halen in Melbourne"

  • Gepubliceerd op 29 maa 2019 11:03
  • comments 12
  • Door: Bjorn Smit

Charles Leclerc mocht van Ferrari in Australië geen inhaalpoging wagen bij teamgenoot Sebastian Vettel. Tijdens de persconferentie in Bahrein vertelde de Monegask dat hij wel begrip op kan brengen voor dat besluit.

In de slotfase van de Australische Grand Prix viel Vettel steeds verder terug en op een gegeven moment zat Leclerc in de ideale positie om aan hem voorbij te gaan. De Monegask vroeg of hij dat kon doen, maar het team gaf hem te kennen dat dit geen optie was. Terugkijkend begrijpt Leclerc goed waarom: Ferrari wilde niet nog meer punten verliezen en voor het kampioenschap maakte het niet uit in welke volgorde haar coureurs over de finish zouden komen.

"Van mijn kant was er geen frustratie. Natuurlijk is het de eerste race, maar vanuit het team bekeken was er niets te winnen. Het maakt namelijk niet uit of Sebastian vierde wordt en ik vijfde, of dat het andersom is. Het levert exact dezelfde hoeveelheid punten op voor het team, dus het is begrijpelijk dat ze niet wilden dat we dat gingen riskeren en meer punten zouden verliezen door met elkaar te knokken. Het is zoals het is en ik begrijp dat besluit."

Geen fundamenteel probleem bij Ferrari

Ondanks het tegenvallende resultaat in Melbourne stelt Leclerc dat de sfeer binnen Ferrari nog altijd prima is. Ook is er volgens hem geen fundamenteel probleem met de SF90. "Ik denk dat onze mentaliteit goed en positief is en die moeten we het hele jaar vast zien te houden. Natuurlijk weten we dat er veel werk te doen is, maar ik heb er vertrouwen in dat ze binnen het team er alles aan zullen doen om de auto te verbeteren."

"Ik denk niet dat er een fundamenteel probleem is. Het gaat om het finetunen. Ik verwacht niet we in Melbourne onze echte snelheid hebben laten zien en we hebben er allemaal vertrouwen in dat we het hier in Bahrein al beter kunnen doen. Zoals ik al zei is de mentaliteit in het team goed en dat moeten we vasthouden. We werken allemaal samen als een team en het is goed om dat te zien."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Zegt veel....een winnaar baalt altijd van een dergerlijke order...
    hij had gewoon lak moeten hebben aan die order en meteen laten zien wie hij was en waar hij voor stond.....nu heeft hij zich laten kennen en kan hij fungeren als de b*tch van Vettel

    • + 0
    • 29 maa 2019 - 11:12
    • mario

      Posts: 8.251

      Sorry ik hoor jullie niet, ik rij door een tunnel.... kraak kraak kraak..... en lekker langs Vettel tuffen.... ;)

      Nu is Leclerc nog loyaal, maar als hij vaker sneller is dan zal hij toch ook voor eigen gewin gaan.... Althans dat hoop ik wel....

      • + 0
      • 29 maa 2019 - 11:38
    • Bij Ferrari negeer je geen teamorders. Ferrari komt eerst en dan pas de rijders. Leclerc heeft zijn verstand gebruikt, heeft laten zien dat ie het kon maar wel naar het team geluisterd. Zo bouwt hij eerst aan een goede band met het team. Als hij vaker sneller blijkt dan Vettel heeft ie dan het krediet om wel te mogen.

      • + 2
      • 29 maa 2019 - 13:35
    • Leclerc hoeft dat helemaal niet te doen. Als hij zich steeds aan de staart van de wagen van Vettel meldt zegt dat voldoende. Bij Ferrari is t snel klaar met je als je bijdehand gaat doen.

      • + 0
      • 29 maa 2019 - 13:43
  • Nee, natuurlijk niet, maar als je de komende twee keer ook sneller bent dat je maat Vettel, kijkt LeClerc er toch echt anders tegenaan. wat een nieuws.......
    En dat met mijn drie jaar lagere school en een zwemdiploma....

    • + 0
    • 29 maa 2019 - 11:19
    • Hij was niet snller, het hele weekend niet. Enkel door probleem bij Vettel en vroege stop kon hij erbij komen. Goede keus dus van Ferrari dus om hem erachter te laten.

      • + 2
      • 29 maa 2019 - 11:42
    • Geen danscursus Fitipaldi100 ? Die heb ik tenminste nog wel. Nu zijn de kinderen daar te dik voor. Die zijn nu vet-cool.

      • + 1
      • 29 maa 2019 - 13:51
  • Altijd maar uithalen naar bv valteri dat die in dienst rijd van lewis, het is bij ferrari niet anders dus

    • + 0
    • 29 maa 2019 - 11:32
    • mario

      Posts: 8.251

      Ferrari heeft de "Tweede Viool" uitgevonden....

      • + 1
      • 29 maa 2019 - 11:36
    • d@nny

      Posts: 2.613

      il secondo violino

      Speciaal uitgebracht toen Irvine naar de Scuderia ging.

      • + 0
      • 29 maa 2019 - 11:48
    • Ze hebben bij Ferrari zelfs overwogen om André Rieu naar Maranello te halen om vioolles te geven.

      • + 0
      • 29 maa 2019 - 15:11
    • Ari Stradivabene kon er ook wat van. Vraag maar aan Kimi, die was bij m op les.

      • + 0
      • 29 maa 2019 - 15:46

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 481
  • Podiums 13
  • Grand Prix 69
  • Land MC
  • Geb. datum 16 okt 1997 (23)
  • Geb. plaats Monte Carlo, MC
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar