user icon
user icon

Ricciardo wil lastig weekend in Australië graag achter zich laten

  • Gepubliceerd op 26 maa 2019 09:04
  • comments 15
  • By: Bjorn Smit

Na een moeizaam weekend in Australië hoopt Daniel Ricciardo op een beter weekend in Bahrein. Hij ziet in dat hij daarvoor in ieder geval een betere kwalificatie moet draaien dan in Melbourne het geval was.

Ricciardo is erop gebrand om in Bahrein een goede kwalificatie en race neer te zetten, nadat zijn eerste weekend voor het team absoluut niet ging zoals gehoopt. De Australiër bleef in zijn thuisrace steken in Q2 en raakte in de race vervolgens kort na de start zijn voorvleugel kwijt. Later in de race viel hij uit. In een voorbeschouwing op de Bahreinse Grand Prix laat Ricciardo weten er klaar voor te zijn om dat lastige weekend achter zich te laten.

"Ik ben er gebrand op Australië achter me te laten. In het geheel was het een redelijk frustrerend weekend, nog meer omdat de snelheid voor een goed resultaat er absoluut was. In de kwalificatie had ik het gevoel dat ik het er zelf in liet zitten en dat betekende dat onze startpositie niet ideaal was. Over de race valt niet al te veel te zeggen."

Ricciardo ziet goede inhaalmogelijkheden

Na de puntloze race in Melbourne wil Ricciardo wel scoren in Bahrein en hij weet naar eigen zeggen dat daarvoor nog wel het een en ander moet gebeuren. "Hopelijk zitten we erbij in het middenveld, maar eerst moeten we ervoor zorgen dat we snel zijn in de kwalificatie en aan de voorkant van de middenmoot staan."

"Er zijn een aantal goede inhaalmogelijkheden in dit rondje en het wordt interessant om te zien of er verschil zit in hoe goed auto's elkaar kunnen volgen, vooral op het rechte stuk. Bocht 1 is een goede plaats om het te doen en meestal zie je daar twee, drie of vier auto's strijden op de racedag. Bocht 4 kan ook een mooie inhaalplaats zijn als je tussen bochten 2 en 3 wat snelheid kan vinden."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 1.836

    ik vrees dat Bahrein niet veel meer succes zal brengen voor Renault, al hoop ik dat Ricci en Hulk het goed gaan doen

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 09:16
    • Reno

      Posts: 1.560

      Inderdaad, een mooie race en finish voor de Renaults.
      Dan eens zien waar ze staan t.o.v. AR / Haas en STR.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 09:30
    • veel meer dan P7 (zoals in Australië) mag je ook niet verwachten. Nu alleen zorgen dat ze met 2 auto's in de punten komen

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 09:45
    • jarka

      Posts: 1.220

      Helemaal mee eens,ik ga er namelijk van uit dat zij het nu moeten doen aangezien men heel erg overtuigd was van de motor ontwikkeling tijdens de winter en Renault meestal niet erg sterk is in hun ontwikkeling tijdens het seizoen.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 10:00
  • Taures

    Posts: 926

    Ric gaat forceren, waardoor het weer fout gaat.

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 09:58
    • Reno

      Posts: 1.560

      Mogelijk, maar schat hem inzichtelijker in.
      Positie na de start accepteren en dan er voor gaan.
      Sturen kan ie wel, afwachten wat zijn auto kan in de race.

      • + 1
      • 26 maa 2019 - 10:27
    • Kelly@

      Posts: 67

      Ben het wel mee eens, jammer voor hem mag hem wel leuke jongen.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 11:13
    • Die kans zit er wel in.. Het zal mogelijk behoorlijk frusterend voor hem worden om het met minder materieel te moeten doen als bij Red Bull... Maar hij kan niemand behalve zichzelf daarvan de schuld geven, hij besloot weg te gaan, Red Bull wilde hem houden..

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 12:37
    • Ik denk dat zijn "Drive Bombs" met een Renault weleens heel anders kunnen uitpakken dan met een Red Bull.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 13:11
  • In ieder geval zal hij nu wel een goede Trackwalk doen denk ik.

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 10:42
    • Hij zal vast wel ff een kameeltje huren bij de lokale rent-a-Camel om zich niet nogmaals te verstappen.

      • + 1
      • 26 maa 2019 - 13:18
  • DNF Voor Ricciardo!!!

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 11:04
  • Metzeler

    Posts: 48

    Hij zal een moeilijk seizoenstart beleven, zijn onzekerheid is gegroeid met name dankzij zijn eerste race te Melbourne en het feit dat RedBull toch een goede stap voorwaarts gezet heeft met Honda. Twijfels over zijn handtekening bij Renault. Accepteren die hap en halverwege het seizoen komt hij weer in de Power ranking !!

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 11:08
  • Een paar slechte races en hij verdwijnt nog in de anonimiteit ... belooft niet veel goeds, ook het probleem van Sainz met de mgu-k , gelijk de eerste race , word je niet vrolijk van...

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 11:53
  • nedcro

    Posts: 89

    Joh, Daniel, echt waar............ ???

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 12:41

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 15:10

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 776
  • Podiums 21
  • Grand Prix 104
  • Land Australië
  • Date of b. 1 jul 1989 (31)
  • Place of b. Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar