user icon

Mick Schumacher kan de hype rond zijn Formule 1-debuut aan

  • Gepubliceerd op 27 maa 2019 10:43
  • comments 14
  • Door: Tom van Hooft

Mick Schumacher zegt dat hij de hype rond zijn Formule 1-debuut aankan.Ferrari en Alfa Romeo Racing hebben inmiddels bevestigd dat de 20-jarige zoon van Formule 1-legende Michael Schumacher volgende week voor beide teams op opeenvolgende dagen in Bahrein zal testen.

Schumacher kan druk aan

Schumacher zei dat hij alle hype aankan: "Het is voor mij precies hetzelfde zoal het altijd is geweest", vertelde hij aan Kolner Express. "Als je iemand neemt die er niet aan gewend is en hem in mijn positie plaats, zou het misschien anders zijn. Ik heb de tijd gehad om er naar toe te groeien en dat heeft mij enorm geholpen."

Zijn oom, Ralf Schumacher, has graag gezien dat de opkomst van Mick op het hoogtepunt van de autosport iets rustiger zou zijn. "Het zou een beetje meer onstspannen voor hem moeten zijn en men zou hem eerst moeten laten ontwikkelen", vertelde de voormalig Williams, Jordan en Toyota-coureur aan het persbureay DPA. Ralf wenste zijn neef al het goede voor zijn Formule 2 debuut in Bahrein dit weekend. "Hij bewees zijn potentieel met een Europees Formule 3-kampioenschap, maar in de Formule 2 begint alles weer vanaf nul," vertelde Ralf.

Schumacher is niet zo goed als Vandoorne

"De druk op Mick Schumacher is ontzettend hoog", zegt de Belgische oud Formule 1-testrijder Bas Leinders. "Als hij dit seizoen een goede prestatie neerzet is er een kans dat hij in 2020 in de Formule 1 zit."

"Hij is duidelijk goed en hij kan zich in de beste omstandigheden ontwikkelen. Dit komt mede door zijn naam en het budget wat ermee gepaard gaat", vertelde Leinders aan de collega's van Sporza. "Ik denk niet dat Mick Schumacher zo goed is als Stoffel Vandoorne, ook al krijgt hij meer kansen en meer middelen", sloot Leinders af.

 

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Iedereen word kampioen bij prema in de f3 .
    Laat het eerst maar zien in de f2 daar is de kompetie veel groter begrijp ook niet waarom er zo'n sfeer hangt rond hem ze hadden ook niks kunnen zeggen en hem gewoon in de auto zetten met de testdag was een stuk rustiger geweest voor hem.
    Bij Ferrari lijkt het net of de nieuwe Messi van de F1 achter het stuur gaat zitten.

    • + 1
    • 27 maa 2019 - 10:55
    • DBGates

      Posts: 2.491

      En daar had schumacher nog een aardige eindsprint voor nodig

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 11:17
  • beerkuh

    Posts: 2.254

    Hype?? als het al een hype is dan is die gecreerd door de FIA en LM ! en door dit soort suggestieve berichtgeving! het is gewoon een kwestie van zieltjes winnen met name de Duiste zieltjes en ook globaal om zijn achternaam niks meer of minder! zelden heb ik zoveel tromgeroffel en pushen gezien als bij hem! iedere dag wel een item wat vergroot uitgelicht wordt al ware het de Messiah zelfe

    • + 3
    • 27 maa 2019 - 10:55
  • jarka

    Posts: 1.466

    Ferrari bulkt schijnbaar weer van het zelf vertrouwen zomaar een training weggooien na wat in Australië is gebeurt.

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 11:04
    • Het betreft een rookie test en geen vrije training.

      • + 3
      • 27 maa 2019 - 11:14
  • Breaking geruchten, Mick Schumacher naar Renault, want die gaan Fiat-Chrysler kopen.

    • + 1
    • 27 maa 2019 - 11:18
    • beerkuh

      Posts: 2.254

      klopt of Renault die eindelijk de gewenste update van de motoren krijgt, overigens e.e.a. hangt af van Nissan want zonder Nissan zal het niet doorgaan

      • + 1
      • 27 maa 2019 - 11:33
  • Wat heeft vandoorne hier nu mee te maken in hemelsnaam?? Wat een droefig voorbeeld

    • + 0
    • 27 maa 2019 - 11:23
    • beerkuh

      Posts: 2.254

      omdat dit ter sprake kwam in een interview met Leinders , dus wordt ie geciteerd ;)

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 11:34
    • Hoezo? Als je het F1 drama weglaat is Stoffel als een raket door de opstapklassen gegaan

      - Winnaar van de F2.0 Eurocup
      - Meervoudig racewinnaar en tweede eindklassement F3.5 WSR
      - Racewinnaar en eindwinnaar in de GP2
      - Racewinnaar en 4e in de Super Formula

      Als je Mick's resultaten er tegenover zet, had hij iets meer tijd nodig om op snelheid te komen. Maar ja, dit is een rationeel antwoord op iemand die graag Stoffel-fans wil uitdagen tot emotionele uitbarstingen. Ik zou eigenlijk beter moeten weten ik weet het :p

      • + 2
      • 27 maa 2019 - 11:38
  • roybona

    Posts: 81

    Wat wordt die jongen de hemel ingeprezen zeg !!
    Kampioen formule 3 is leuk , maar voor de rest zeker nog geen extreem goede coureur ! Moet het allemaal nog maar eens zien ....

    • + 1
    • 27 maa 2019 - 12:41
  • mediF1

    Posts: 2.812

    Wie hoog klimt kan diep vallen . Mick wordt aan alle kanten omhoog geduwd maar hebben ze ook een parachute voor hem als hij zou vallen.

    • + 1
    • 27 maa 2019 - 12:58
    • beerkuh

      Posts: 2.254

      hier ben ik het zo mee eens! absoluut spijker op zijn kop

      • + 0
      • 27 maa 2019 - 14:25
  • buuts

    Posts: 722

    Ik begrijp die hele hype rond MS niet.

    • + 0
    • 28 maa 2019 - 08:50

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 6
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 22 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Vufflens-le-Château, Switzerland, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar