Hamilton: "Latere start van seizoen geeft ons meer tijd"
- Gepubliceerd op 22 feb 2011 13:37
-
30
- Door: Robin Smeets
"We proberen te begrijpen hoe de auto, banden en alle systemen met elkaar samenwerken", vertelde Hamilton. "We zijn nog niet in de positie om 140 ronden te rijden op één dag, net zoals Webber deed. Ik vind het niet heel erg dat het seizoen pas in Australië begint, want dit geeft ons meer tijd."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Ferrari
- Punten 3.648
- Podiums 136
- Grand Prix 239
- Land Groot Brittannië
- Geb. datum 7 jan 1985 (41)
- Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,74 m
483.709 reacties op Ferrari
66 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Lewis Hamilton
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.581 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 10.089
het geeft iedereen meer tijd
Posts: 77
Alleen sommigen hebben het harder nodig dan anderen ;)
Posts: 7.033
idd, Mclaren kan die extra tijd heel goed gebruiken want ze hebben een achterstand omdat de auto compleet nieuw is en omdat ze nog weinig kilometers hebben kunnen maken tov de concurrentie die een doorontwikkelde auto hebben en al klaar waren voor Bahrein! Mclaren is zover nog niet dus dit komt goed uit.
Posts: 10.089
wat een verrassing, waarom die knipoog :D ?
Posts: 135
Zo mogen toch niet meer testen dan eerder bedacht? Bahreintest wordt Barcelonatest. Hoezo meer tijd?
Posts: 2.267
@NHVP:
wat denk je van in de fabriek. De ontwikkeling van een auto gebeurd veelal in de fabriek, niet op het circuit...
Posts: 3.007
@Mitchell,
\"We proberen te begrijpen hoe de auto, banden en alle systemen met elkaar samenwerken\", vertelde Hamilton.
Dat is waar McLaren op achterloopt, en dat zal toch echt op het circuit moeten gebeuren.
Posts: 10.089
@tifoso
ja maar vervolgens zul je met die data wel in de fabriek of waar dan ook het gedrag etc. moeten analyseren, en daar hebbe ze nu 2 week langer de tijd voor
Posts: 11.414
De simulator van McLaren schijnt ook heel nauwkeurig het bedrag van de banden te kunnen produceren.
Daar kunnen ze wellicht ook nog wat in testen.
Posts: 2.567
Nee,hoor
Red bull was klaar voor!!
(Zie de vorige forum)Webber: \"We waren klaar om in Bahrein te racen\"
Posts: 537
Aangezien hun \'\'achterstand\'\' kunnen ze dit goed gebruiken om wat tijd in te halen.
Posts: 5.792
Ze hebben geluk maar het toch een beetje competitie vervalsing.Dat zeg ik omdat mclaren er nog steeds achterstaat om de wagen zo laat te brengen.Dus eigenschuld zou je dan moeten zeggen.
Posts: 414
Het komt McLaren inderdaad goed uit, maar van competitievervalsing is geen sprake. Alle teams hebben tenslotte nu meer tijd, had McLaren als enigste team extra tijd gekregen had je wat mij betreft gelijk, alleen nu niet.
Posts: 2.049
Aan de andere kant: meer testdagen krijgen ze niet; ze hebben gewoon meer tijd tussen de laatste testdag en het eerste raceweekend. Of ze moeten een \"filmdag\" doen.
Posts: 2.567
Tussen 8 en 11 maart alle teams is verplicht om te testen!13 maart de GP van Bahrein gaat niet meer door!!
Maar tussen 13 maart en 24 maart wordt niet meer getest???(27maart GP van Australië)
Posts: 3.007
Denk het niet, qua logistiek is het niet haalbaar. Vandaar de de laatste test ook al in bahrein was.
Posts: 435
Na de laatste testsessie in Barcelona hebben ze in de fabriek meer tijd om nog aanpassingen te doen aan de wagen van nieuwe onderdelen die er op zijn gezet, en die niet werken zoals bedacht.
Was die tijd er niet dan moesten ze alvast een race rijden met die onderdelen, nu hebben ze langer bedenktijd. En dat komt sommige teams goed uit.
Posts: 18.535
Ze kunnen het gebruiken, denk ik. Brundle twitterde dat de McLaren precies voortdurend op koude banden reed.
Posts: 3.145
Zoiets heb ik ook gelezen, dat McLaren met koude banden gereden heeft. Alleen weet ik niet op mijn interpretatie goed is geweest, het kan ook zijn dat hij bedoelt heeft dat het leek of McLaren op koude banden reed, doordat het achterwerk constant leek uit te stappen.
Posts: 5.792
Dat kan ook niet anders als je nog geen 10 ronden kunt rijden zonder te stoppen.
Posts: 3.145
Ik zal eens kijken of ik het stukje ergens kan vinden, McLaren heeft een ingenieus uitlatensysteem, deze lopen in de lengte van de auto aan de achterkant van de bodemplaat en gericht naar de binnenkant van de auto, doordat je vacuum krijgt achter de volle lengte van de uitlaten \'zuigt\' dit syteem meer lucht richting de diffuser ... Maar dat werkt dus niet :S ... Het werkt wel, maar McLaren heeft erg veel problemen gekent met de hitte, hierdoor heeft McLaren vaak terug moeten vallen op een backup systeem en ook veel tijd verloren.
Met deze foto moet het iets duidelijker worden volgens mij;
img213.imageshack.(...)austsheeteffect.jpg
Desalniettemin, met al die hightech staat McLaren er op dit moment nog niet goed voor. Dus deze extra tijd komt best goed uit! :)
Posts: 5.792
Sorry mika maar als een ingenieus uitlatensysteem heeft dan moet eerts werken anders is het verre van .Krijgen ze het goed dan kan je spreken van ingenieus.Ik lees nu alleen maar dat mclaren het systeen van renault kopieren.Ik hoop dat mclaren geleerd heeft van vorig jaar want toen begrepen ze de wagen nog niet helemaal en kwam er alweer een nieuwe update.Zoals bij mercedes goed te zien was was dat ze eerst alles moeten begrijpen en goed moeten hebben voordat je een stap verder gaat.Bij deze wagen zit zoveel nieuw spul op dat ze deze extra tijd aan moeten pakken om deze wagen goed te begrijpen
Posts: 3.145
McLaren had 4 verschillende systemen die allemaal getest zijn, wat ik er van begrijp is het systeem zoals ik hierboven beschrijf het meest lucratief en zal verder doorontwikkeld worden. Er zijn foto\'s waarbij McLaren inderdaad met \'n systeem gereden heeft als de Renault, was het niet maar een enkele sessie voordat deze weer verdween.
Posts: 9.887
McLaren heeft echter 1 probleem, hun top \"doorontwikkelaar\" Pat Fry zit dit jaar bij Ferrari. Hij heeft wel die waardeloze auto in 2009 ontworpen, wat hem begin 2010 zijn plek als hoofddesigner kostte, maar hij was ook verantwoordelijk voor de extreem snelle doorontwikkeling in 2009 waardoor ze aan het einde van het jaar wel vooraan zaten. Dit jaar valt deze doorontwikkeling onder zijn verantwoording bij Ferrari en dat hij samen met die hoofd doorontwikkeling die van RB is gekomen!!!
Als je daarnaast ook nog eens meeneemt dat diverse coureurs aangeven dat Ferrari erg goed georganiseerd overkomt en McLaren juist een beetje rommelig, dan moet ik nog zien of McLaren het gat gaat dichten met een paar weken extra tijd. Ook in 2010 hadden ze een innovatie die niemand had, maar ze hebben toch het tempo van ontwikkelen van RB en Ferrari niet bij kunnen houden. (Pat stond in 2010 ook al op nonactief)
Posts: 3.145
Fry heeft niet meegewerkt aan de MP4 25\'s afsluiting van het seizoen. de doorontwikkeling van de MP4 25 is gedirigeerd door Lowe en niet door Fry. Je gaat ervan uit dat Fry het fundament is van McLaren, McLaren heeft verschillende mensen zitten op verschillende disciplines, bv voorvleugel / achtervleugel / bodywork / sidepots / noem het maar op. Fry was niet het fundament van McLaren, en al zeker niet de ontwikkelaar van de MP4-26.
McLaren heeft genoeg veerkracht om terug te komen ;-) .. dont you worry.
Posts: 2.049
Ik denk dat er in het algemeen maar 2 dingen de sterkte van een F auto beïnvloeden: filosofie en geld. Ferrari heeft altijd voor een conservatieve filosofie gekozen, met welke ontwerper dan ook. Het heeft hun de laatste 10-15 jaar bijna nooit in de steek gelaten. Mclaren daarentegen heeft vaak een agressieve filosofie gekozen, wat soms werkte, maar zeker lang niet altijd. Maar wat je wel kunt zeggen is dat de meeste van hun (of feitelijk welk ander team) agressieve ideeën uit het verleden komen. Je heb geen topontwerper nodig om terug in het verleden te kijken.
En ja, met voldoende geld kun je de auto snel en goed genoeg doorontwikkelen; dat heeft feitelijk nog weinig met de ontwerper te maken, maar hoe goed de windtunnel en racesimulator worden gebruikt.
Enige uitzondering is misschien Adrian Newey, dat wel. Maar voor de rest is er geen enkele ontwerper significant. Verlaat die het bedrijf, dan is er altijd de volgende die net zo goed F1-wagens kan ontwerpen.
Posts: 3.145
Turbof1, door het testverbod tijdens een lopend seizoen is het belangrijk dat inderdaad de analyses die uit de computational fluid dynamics komen precies zijn. McLaren is nog steeds bezig om deze software te kalibreren, ze reden immers weer met meetapparatuur in/langs/op de auto, het is voor de doorontwikkeling van de auto, tijdens een seizoen, belangrijk dat je terug kunt vallen op zulke systemen. Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn dat McLaren al verschillende jaren door het seizoen sterk terug komt, nu moet McLaren alleen een auto zien te ontwikkelen die meteen vanaf race 1 mee kan doen in overwinningen! :S
Posts: 5.792
Mika4ever ik las net een stukje over het cdf systeen en over het bebruik van mclaren over dat systeem.Dat is volgens hun 205cfd en 80% windtunnel.Ze zijn hooked aan de windtunnel maar ze sluiten niet uit dat in de toekomst het systeem de windtunnel steeds meer zal gaan vervangen . nu is echter nog lang niet zo.Alle grote teams werken op deze manier van mclaren .De toekomst is van cfd maar dat duurt nog wel even.
Posts: 333
Mclaren fans maakt u zich geen zorgen, Mclaren speelt letterlijk verstoppertje,..Ik vlak ze zeker niet weg!
Posts: 5.792
dat doet niemand hier