user icon

Bottas is met een goed gevoel begonnen aan de voorbereiding

  • Gepubliceerd op 17 jan 2019 13:35
  • comments 19
  • Door: Niels Langenberg

Valtteri Bottas heeft zin in het nieuwe seizoen. De Fin is in de winterstop niet dichtbij huis gebleven, maar heeft zijn vakantie gespendeerd in een aantal Zuid-Amerikaanse landen. Inmiddels is Bottas weer helemaal opgeladen en hij zegt een goed gevoel te hebben over het aankomende seizoen.

"Het was een erg goede onderbreking. Ik ben naar Finland geweest om de kerstman te zien en ben verder nog naar de Zuid-Amerikaanse landen Chili en Argentinië geweest voor een goede vakantie. Ik ben weer helemaal opgeladen voor het nieuwe jaar", zegt Bottas tegenover Pitpass.

"Het is goed om weer terug te zijn. Het is hier allemaal nog steeds hetzelfde als de laatste keer dat ik hier was in december. Iedereen werkt hard aan de nieuwe auto en het is fijn om te zien dat we progressie maken. Ik zal de auto snel gaan zien in de windtunnel en ik heb al wat stoeltjes gepast voor aankomend jaar en heb al wat bijeenkomsten gehad met de jongens over het testen en over het nieuwe jaar."

"Het is vrij gaaf spul en het moet geheim blijven, dus ik ga het niet delen. Maar het is altijd een opwindende periode om alles te zien samenkomen in de nieuwe auto. De vakanties zijn voorbij en we werken allemaal richting het nieuwe jaar. Ik kijk uit naar wat 2019 gaat brengen en ik heb er een goed gevoel over."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • En daar begint alles mee hé, een positief gevoel.
    Ik denk dat 2019 wel eens Bottas z'n jaar kan worden, wat denken jullie?

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 13:41
    • Dat zou hij wel willen, maar toto gaat dat niet toestaan. Bottas is een barrichello de gedroomde tweede man.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 13:51
    • MisterT

      Posts: 1.919

      Ik denk dat hij wereld kampioen wordt.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 13:53
    • Zeker te weten, het wordt een super seizoen. Iedereen is gemotiveerd en goed voorbereid, vuurwerk en strijdt wacht ons.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 14:05
    • mordor

      Posts: 1.162

      nope. hooguit wingman v/h jaar

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 14:12
    • Ik verwacht dat het een moeilijk seizoen voor Bottas gaat worden. Hij is na 17 jaar steun zijn sponsor al verloren, wat toch ook wel een mentale tik zal hebben gegeven. En dan zegt Wolff ook nog eens dat hij op hetzelfde niveau als Hamilton moet gaan presteren, wat imo niet echt realistisch is.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 14:50
    • barghest

      Posts: 348

      Bottas begon gewoon heel goed aan 2018.
      Maar het befaamde bottasje sloeg toe (slechte focus) en zijn resultaten werden minder. Bottas heeft elk jaar wel even zo'n periode. Rijden kan hij echt wel, inhalen en verdedigen wat minder, maar dat heeft ook met vertrouwen te maken. En daar ontbrak het echt wel aan einde 2018 (gebroken door team order?)

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 15:18
    • Dat hangt af van de performance van Ferrari en Red Bull. Als die concurrerende auto’s neerzetten gaan details een grotere rol spelen. Dan is Bottas na een paar wedstrijden gezien.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 21:07
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Beste Valtteri,

    Geniet van het positieve gevoel zo lang het kan. Vanaf half maart zal een zekere Lewis dat gevoel namelijk snel je Finse kop indrukken.

    Succes man!

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 14:30
    • MisterT

      Posts: 1.919

      Owja? Vorig seizoen begon Bottas toch echt beter dan Hamilton, hij drukte pas na een aantan races de kop in.

      • + 1
      • 17 jan 2019 - 14:48
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Ik zeg toch ook VANAF half maart?

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 15:28
    • MisterT

      Posts: 1.919

      Ja? Dat is niet na een aantal races he?

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 16:46
  • Arie54

    Posts: 3.699

    Nou, alleen een WC gaat 'm redden bij Mercedes. Toto heeft eigenlijk al met zoveel woorden gezegd dat hij voor 2020 een nieuwe coureur wil (Max, Ocon?).

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 15:30
  • Met zo'n vriendin is dat niet heel gek.

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 15:39
    • Grub

      Posts: 70

      vrouw

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 16:03
    • ik ken leukere vrouwen, maar ze mag bij mij best 2e viool komen spelen...

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 16:17
    • @Grub Een vriendin is ook meestal een vrouw :-p. Je begrijpt wat ik bedoel iig.

      @Clemenza En hopen dat ze de gevoelige snaar raakt?

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 16:21
    • Mij te dun.

      • + 0
      • 17 jan 2019 - 16:59
  • F1comments

    Posts: 17

    Aardige vent Bottas, maar er zijn veel rijders binnen de Formule 1 met meer talent. Doorschuiven maar na 2019... of misschien liever halverwege 2019. Laat Hamilton maar weer eens een beetje competitie krijgen. Hopelijk schudt de nieuwe regelgeving de boel wat op en heeft Mercedes de plank misgeslagen met het nieuwe concept van de motor.

    • + 0
    • 17 jan 2019 - 20:16

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar