Afgelasting Grand Prix in Bahrein kost FOM 40 miljoen dollar

Het niet doorgaan van de Bahreinse Grand Prix heeft ook financiële gevolgen voor Formula One Management. Volgens Bernie Ecclestone kost de afgelasting ongeveer 40 miljoen dollar, zo'n 29 miljoen euro, wat FOM voor zijn rekening zal nemen.

"Het bedrag dat circuits normaal moeten betalen voor het organiseren van een Formule 1-race, zal niet door hun (Bahrein, red.) worden betaald. Ik laat ze niet betalen voor een race die er niet is. Of ze verzekerd zijn voor het verlies van ticketverkopen en andere gemaakte kosten weet ik niet. Dat is hun grootste financiële strop. Als de race terugkomt op de kalender van dit seizoen zullen ze weer het gewone bedrag moeten betalen."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • OH OH OH WIE GAAT DAT BETALEN OH OH OH WIE GAAT DAT BETALEN OH OH OH WIE GAAT DAT BETALEN...

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 13:37
    • szixxx

      Posts: 4.764

      De fans natuurlijk, wie anders...

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 15:12
  • is bernie dan toch niet zo hele grote geldwolf ?

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 13:39
    • Hij is de Oom Dagobert van de F1.Rijk maar gierig!

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 15:50
  • Garuda

    Posts: 8

    zo de postcode loterij kanjer

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 13:39
  • Fanman

    Posts: 480

    \'...zal niet door hun (Bahrein, red.) worden betaald.\'
    hun is hen, of hullie. ;P

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 13:44
  • miauw

    Posts: 1.136

    Au! dat doet pijn in de portemonnee!

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 14:27
  • Met andere woorden, srijkt de FOM alleen al bijna 1miljard per seizoen binnen door de races aan \'n baan (of land) te verkopen, en dan zijn de t.v. rechten nog niet eens verkocht ... In mijn tuin kunnen ook zo\'n 10 auto\'s staan Bernie! De buurt koop ik wel om ... :S

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 14:59
  • LOL! ... gewonen bedrag? :S

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 15:01
    • Ja kerel, ik erger me er ook enorm aan. Dat menig persoon hier geen fatsoenlijk Nederlands kan typen of een teamnaam met compleet verkeerde spelling neerzet tot daaraan toe, maar de Redactie mag wat mij betreft niet dat niveau gaan aannemen...

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 16:45
    • /zeur modus:

      Het spijt me zeer, want verder vind ik deze site wel aangenaam, maar het is nog nooit zo geweest dat de redactie hier hoogstaande taalkennis heeft gehad. Ze hebben, na veelvuldig verbeteren van menig forumlid (waaronder ik zelf), gelukkig nu de \"d-tjes\" en de \"t-tjes\" onder de knie. Daarnaast heb ik soms de indruk dat er voorkeur gegeven wordt aan zo snel mogelijk publiceren, in plaats van een spelling controle te doen. Redactie, ik vind wel dat er verbetering in zit, maar neem een copywriter aan of content-specialist. Of iemand die gewoon goed is in Nederlands (u mag dit als een open sollicitatie beschouwen;)).

      \\zeur modus

      OT: Lijkt me nogal logisch, Bernie doet nu of hij de weldoener zelve is, of ik wil dat zo lezen, dat kan ook natuurlijk;)

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 16:59
    • gabini

      Posts: 830

      Zeur niet!!!
      Het zijn en blijven mensen ze doen het heus niet met opzet, als je het verhaal maar begrijpt.

      Ik irriteer me juist aan forum gebruikers, die van elke schrijf foutje een groot probleem maken.
      Grow up!

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 18:07
    • Mij hoor je echt niet zeuren over een spelfoutje verkeerd, maar kom op, heel het seizoen door zie je de naam van bijvoorbeeld McLaren voorbij komen, en NOG typen mensen het zo: maclaren, MCclaren, MClaren enz enz...

      En ik neem aan dat F1today professioneel over wil komen, en dus horen taalfouten niet voor te komen in de nieuwsberichten. Dit is mijn mening, en nogmaals, ik zeur niet over 1 taalfoutje hoor, want die zal ik vast en zeker ook wel maken, maar continu dezelfde taalfouten maken vind ik een beetje beneden niveau. Terwijl ik deze site toch wel zie als zijnde professioneel met volwassen leden.

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 18:23
    • gabini

      Posts: 830

      ^^^^
      Ik ben wel met je eens dat het minder profesioneel overkomt.

      :)

      • + 0
      • 23 feb 2011 - 20:00
  • TommyGun

    Posts: 21

    @Fernando-Alonso Mee eens!

    @Roy uit Denhelder; www.onzetaal.nl/advies/irriteer.php

    • + 0
    • 23 feb 2011 - 22:28

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender
show sidebar