user icon

Italiaanse media zien Stefano Domenicali en Fernando Alonso graag terugkeren bij Ferrari

  • Gepubliceerd op 13 jan 2019 12:00
  • comments 22
  • Door: Tom van Hooft

Als het aan de Italiaanse kranten La Reppublica en el Corriere ligt, zal Stefano Domenicali terugkeren naar het sportmanagement van Ferrari.

Na het vertrek van Maurizio Arrivabene en Mattia Binotto's aanstelling als teambaas, is de herstructurering van de renstal uit Maranello nog steeds in volle gang. De naam Domenicali, tegenwoordig CEO van Lamborghini, is een gewilde naam voor Ferrari, zowel bij de Tifosi als de media.

Domenicali was tussen 2007 en 2010 teambaas bij Ferrari. In 2007 werd hij, in zijn eerste jaar, wereldkampioen met Kimi Raikkonen. Door de inhaalactie van Lewis Hamilton op Timo Glock in 2008, greep hij net naast de titel. Tevens was Domenicali de grote man achter de schermen toen Fernando Alonso werd binnengehaald in 2010. Alonso en Domenicali grepen in 2010 en 2012 net naast de wereldtitel. Volgens de Italianen is het tijd dat deze droom, een titel van Alonso en Domenicale samen, uit gaat komen. Veel Spaanse en Italiaanse fans zien dit zitten, maar het blijft volgens de Italiaanse kranten, een illusie.

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Tja, soms moet je gewoon verdergaan. Of willen ze ook nog Julius Ceasar als 'president'?

    • + 2
    • 13 jan 2019 - 12:17
    • NicoS

      Posts: 12.275

      Ik begrijp aan de ene kant dat je graag een succes formule van weleer terug wil zien, maar vaak wanneer dat gebeurd dan valt het eigenlijk altijd tegen.
      Vaak genoeg zijn er trainers of spelers teruggekeerd op het oude nest, maar zelden leid dat tot nieuwe successen. Soms is het een soort van magie die tot mooie successen leid, en die magie kan wegblijven als oude personen weer terug keren.
      Binotto was het succes achter de auto’s van afgelopen jaren. Nu krijgt hij een heel andere rol bij Ferrari, en zal zich veel minder kunnen bemoeien met de auto zelf.
      Ik ben erg benieuwd hoe de zaken zich ontwikkelen onder hem, het kan ook juist verkeerd uitpakken omdat een zeer bekwaam iemand weggaat uit een zeer belangrijke (technische) functie.

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 12:35
    • Welke succes formule was dat dan??

      • + 5
      • 13 jan 2019 - 13:39
    • Precies Progames1981. Alonso is nooit WK geworden met Ferrari. Ik denk zelfs dat de kans groter is dat Vettel dat wel nog gaat lukken. Puur vanwege zijn toewijding. Je zou in ieder geval verwachten dat ze Brawn en Todt terug wilden hebben. Niet Alonso en Domenicali.

      • + 1
      • 13 jan 2019 - 14:33
    • Stitch

      Posts: 5.223

      ik denk het niet. Ik denk dat Alonso beter is dan Vettel in dezelfde auto. Ik zou dat graag willen zien, echter ik denk niet dat men die twee samen in de auto gaat zetten.

      • + 1
      • 13 jan 2019 - 16:27
    • DBGates

      Posts: 2.464

      2 keer tweede worden is ook een succesformule, Helaas niet het hoogst haalbare maar zeker geen wanprestatie

      • + 1
      • 13 jan 2019 - 16:55
  • Politik

    Posts: 6.495

    Fans zien Rons Dennis, Lewis Hamilton en Mercedes graag terugkeren bij McLaren :)

    • + 0
    • 13 jan 2019 - 12:18
    • Gooi Newey erbij en RB als nieuwe hoofdsponsor en het kan best wat worden :p

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 12:22
    • Politik

      Posts: 6.495

      Ja dan heb je een aardig setje bij elkaar.
      Nog een suggestie voor een coureur naast Lewis soms ? ;-)

      • + 1
      • 13 jan 2019 - 12:30
    • Als je dat allemaal hebt kan je met 1 rijder gaan rijden :p

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 12:39
    • Joeppp

      Posts: 4.080

      Doe mij maar Frank Williams en Nigel Mansell terug bij Williams.

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 13:01
  • Zinloos gezwets van deze notoire stokers......

    • + 1
    • 13 jan 2019 - 12:24
    • En oliedom ook, de Britste pers die altijd onrust wil creeren bij de italianen is al erg genoeg...

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 13:01
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Tsja... dromen!

    • + 0
    • 13 jan 2019 - 12:30
  • Bij Ajax zouden ze graag Rinus Michels en J. Cruijff nog een keer terug halen... Is maar één klein probleempje, ze zijn dood... Wat bezielt de mensen toch om altijd achterom te kijken, hoe vaak komt het voor dat je een (oud) succes,cq, succesformule,, kan herhalen?? Move on losers....

    • + 1
    • 13 jan 2019 - 13:30
    • in dit geval is het meer Co Adriaanse en Zlatan of zoiets.

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 15:51
  • Lekker voor Leclerc om in deze slangenkuil te beginnen. Het seizoen is nog niet begonnen en er zijn nu al strubbelingen. IK ben bang voor Leclerc dat het een beetje hetzelfde verhaal als Vandoorne wordt.

    • + 0
    • 13 jan 2019 - 13:35
    • Mwah dat zal wel loslopen hoor. De wagen is denk ik gewoon weer goed en als hij echt zo goed is dan komt het wel goed. Maar ik denk dat Vettel gewoon nog een maatje te groot is. tja en dan zit je daar als jonkie de 2e rijder uit te hangen.... dat lijkt me niet goed voor een jonge rijder.

      • + 1
      • 13 jan 2019 - 13:40
    • ringo

      Posts: 3.345

      Denk wel dat leclerc beter gaat doen dan vandoorne :) Zal wel gewoon in dienst rijden kun je zien als leerjaar. Denk zijn talent is wel duidelijk, maar gelijk met de WK laten meedoen is zelfmoord denk ik eerder. Als 2de rijder zal hij vettel wel helpen. en toch niet veraf zitten denk ik.

      • + 0
      • 13 jan 2019 - 14:23
  • John6

    Posts: 5.094

    Als je de komende jaren geen prijs wil winnen , dan moet je Alonso nemen, dat zou intern zo'n gevecht gaan worden dat ze voorlopig niets meer winnen. Maar zo dom zullen ze niet zijn mag je aan nemen.

    • + 0
    • 13 jan 2019 - 13:58
  • tkotfc

    Posts: 9

    Jean Todt was teambaas in 2007. Dominicali pas vanaf 2008.

    • + 1
    • 13 jan 2019 - 14:15
  • loutje1962

    Posts: 61

    Ik zou het wel mooi vinden als Alonso alsnog in de Ferrari terecht zou komen. Die mof eruit flikkeren en dan Alonso erin..... zou een stunt van jewelste zijn !!

    • + 0
    • 13 jan 2019 - 23:16

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit