user icon

Daniil Kvyat grapt ontspannen: "Wij wisten dat we op P1 zouden eindigen"

  • Gepubliceerd op 20 feb 2019 19:09
  • comments 20
  • Door: Tom van Hooft

De Toro Rosso-Honda van Daniil Kvyat ging vanmiddag als snelste rond het circuit van Barcelona. De Russische-coureur, die afgelopen maandag ook al in de auto zat, kwam tot 137 ronden en had een beste tijd van 1:17.704. Met deze tijd was hij 0.058 seconden sneller dan Kimi Raikkonen.

Op de vraag hoe de Toro Rosso-coureur zijn dag zou samenvatten antwoordde hij: "Wij hebben altijd geweten dat we op de eerste plek zouden eindigen. Maar dit was niet de prioriteit, de prioriteit was om terug te komen van een moeilijke eerste testdag waarin we wat track-time hadden verloren", legde hij uit. Kvyat kwam afgelopen maandag tot 77 ronden en reed een tijd van 1:19.635. Zijn tijd van vandaag, gezet tijdens 'happy-hour', op de zachtste compound en met de schaduw die over het circuits was getrokken, was bijna twee seconden sneller.

"Voor ons is het gewoon belangrijk om veel ronden te rijden. We hadden vandaag een programma uitgestippeld en dat hebben we afgewerkt. We hebben zelfs nog meer kunnen rijden dan dat we in eerste instantie gepland hadden," verklaarde hij. "Het was een productieve dag voor ons en ik hoop dat we deze lijn qua productiviteit morgen door kunnen zetten." Bij Toro Rosso stapt morgen Alexander Albon in de auto.

Kvyat is zeer tevreden over het concept van de auto en de bijbehorende motor. De Rus heeft naar eigen zeggen een heel goed gevoel over de combinatie: "De auto voelde voor mij uitstekend. Hij is niet moeilijk te besturen en voelde al in een heel vroeg stadium vertrouwd. Deze auto is ontzettend voorspelbaar en dat houd in dat ik me enorm op mijn gemak voel. De auto reageerde uitstekend op hetgeen ik vandaag van plan was."

"De Honda motor is betrouwbaar, ik heb er geen probleem mee gehad. Hij voelt goed aan en is comfortabel om mee te rijden, ondanks dat de engineers mij nog niet het volledige vermogen hebben meegegeven." Na twee dagen testen heeft Daniil Kvyat 214 ronden gereden in de nieuwe Toro Rosso. Deze ronden staan gelijk aan 996 kilometer, ruim drie Grand Prix-afstanden.

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Grappenmaker. En ik kan er wel om lachen. Dit bedoelde hij niet serieus toch? Gewoon een steekje naar die overhypte Alfa. Leuke wagen en leuke rijders maar de halve wereld dacht al dat die even mee gingen doen. Totdat Honda het even zat was. Ben benieuwd naar morgen. En naar de gloryruns weer.

    • + 3
    • 20 feb 2019 - 19:09
    • Laat je niet gek maken Roy

      • + 3
      • 20 feb 2019 - 19:14
    • Ik ? Nooit. Maar het is zo tergend om sommige mensen te zien reageren onder de testen. En dan vind ik het prachtig als TR ze even de mond snoeit in 1 rondje.

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 19:17
    • Het is inderdaad tergend om sommige mensen bij de testen al zo te zien reageren, dat zag ik binnen een halve seconde.

      • + 7
      • 20 feb 2019 - 19:28
    • Je hebt gefrustreerde medestand zie ik. :p

      • + 1
      • 20 feb 2019 - 19:56
    • Ook Toro Rosso doet dat nog niet. Ook die kunnen nog wel harder. Je laat je zelf een beetje gek maken Roy.

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 20:40
    • Wie laat wie nu gek maken? dat is de vraag. Als je denkt dat ik denk dat TR het snelste is dan zit je er heeeeeeel veel naast. Dus .

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 20:58
    • Taures

      Posts: 1.200

      Honda heeft voldoende vermogen over om aan te vallen, het totale pakket is belangrijk.

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 21:12
    • Steakke opmerking @trademark.
      Dat zag ik direct.

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 23:01
  • NicoS

    Posts: 13.515

    Goed om te lezen dat de TR goed functioneert, nu al sneller dan hun kwalificatie tijd van vorig seizoen, dat belooft veel goeds voor 2019.
    Ook mooi dat de Honda motor goed z’n werk doet, dat geeft de burger moed....;)

    • + 4
    • 20 feb 2019 - 19:18
    • Reno

      Posts: 1.575

      Vraag me af hoeveel vermogen ze nog achterhouden..

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 20:25
  • Ik denk wel dat kvyat ons kan verrassen. Dat is echt wel een goede rijder en misschien is hij wel beter als gasly.

    • + 4
    • 20 feb 2019 - 19:21
    • Lexx

      Posts: 803

      Dat hangt vooral van de STR en Albon af. Ik verwacht dat Albon het zwaar gaat krijgen, vond hem in de F2 niet bij de beste 3 rijders horen.

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 19:35
    • Eens Lexx en Torrohonda. Ben blij dat Kvyat terug is en denk ook dat hij albon terug naar de f2 of naar WEC gaat rijden. Tenzij er wat bij RB zal veranderen natuurlijk. Of Albon moet progressie laten zien om toch te blijven. Wie weet!?! vind het leuk om er achter te komen. Leuke team.

      • + 1
      • 20 feb 2019 - 21:12
  • "Jij krijgt die lach niet van zijn gezicht, al zou je dat willen".

    • + 0
    • 20 feb 2019 - 19:29
  • Even in opdracht van Dr.Marko paar pktjes extra om de Renault achter zich te laten toen Ricci een snel rondje reed

    • + 2
    • 20 feb 2019 - 20:26
    • Reno

      Posts: 1.575

      Zou kunnen ;-)
      Vreemd dat men (gelouterde F1 mensen) zich hiermee bezig zouden houden.
      Spelletjes in een nog niet er toe doende periode.

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 20:30
    • VES

      Posts: 1.210

      Marko heeft eind vorig seizoen een weddenschap met abiteboul afgesloten dat renault nooit voor honda in de tijden lijsten voorkomt

      • + 1
      • 20 feb 2019 - 20:36
    • Reno

      Posts: 1.575

      Nou, dat kan nog spannende worden. RBR / STR vóór alle Renault aangedreven karretjes.
      Nogal een opgave..

      • + 0
      • 20 feb 2019 - 20:39
  • Ondanks alles is dit wel een stunt ?

    • + 0
    • 20 feb 2019 - 21:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (27)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar