Grand Prix van Bahrein mogelijk dit seizoen nog op kalender
- Gepubliceerd op 23 feb 2011 12:49
-
11
- Door: Robin Smeets
"Het is natuurlijk hartstikke triest wat er nu allemaal in Bahrein gebeurd, maar een maand geleden keek iedereen nog uit naar de race", vertelde Ecclestone. "Niemand had er toen problemen mee. Als alles weer rustig wordt zullen we ons best doen om de race weer op de kalender te krijgen dit jaar."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (11)
Login om te reagerenPosts: 269
In een woord schandalig.
Mensen worden daar afgeslacht als varkens, maar Bernie knijpt een oogje toe. Wat doet een prestigieuze sport als de Formule 1 in zulke landen?
Posts: 10.412
om het geld....
Posts: 2.885
Inderdaad schandalig.
Posts: 619
Ik moet hem in zijn reactie wel gelijk geven. Het land wordt al jaren onderdrukt, maar daar hoor je nooit wat van. Vorig jaar was alles nog mooi, lekker op vakantie, pracht land. En nu moet je ineens niets meer met Bahrein te maken willen hebben.
Ik denk wel dat de mensen zich daar niet zo druk maken om een F1 race. En, zoals Mr. Eikelstone zegt, is het triest wat daar gebeurt, maar vorig jaar keek niemand daar naar om, terwijl de onderdrukking toen ook bezig was.
Mensen die nu ineens gaan zeggen dat het schandalig is vind ik schijnheilig. Het kon je vroeger niks schelen, maar nu is het in het nieuws en dan ga je je er druk om maken? Ik durf te wedden dat je niet eens wist waar Bahrein ligt (even snel googelen, ik weet het ook niet)
Posts: 1.982
B.T.W. de echte slachtingen vinden plaarts in Libië. In Bahrein vallen wel hier en daar wat doden maar dat zou niet gebeuren als de demonstraties rustig zouden verlopen. Neemt overigens niet weg dat iedere dode er één teveel is en de daden van de koninklijke familie niet goed vallen te praten.
Maar ergens heeft Bernie wel gelijk. Een maand geleden hoorde je er niemand over want toen was er nog niets ven geweld te bespeuren in Bahrein. Maar om nou te zeggen dat iedereen naar een saaie zandbakoptocht uit keek....... Wellicht moet Dhr. Eikelsteen daarover eens een keer de fans raadplegen i.p.v. zijn portemonee.
Posts: 11.414
Het is ook maar net hoe de pers (of jezelf) dit soort demonstraties benaderd.
In Parijs hebben ze precies dezelfde demonstraties gehad waarbij een deel van de bevolking protesteerde dat ze gediscrimineerd werden, te weinig betaald kregen en te beroerd woonden. Daar werd ook door de politie met scherp geschoten.
Toen waren het \"raddraaiers\". In Bahrein zijn het \"vrijheidsstrijders\".
Posts: 207
@ Dennis, er valt hier een daar een bui, dat is normaal. Niet hier en daar een dode!
Ik vind dat een sport als deze uberhaupt niet met dergelijke landen in contact moet komen: geen autosport geschiedenis en men weet niet hoe ze daar met een ander om moeten gaan.
Geld, dure faciliteiten en moderne is niet hetgeen waar de echte supporter gelukkig wordt
Posts: 1.982
@ Ysbrand.
Oké, dat hier en daar is wellicht een beetje cru gezegd. Verder ben ik het wel met je eens.
Posts: 1.748
Nou hoe wil jij dat gaan doen dan de enige oplossing lijkt mij in de zomerstop of wellicht na china.
Posts: 20
Het valt inderdaad hier wel mee zowel het aantal doden als de onderdrukking. De mensen hebben hier stemrecht en een parlament.
Eergisteren was er een demonstratie voor de koning. Dat was geen nieuws alhoewel er tienmaal zoveel mensen waren als tijdens de demonstratie giasteren tegen de koning. Beiden zijn overigens rustig en zonder geweld verlopen.
Posts: 848
Naar mijn mening maakt het voor het F1 seizoen niet veel verschil of ze wel/niet in Bahrein racen. Het is namelijk doorgaans niet zo\'n spectaculaire race. Enige minpuntje als ze er niet racen is dat ik langer moet wachten op de start van het F1 seizoen. Ik zit er dus niet zo op te wachten dat deze race inderdaad wordt ingehaald of niet.
Vanuit het oogpunt van menselijkheid ben ik het eens met racefreak dat je je moet afvragen of je wel uberhaupt in landen met een dergelijk regime een F1 race zou moeten organiseren.