Britse journalisten laten zich kritisch uit over Jean Todt
- Gepubliceerd op 22 feb 2011 17:15
-
29
- Door: Robin Smeets
In het begin van de politieke onrust in Bahrein verklaarde Todt nog dat hij niet te snel beslissingen wilde nemen en dat ze de komende tijd eerst moesten afwachten. Daarna werd er sterk getwijfeld aan het al dan niet door laten gaan van de Grand Prix, waarna de FIA niks meer van zich liet horen.
Enkele Britse journalisten zijn duidelijk niet onder de indruk van de houding van Todt en de FIA omtrent de Bahreinse Grand Prix. "Het gebrek aan leiderschap van de FIA is verbazingwekkend. Waar is Max Mosley als je hem nodig hebt", schreef Kevin Eason van The Times. Byron Young van The Mirror omschreef de persverklaring van de FIA als 'laat' en 'onbruikbaar' waarna Eason reageerde: "Een persverklaring van de FIA. Ze leven nog!"
Young ging nog verder in zijn kritiek op het handelen van de FIA en Jean Todt: "De FIA was nog slechter dan slecht tijdens de 'Bahrein affaire'. Je kan veel kritiek hebben op Max Mosley, maar hij was wel een goede leider. Todt is Meneer Onzichtbaar tot nu toe."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (29)
Login om te reagerenPosts: 439
Britse journalisten laten zich kritisch uit over iedereen ..
Posts: 1.508
Ze moeten toch ergens hun geld mee verdienen.
Posts: 517
Maar hebben in dit geval wel gelijk: sinds Todt FIA president is heeft hij nog nauwelijks iets van zich laten zien of horen.
Mosley was misschien wat té \'overdone\' maar was idd wel meer leider dan Todt
Posts: 271
Beter zwijgen dan domme dingen zeggen.
Posts: 439
raar hoe sommigen hier zo goed weten hoe een FIA-president zijn job moet doen. Ik zou eens mijn cv opsturen
Posts: 121
Ik vind dat ze hier een punt hebben. Het viel mij ook op dat het zo stil bleef vanuit de FIA.
Ook nu de GP afgelast is hoor je nog niks over wel of geen alternatief bijvoorbeeld.
Posts: 12.432
Maar dat punt hebben ze niet over die vieze ouwe naar zweepjes en vrouwen in SS uniform hunkerende ouwe knar.
Posts: 696
Ben ermee oneens!
Opa Mosley bemoeide zich met van alles en iedereen. Bovendien was het niet aan de FIA / Todt om te beslissen.
Todt liet het terecht over aan Bernie en zelfs die liet de keuze aan de \'kroonprins\' van Bahrein...
Die Britse \'journalisten\' sporen niet!
Posts: 5.792
Zelfs nu bemoeit Mosley zich met zaken war hij niks meer over te zeggen heeft.Natuurlijk hebben de engelse liever mosley want die is zo anti ferarri dat hij dat eam het liefst uit de f1 treiterd.
Posts: 880
Byron Young. Altijd lachen met die man. De vragen die hij stelde aan Alonso na de GP Duitsland. Heerlijk.
Posts: 10.089
Vote for president
Posts: 917
\'Waar is Max Mosley als je hem nodig hebt\'
In de kerker van zijn favoriete SM dame!
Posts: 11.414
Wat hebben we er nou aan als Todt ook nog van alles gaat lopen roepen in de pers?
Ik snap wel dat de pers erop zit te wachten dat de heren elkaar tegen spreken zodat het journaille er een schandaal van kan maken, maar voor een goede gang van zaken heeft het geen enkel nut.
Posts: 3.077
Een goede leider hoor je zelden tot nooit. Die houd alles binnenkamers en neemt zijn beslissingen. Beter dan dat de teams en Mosley vechtend over straat rollen en dat vervolgens Mosley huilend naar de pers gaat, want ze luisteren niet.
Posts: 3.145
Dat ben ik niet met je eens, een Todt is misschien de FIA-president en hoort in zijn ivoren toren beslissingen te nemen, maar het maakt een goed manager / leidinggevende als je de muur vormt tussen de overkoepelende organisatie FIA en de fans / pers / evenementen, en daarmee ook de consequenties neemt die een publiek figuur hoort te hebben en daarmee eenduidige berichten communiceert, de FIA is er om juist alle ruis weg te nemen.
Posts: 3.145
Want geloof me, Todt / Max en of de nieuwe FIA president, het zijn niets meer dan publieke figuren die echt enkel en alleen het gezicht van de FIA zijn.
Posts: 3.077
Alleen staat de FIA hier buiten. Tijdens het seizoen moet Todt aanspreekbaar zijn voor journalisten, zodat zij vragen kunnen stellen over de richting waar F1 naar toe gaat.
Dat gaat dan over de regels, uitgaven van de teams, hoe het zit met het laatste startbewijs, etc. Wat doet Todt om de Volkswagen Group naar F1 te lokken? Noem maar op. Niet over waar er word geraced of dat er race wel of niet doorgaat.
Ik wil ook weten waar Todt mee bezig is. Maar rust in de F1 is ook belangrijk. Niet meer de hele tijd ruzie over van alles en nog wat, zoals onder Mosley. Dat lekt uit, komt bij de pers terecht en zet de sport alleen maar voor schud. Geen nieuws is waarschijnlijk goed nieuws.
Posts: 3.145
Absoluut gelijk, ik kan me wel vinden in deze opmerking; \"Je kan veel kritiek hebben op Max Mosley, maar hij was wel een goede leider. Todt is Meneer Onzichtbaar tot nu toe.\", Max was elke week wel \'n keer in het nieuws, was het niet een prive aangelegenheid dan wel dat hij iets aan het provoceren was, maar ook erg vaak waarbij Max concreet goede plannen had.
Posts: 5.792
Max concreet goede plannen had? oh je bedoelt ferarri uit de f1 treiteren .dat vind ik geen goed leider als je het niet eens bent om dan een team er maar uit tetreiteren.Zonder ferarri verliest mclaren ook alle glans.
Posts: 5.792
Als mosley zijn zin had gekregen hadden we nu met f1 teams van hrt gehalte rondgereden want ook rb was er mee gestopt en meerdere .oke ,dan had mclaren de eerste 20 jaar het kampioensschap gewonnen omdat er geen tegenstand zou zijn.Ja inderdaad goede ideeen had hij.
Posts: 414
Net alsof Mosley pro-McLaren was. Waaruit blijkt dan volgens jou dat Mosley Ferrari uit de f1 wilde treiteren?
Het is bekend dat Mosley en Ron Dennis juist een dikke hekel aan elkaar hadden, hoezo zou Mosley, Ferrari dan treiteren ten gunste van McLaren? Lijkt me niet helemaal logisch.
En wat waren die plannen van Mosley dan waardoor de meeste teams zouden opstappen, behalve volgens jou dan natuurlijk McLaren en teams met het \'HRT\'gehalte?
Posts: 3.145
Felix, ik mag hopen dat je de F1 al \'n tijdje aan het volgen bent? Max is verantwoordelijk geweest voor het feit dat F1 zo ontzettend veilig is op dit moment.
Posts: 1.315
Haha die laatste zin, geweldig:
\'Todt is Meneer Onzichtbaar tot nu toe\'
Dat is precies wat de FIA, Formule 1 en alle teams nodig hadden. Iemand met rust, geen controverse, stoere uitspraken en een ingewikkeld prive-leven. Todt doet het fantastisch en houdt de rust erin.
Britse journalisten zijn het uitschot van de moderne wereld, sinds wanneer hebben die recht op een mening?
Posts: 2
[ironie]...en alle Nederlanders zijn racistisch tuig...[/ironie]
Probeer A.U.B. nou eens een keer kritisch te zijn zonder nationaliteit te noemen.
Posts: 43
Eeehm ik weet niet of de meesten het in de gaten hebben, maar de FIA heeft er totaal niets mee te maken! De FIA is alleen de regelgever en controlerende instantie, verder niets. Dit is een klusje voor Bernie, die de commerciële rechten houdt, en de organisator van de race. Oftewel: de FIA moet hier buiten gehouden worden, en zodoende is alle kritiek op de FIA onterecht.
Posts: 367
de FIA is het orgaan dat verantwoordelijk is voor de indeling van de kalender en, niet geheel onbelangrijk, verantwoordelijk voor de veiligheid van de deelnemers aan het kampioenschap. Dus hoezo hebben ze hier niets mee te maken? En de kroonprins is de organisator, zoals Bernie al heeft gezegd.
Posts: 4.499
Het formule 1 kampioenschap wordt naar mijn weten nog steeds onder de vlag van de FIA gereden, dus mag je absoluut verwachten dat de FIA een standpunt inneemt ten opzichten van het al dan niet racen in Bahrein voor alle raceklassen binnen de FIA.
Kortom, de Britse journalisten hebben een terecht punt dat Jean T. schitterde door afwezigheid. De FIA moet juist in dit soort situaties helderheid verschaffen. Natuurlijk kan dat voor de formule 1 in overleg met Bernie E. Mooi zou het zijn als zij gezamenlijk een standpunt naar buiten brengen.
Posts: 269
Met alle respect, maar wat een non-issue.
Is dit nieuwswaardig?
Posts: 5.397
Wat loop je nou te zeiken man. Als je het niet nieuwswaardig vind lees je het toch niet. Het gaat er niet altijd om dat iets nieuwswaarde heeft. Soms brengt een stukje als deze discussies op gang omdat iedereen hier een eigen mening over heeft. Dus jouw inbreng hier is niet reactiewaardig.