Marko: "Zou als leider niet genieten van twee kampioenen in mijn team"

  • 10 feb 2019 16:18
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Veel Formule 1-fans zouden het geweldig vinden als Max Verstappen samen met Sebastian Vettel of Lewis Hamilton in hetzelfde team plaatsneemt. Helmut Marko van Red Bull Racing zou het echter geen pretje vinden om in een dergelijke situatie de baas te zijn.

In de MotoGP krijgen de fans in 2019 weer een dergelijk scenario voorgeschoteld. Vijfvoudig wereldkampioen Jorge Lorenzo en zevenvoudig kampioen Marc Marquez komen vanaf dit jaar allebei uit voor het Repsol Honda Team. Voor Lorenzo is het de tweede keer dat hij naast een superster plaatsneemt, want in het verleden was hij gedurende twee periodes teamgenoot van negenvoudig wereldkampioen Valentino Rossi.

Tegenover Motorsport-Total verklaart Marko dat de fans het geweldig zouden vinden als zoiets in de Formule 1 zou gebeuren. Zelf zou hij echter niet degene willen zijn in die situatie de teambaas is. "Voor buitenstaanders is dat echt iets geweldigs. Dat geldt ook voor Marc Marquez en Jorge Lorenzo in hetzelfde MotoGP-team. Als leider van een team zou ik daar echter niet van genieten. Je moet ervoor zorgen dat er een bepaalde mate van competitie is binnen het team, zodat de coureurs elkaar tot het uiterste dwingen. Het moet wel productief blijven."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Ik wel hoor. Van mij hadden Hamilton/Verstappen en Vettel/Alonso de afgelopen 2 jaar een team mogen zijn hoor.

    • + 0
    • 10 feb 2019 - 16:38
    • Pherocks

      Posts: 451

      Ga ik helemaal in mee Royalere.

      De gedachte al dat je vier toppers hebt die voor P1 kunnen vechten elke race weer is iets waar we als fans alleen al van kunnen dromen.

      Mischien als Red Bull Honda een fiasco wordt ( HOPELIJK NIET !!! ) dat Verstappen dan vrij is om te kiezen.

      Toto en Niki zijn dol op Max, dus ik zie het wel gebeuren dat Mercedes direct Max op het contract zet.

      Nog effe wachten en we weten eindelijk een beetje waar die Red Bull staat :)

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 17:25
    • Of Vettel en Verstappen in de Ferrari. Gegarandeerd sensatie!

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 17:52
    • Stitch

      Posts: 4.351

      Zo Pierre, die kan je alvast in je zak steken :D

      • + 2
      • 10 feb 2019 - 19:32
    • Guust

      Posts: 187

      Ik denk dat sommige een beetje moe worden van Mercedes....Vele, neutrale f1 fans, zouden het niet erg vinden als een andere teams de kampioenschappen winnen. Met een Max bij Mercedes wordt die lijn doorgetrokken. Dus het beste is als Max bij red bull WC wordt. Een 2e keuze is Max bij een ander team (behalve mercedes) WC wordt.

      • + 2
      • 10 feb 2019 - 20:16
    • Huh, neutrale fans? Zijn die er?

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 20:54
    • Die zijn er. Present!

      • + 4
      • 10 feb 2019 - 21:19
    • Cherokee, nee joh, dat kan echt niet hoor. 🤓🤓🤓

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 21:43
  • Ik kijk ontzettend uit naar het Moto GP seizoen, en ik denk dat de liefde tussen Marquez en Lorenzo heel snel voorbij is. Rossi is sinds 2 jaar ook weer eens positief over de vooruitgang die ze bij Yahama hebben geboekt, en ook Suzuki, KTM, en Aprilia zullen een stuk dichterbij Honda en Ducati zitten ;)

    • + 3
    • 10 feb 2019 - 16:58
    • FredEx

      Posts: 433

      Ik ook en ook de rookies die erbij zijn gekomen,

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 17:22
    • Ik schat Marquez hoger in.
      Lorenzo is snel, maar regelmatig foutjes?

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 17:53
    • markos

      Posts: 210

      Ik zou Lorenzo nooit onderschatten. Bij Marquez denk ik altijd 'hoe lang houdt hij die rijstijl vol?'. Dat moet toch een keer misgaan zou je denken.
      Ik hoop op een topseizoen met veel kanshebbers op de overwinning!

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 18:03
    • bschuit

      Posts: 8.757

      Lorenzo moet een machine hebben waar hij zich helemaal happy op ,en mee, voelt... Marquez kan je op een oude Solex zetten en rijdt nog in de top mee...

      • + 2
      • 10 feb 2019 - 18:37
    • Eens, bschuit

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 20:55
  • Pjottervmr

    Posts: 59

    Zou Marko alvast proberen te voorkomen dat Max inderdaad met Ham of Vet vanaf 2020? Samen rijden door de sfeer te creeren dat dit een probleem zou zijn......

    • + 0
    • 10 feb 2019 - 17:52
  • bschuit

    Posts: 8.757

    Ha ha, horror scenario voor dr Marko, vertrek van Max naar Mercedes... dus geef er maar zo,n draai aan

    • + 0
    • 10 feb 2019 - 18:34
  • Now Marko... met weinig woorden zeg je veel over Gasly. Die is dus nu al tweede rijder in jouw optiek

    • + 3
    • 10 feb 2019 - 18:48
    • NicoS

      Posts: 9.159

      In wie z’n optiek niet.....;) Alleen Gasly zelf gelooft van niet.

      • + 2
      • 10 feb 2019 - 19:05
    • Sieper

      Posts: 962

      Marko heeft zelf gezegd dat Gasly zeer goed kan qualifyen en hij best een strijd met Max verwacht. Dus ik denk niet dat dit als beledeging aan Gasly bedoeld is.

      • + 1
      • 10 feb 2019 - 20:46
    • Het is toch bijna onmogelijk om te zeggen dat Max niet de No1 van RB is?

      • + 1
      • 10 feb 2019 - 22:10
    • Trelas

      Posts: 356

      Ik heb het net hardop gezegd, is helemaal niet zo moeilijk... Of het wel of niet waar is zullen we vanzelf zien =)

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 09:43

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:40 - 04:10

    Vrije training 3

    04:10 - 05:10

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:40 - 08:10

    Kwalificatie

    07:10 - 08:10

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:40 - 04:10

    Vrije training 2

    06:40 - 08:10

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:10 - 05:10

    Kwalificatie

    07:10 - 08:10

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 06:10

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?

WK standen 2018

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar