user icon

Leeftijd en toekomstperspectieven weerhouden Verstappen van extreme activiteiten

  • Gepubliceerd op 06 feb 2019 17:08
  • comments 18
  • Door: Bjorn Smit

Lewis Hamilton heeft deze winter in zijn vrije tijd een aantal extreme sporten beoefend. Max Verstappen zou dat in de toekomst misschien ook wel willen doen, maar naar eigen zeggen zijn de risico's momenteel voor hem te groot.

Kort na het einde van het seizoen 2018 stapte Hamilton in het bijzijn van onder andere Superbike-rijder Michael van der Mark op een racemotor van Yamaha. Later in de winter was de vijfvoudig wereldkampioen onder andere te vinden op een surfplank en haalde hij een brevet zodat hij zonder begeleiding kan skydiven.

De opvallende levensstijl van Hamilton is ook Verstappen opgevallen. Momenteel heeft de Nederlander echter nog niet de behoefte om dezelfde dingen te doen als de Mercedes-coureur en dat heeft vooral te maken met zijn leeftijd. Dat vertelde hij op de avond van de lancering van zijn kledinglijn aan De Telegraaf. "Op dit moment zeker niet. Lewis is natuurlijk al 34 jaar. Ik weet natuurlijk niet hoe mijn leven er over dertien jaar uitziet."

"Lewis heeft al zoveel gewonnen. Dus skydiven, waarom niet? Je moet ook een beetje van het leven genieten natuurlijk", vervolgt Verstappen, die in 2019 eindelijk hoopt om een serieuze gooi naar de titel te doen. "Voor mij zijn de risico’s nu alleen wel groter. Ik wil natuurlijk niet geblesseerd raken, op het moment dat ik misschien wel een kans kan maken op het kampioenschap. Dus ook skydiven zit er voor mij nu even niet in."

Reacties (18)

Login om te reageren
  • bochten nemen met 300 km/pu + lijkt me al extreem genoeg toch.........

    • + 1
    • 6 feb 2019 - 17:10
    • Snelste bocht is Copse in Silverstone: 290 km/h....

      • + 1
      • 6 feb 2019 - 17:18
    • CIRCUS37

      Posts: 29

      @SUPERSPECIAL 130R in Suzuka en bocht 10 op Paul Ricard zijn allebei 300+ kph

      • + 2
      • 6 feb 2019 - 17:28
    • en de bocht der bochten in Belgie? daar remmen ze ook niet meer.

      • + 1
      • 6 feb 2019 - 17:31
    • CIRCUS37

      Posts: 29

      @ROYALERE die is ook 300+. Is ongeveer 310 geloof ik

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 17:38
    • CIRCUS37

      Posts: 29

      @ROYALERE of bedoel je Blanchimont want die is 320

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 17:39
    • Hmm nog het 1 en ander nagekeken maar 13r en blanchimont gaat in de quali over de 300.

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 17:51
  • Skydiven.... dan geeft tie ook wel een voorbeeld. Of je overleefd het of je gaat dood(als je het in een woestijn doet). Maar dat is gewoon heel veilig hoor als je een goede medespringer hebt. Ik ga ervan uit dat Lewis niet in zijn eentje sprong.

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 17:14
    • Lewis sprong in zijn eentje.
      Hij heeft afgelopen week zijn brevet gehaald. :-)

      • + 1
      • 6 feb 2019 - 17:31
    • Aha oke, Ik volg niet wat ze buiten de F1 doen. ach het ding gaat open of niet open.

      • + 2
      • 6 feb 2019 - 17:33
    • Guust

      Posts: 279

      De eerste regel die ik leerde bij skydiven en parachute springen, was dat als het mis ging en de chute niet open ging, ik mijn linkerhand ophoog moest houden.
      "Waarom", vroeg ik aan de instructeur, "Helpt me dat te overleven?".
      Waarop hij antwoorde: "Nee, dat niet, maar dan kan ik makkelijker je onbeschadigde horloge inpikken......"

      • + 3
      • 6 feb 2019 - 18:38
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Staat ook in de tekst Royalere.

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 18:40
  • Weer een bewijs van zijn groeiende volwassenheid. :-)

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 17:21
  • twslex

    Posts: 570

    In de laatste interview met ziggo gaf hij aan dat in z'n contract staat dat hij bepaalde sporten niet mag doen. Dus leuk dat die dat zou gezegd hebben tegen de televaag. Maar of het exact klopt.....

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 18:53
    • Het klopt. De video staat online (van het interview met de Telegraaf).

      • + 0
      • 6 feb 2019 - 19:16
  • Zal verzekeringstechnisch niet mogen wellicht? Afgedwongen door RB...
    Het zal dezelfde verzekering als die heb?

    Zo mag ik met de quad ook niet off road ??

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 22:11
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Zijn grootste kick is Wereldkampioen Formule 1 worden.

    • + 0
    • 6 feb 2019 - 23:35
  • Hij heeft gelijk. Kijk naar Schumacher. Die moest zo nodig skieen buiten de gebaande pistes.
    Dat doet ie nooit meer. Zoiets wens je jezelf niet toe. Temeer daar het niet nodig is. Iedereen doet er wel zielig over, maar hij heeft het zelf gewild. Ga zo door max !!!

    • + 1
    • 7 feb 2019 - 08:23

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar