user icon
user icon

Vooruitblik op het nieuwe Formule 1-seizoen met Mario Isola van Pirelli

  • Gepubliceerd op 04 feb 2019 15:40
  • comments 13
  • By: Tom van Hooft

Mario Isola heeft aan de Spaanse krant AS een interview gegeven waarin hij vooruitblikt op het komende Formule 1-seizoen. Pirelli staat dit jaar voor het negende jaar op rij als enige bandenleverancier op de grid.

"We beginnen in Barcelona over twee weken", antwoord Isola op de vraag hoe Pirelli tegenover het nieuwe seizoen staat. "Laten we hopen dat het weer goed is, want we testen één week eerder dan vorig jaar. We moeten eerder gaan testen omdat het seizoen dit jaar langer is. Met het oog op het nieuwe reglement hebben we onze banden volledig opnieuw ontworpen. Het doel is om de blaren te verminderen. We hebben vijf verschillende compounds. Van deze vijf compounds selecteren we er drie voor elke Grand Prix. Zij krijgen de naam hard, medium en soft. We onderscheiden ze door een witte, gele en rode kleur. Hierdoor is alles makkelijker te begrijpen voor de fans."

Isola spreekt verder over de strijd tussen Mercedes en Ferrari: "Mercedes en Ferrari zijn de favoriete teams. Red Bull zal dicht bij zitten, net zoals afgelopen jaar. De regelverandering is overigens niet zo groot als men denkt. Het zou mij niet verbazen als Renault zich gaan verbeteren. Vorig jaar zagen wij een groei bij Alfa Romeo Sauber (Alfa Romeo Racing), dit jaar zal de ervaring van Kimi Raikkonen hun nog verder naar voren helpen. Ik hoop dat de twee grote namen (McLaren en Williams) zich zullen verbeteren. Het seizoen 2018 was voor beide teams een ramp. Verder hoop ik dat jonge coureurs zoals Max Verstappen en Charles Leclerc ons zullen vermaken."

"De afwezigheid van Fernando zal een gemis zijn voor de sport", antwoordt Isola op de vraag of hij Alonso gaat missen. "Het is een groot verlies voor de Formule 1. Ik weet zeker dat hij grote voldoening vindt in de andere kampioenschappen. Dat is belangrijk voor hem. Het zal wennen zijn om hem niet meer op de grid te zien. De speculatie over Alonso en Ferrari is er altijd, omdat beide een verleden hebben. Ik weet niet of die mogelijkheid er in kan zitten, zeker niet omdat Ferrari op dit moment twee uitstekende coureurs in dienst heeft. Maar, het zou natuurlijk heel leuk zijn."

 

Reacties (13)

Login om te reageren
  • ‘Mario Isola’ , gek, krijg gelijk zin in vakantie, of een Italiaans ijsje....

    • + 0
    • 4 feb 2019 - 15:59
    • Stitch

      Posts: 4.849

      Wat zeg je? Een Italiaans meisje?

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 08:33
  • Politik

    Posts: 5.566

    Is deze man diplomaat geweest of zo?
    Die praat zoals ik.hierboven lees alles en iedereen naar de mond.

    • + 0
    • 4 feb 2019 - 17:17
    • Snork

      Posts: 7.443

      En heeft het amper over de banden zelf. Bijzonder.

      • + 0
      • 4 feb 2019 - 17:28
    • Minder blaren Snork😂
      Zit er een laagje Durex omheen😳

      • + 0
      • 4 feb 2019 - 19:30
    • AUDI_F1

      Posts: 1.566

      De banden zijn opnieuw ontworpen. Hoop niet dat ze vierkant zijn.

      • + 0
      • 4 feb 2019 - 19:31
  • Voorgevoelens voor de stoelendans van 2020 Alonso komt terug naar Ferrari, Vettel gaat terug op het oude Nest bij RedBull omdat Max richting Mercedes gaat.

    • + 0
    • 4 feb 2019 - 17:17
  • Man man, wat een buslading aan nieuwe inzichten brengt die man, dit had ik zelf nooit kunnen bedenken, ben gewoon sprakeloos. Of zou het aan de inspiratie-loosheid van de interviewer liggen?

    • + 0
    • 4 feb 2019 - 19:26
  • Iedere keer dat gezeur over de drie kleuren per race, dat dit eenvoudiger te begrijpen is voor de fans...... Over de rug van de fans wordt de bandenkeuze vereenvoudigd voor de nieuwe(re) kijkers. Een fan wil weten welke band en waarom die banden worden gekozen voor een circuit, dus voor de fan wordt het helemaal niet eenvoudiger. Stop dan ook met die politieke onzin.

    Zo, die frustratie is er eindelijk uit...... ;)

    • + 0
    • 4 feb 2019 - 20:28
    • DBGates

      Posts: 2.289

      Ik ben dus niet de enige die het er moeilijker op vind worden. Met ultrasoft of supersoft kan je nog wel een inschatting maken hoeveel ronden deze mee gaat. Nu kan een kleur band wel meerdere verschillende compounds zijn

      • + 0
      • 4 feb 2019 - 20:36
    • klopt ,word er voor de echt geïnteresseerde niet makkelijker op ,alleen voor het SBS6 volk wat liever niet nadenkt lijkt het makkelijker... Maar de echte autosport fan weet straks niet of de ''soft'' een hyper, s ,ss of us is... Domme maatregel....

      • + 0
      • 4 feb 2019 - 22:26
    • Ik zat gister op Sporza naar het WK veldrijden te kijken. Waar de allerbeste wielercommentator ter wereld (Michel Wuyts) voor verschillende kleurtjes op de wangen van de banden pleitte, om de verschillende profielen van de bandjes duidelijk voor hem de kijkers in beeld te brengen ;)

      • + 0
      • 5 feb 2019 - 00:12
  • Ik vind het juist jammer dat er iets aan de blaren wordt gedaan. Hoe eerder banden kapot gaan de beter het naar mijn mening is. Lekker veel afwisseling

    • + 0
    • 5 feb 2019 - 08:17

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 15:10

Related news

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
Bekijk volledige kalender
show sidebar