user icon

Ricciardo wil lastig weekend in Australië graag achter zich laten

  • Gepubliceerd op 26 maa 2019 09:04
  • comments 15
  • Door: Bjorn Smit

Na een moeizaam weekend in Australië hoopt Daniel Ricciardo op een beter weekend in Bahrein. Hij ziet in dat hij daarvoor in ieder geval een betere kwalificatie moet draaien dan in Melbourne het geval was.

Ricciardo is erop gebrand om in Bahrein een goede kwalificatie en race neer te zetten, nadat zijn eerste weekend voor het team absoluut niet ging zoals gehoopt. De Australiër bleef in zijn thuisrace steken in Q2 en raakte in de race vervolgens kort na de start zijn voorvleugel kwijt. Later in de race viel hij uit. In een voorbeschouwing op de Bahreinse Grand Prix laat Ricciardo weten er klaar voor te zijn om dat lastige weekend achter zich te laten.

"Ik ben er gebrand op Australië achter me te laten. In het geheel was het een redelijk frustrerend weekend, nog meer omdat de snelheid voor een goed resultaat er absoluut was. In de kwalificatie had ik het gevoel dat ik het er zelf in liet zitten en dat betekende dat onze startpositie niet ideaal was. Over de race valt niet al te veel te zeggen."

Ricciardo ziet goede inhaalmogelijkheden

Na de puntloze race in Melbourne wil Ricciardo wel scoren in Bahrein en hij weet naar eigen zeggen dat daarvoor nog wel het een en ander moet gebeuren. "Hopelijk zitten we erbij in het middenveld, maar eerst moeten we ervoor zorgen dat we snel zijn in de kwalificatie en aan de voorkant van de middenmoot staan."

"Er zijn een aantal goede inhaalmogelijkheden in dit rondje en het wordt interessant om te zien of er verschil zit in hoe goed auto's elkaar kunnen volgen, vooral op het rechte stuk. Bocht 1 is een goede plaats om het te doen en meestal zie je daar twee, drie of vier auto's strijden op de racedag. Bocht 4 kan ook een mooie inhaalplaats zijn als je tussen bochten 2 en 3 wat snelheid kan vinden."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • beerkuh

    Posts: 2.455

    ik vrees dat Bahrein niet veel meer succes zal brengen voor Renault, al hoop ik dat Ricci en Hulk het goed gaan doen

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 09:16
    • Reno

      Posts: 1.575

      Inderdaad, een mooie race en finish voor de Renaults.
      Dan eens zien waar ze staan t.o.v. AR / Haas en STR.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 09:30
    • veel meer dan P7 (zoals in Australië) mag je ook niet verwachten. Nu alleen zorgen dat ze met 2 auto's in de punten komen

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 09:45
    • jarka

      Posts: 1.485

      Helemaal mee eens,ik ga er namelijk van uit dat zij het nu moeten doen aangezien men heel erg overtuigd was van de motor ontwikkeling tijdens de winter en Renault meestal niet erg sterk is in hun ontwikkeling tijdens het seizoen.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 10:00
  • Taures

    Posts: 1.146

    Ric gaat forceren, waardoor het weer fout gaat.

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 09:58
    • Reno

      Posts: 1.575

      Mogelijk, maar schat hem inzichtelijker in.
      Positie na de start accepteren en dan er voor gaan.
      Sturen kan ie wel, afwachten wat zijn auto kan in de race.

      • + 1
      • 26 maa 2019 - 10:27
    • Kelly@

      Posts: 68

      Ben het wel mee eens, jammer voor hem mag hem wel leuke jongen.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 11:13
    • Die kans zit er wel in.. Het zal mogelijk behoorlijk frusterend voor hem worden om het met minder materieel te moeten doen als bij Red Bull... Maar hij kan niemand behalve zichzelf daarvan de schuld geven, hij besloot weg te gaan, Red Bull wilde hem houden..

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 12:37
    • Ik denk dat zijn "Drive Bombs" met een Renault weleens heel anders kunnen uitpakken dan met een Red Bull.

      • + 0
      • 26 maa 2019 - 13:11
  • In ieder geval zal hij nu wel een goede Trackwalk doen denk ik.

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 10:42
    • Hij zal vast wel ff een kameeltje huren bij de lokale rent-a-Camel om zich niet nogmaals te verstappen.

      • + 1
      • 26 maa 2019 - 13:18
  • DNF Voor Ricciardo!!!

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 11:04
  • Metzeler

    Posts: 149

    Hij zal een moeilijk seizoenstart beleven, zijn onzekerheid is gegroeid met name dankzij zijn eerste race te Melbourne en het feit dat RedBull toch een goede stap voorwaarts gezet heeft met Honda. Twijfels over zijn handtekening bij Renault. Accepteren die hap en halverwege het seizoen komt hij weer in de Power ranking !!

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 11:08
  • Een paar slechte races en hij verdwijnt nog in de anonimiteit ... belooft niet veel goeds, ook het probleem van Sainz met de mgu-k , gelijk de eerste race , word je niet vrolijk van...

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 11:53
  • nedcro

    Posts: 89

    Joh, Daniel, echt waar............ ???

    • + 0
    • 26 maa 2019 - 12:41

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 974
  • Podiums 35
  • Grand Prix 242
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar