Hoofdsponsor Bottas: "Hij was behoorlijk zwak aan het einde van het jaar"

  • 10 jan 2019 09:59
  • comments 32
  • Door: Michel Keulstra

Vanochtend wisten we al te melden dat Valtteri Bottas zijn hoofdsponsor Wihuri heeft verloren en diezelfde sponsor is nu nog wat verder in gegaan op de reden van de breuk. Antti Aarnio-Wihuri geeft toe dat het zwakke presteren van Bottas tijdens het 2018-seizoen bijgedragen heeft aan het vertrek.

"Het was gedeeltelijk niet de fout van Valtteri, maar ik denk dat hij behoorlijk zwak presteerde aan het eind van het jaar. Het is moeilijk om de teamgenoot van Lewis Hamilton te zijn, maar hij werd ook door veel anderen verslagen. Het was een behoorlijk zwak resultaat."

Aarnio-Wihuri sponsorde de 29-jarige Bottas gedurende zijn gehele carrière. De bedrijfsmanager van Bottas, Ville Ahtiainen, vertelde het Finse MTV dat het verliezen van Wihuri niet het einde van de wereld is. "Wihuri was een grote steun in de reis van Valtteri, maar we zitten in een erg goede situatie. Er zullen snel bekendmakingen gaan komen. Het heeft op geen enkele manier invloed op de situatie van Valtteri."

Aarnio-Wihuri is het daarmee eens. "Valtteri was een beetje bedroefd toen hij het nieuws hoorde, maar hij begrijpt het. Hij is in een fase van zijn carrière waarin hij genoeg verdient om succesvol te zijn en hij heeft het dus niet nodig", zegt Wihuri tegenover Ilta Sanomat.

Reacties (32)

Login om te reageren
  • sorry hoor, maar ik vind dat je ook kan stoppen met sponsoren/ondersteunen zonder dat er een mes in de rug moet worden bijgeplaatst

    • + 4
    • 10 jan 2019 - 10:09
    • Dat dacht ik nu ook... gewoon een mededeling dat ‘vanwege een veranderde marketing strategie...’ blablabla etc. Was wat netter geweest na al die jaren

      • + 2
      • 10 jan 2019 - 10:11
    • Mee eens, het argument kosten volstaat wel in dat verhaal, zonder Bottas z'n prestaties erin te betrekken, allereerst Wolff die aan de media verklaart dat Bottas qua niveau moet opschakelen, vervolgens een trouwe sponsor, die hem al vanaf de opstapklassen ondersteunt, die opstapt en hem een mes in de rug steekt op deze manier.
      Moet allemaal bijzonder pijnlijk voor Vallteri zijn.
      Maar goed, een duidelijker signaal dat hij een tandje moet bijzetten kan hij niet krijgen

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 10:17
    • maximist

      Posts: 713

      We worden tegenwoordig liever in slaap gekust door een leugen, dan te worden geslagen door de waarheid.

      • + 9
      • 10 jan 2019 - 10:34
    • oale

      Posts: 390

      Hear hear maximist. Kan ik het helemaal mee eens zijn. Doch die waarheid kan soms ook gewoon binnenskamers blijven zoals in dit geval. Deze aanvullende mededeling had dan ook achterwege kunnen blijven.

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 11:03
    • @ Maximist
      Klopt helemaal , maar erg netjes is het natuurlijk allemaal niet .
      Misschien moet Bottas maar blij zijn dat er een einde aan is gekomen.

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 11:04
    • Misschien is het een media offensief (in overleg met Merc) om de wereld klaar te stomen voor een (vroegtijdige) switch van rijders bij Mercedes. Ik kan me iig geen andere reden bedenken waarom met naam en toenaam wordt uitgesproken hoe ontevreden men is over een coureur. Kan me ook niet heugen dat dit eerder is gebeurd door een persoonlijke sponsor(?).

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 11:22
    • bschuit

      Posts: 8.857

      Precies @maximist... + + + +

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 12:08
    • plusje Maximist

      www.google.com/url(...)st=1547205655793708

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 12:21
    • MAXIMIST correcte antwoord.

      Oei oei die realiteit... die is zo eng.. brrrrr...

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 12:25
    • maximist

      Posts: 713

      Er word gevraagd waarom Bottas niet meer word gesponsord. Dan kan je ervoor kiezen om het zo te zeggen zoals het is. Of je kiest ervoor om een sprookje te vertellen. Ik zelf kies optie 1 omdat ik zelf ook niet graag voorgelogen word omdat het minder pijn zou doen.

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 12:49
    • Voor ons klinkt het lekker, wij mogen ook zeggen wat we willen.
      Maar wat heeft het voor die man voor meerwaarde dat hij het over die boeg gooit?
      Ikzelf zou het netjes gehouden hebben in ieder geval, maar wie ben ik...

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 13:09
    • Wat een bullshit @Maximist in dit geval...1) voor het grote publiek is dat niets van de nieuwe tijd...maar 2) in dit geval hoeft niet iedereen dit zo te horen, dat is natrappen en dat is nergens voor nodig. Als ze het gewoon tegen Bottas zelf hadden gezegd was het meer dan voldoende.

      • + 1
      • 10 jan 2019 - 13:10
    • @Maximist. Het had ze bij Wihuri gesierd als ze alleen tegen Bottas de ware reden hadden gezegd. Waarom moet de hele wereld het weten?

      • + 1
      • 10 jan 2019 - 13:13
    • bschuit

      Posts: 8.857

      Miljoenen buseniss en geen korfbalclubje uit schubbekutteveen, sommige commentaren ,pffff ,, alsof F1 een zondagschooltje is met tere kinderzieltjes....

      • + 1
      • 10 jan 2019 - 16:38
    • maximist

      Posts: 713

      Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening. Want dat zag het er of goed of slecht uit. die BS IOOSTERBAAN is gewoon mijn mening, of mag dat niet van jou?

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 18:31
  • SpeeDirk

    Posts: 211

    Beetje vreemd om op deze wijze -met een trap na- je sponsoring te beëindigen.

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 10:13
  • Prima om te stoppen met het sponsoren van iemand, maar dat natrappen zegt meer over de sponsor dan over Bottas.

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 10:15
  • Het gaat niet goed met Bottas, zelfs een scheermesje kan hij al niet meer betalen:

    Tweet

    • + 1
    • 10 jan 2019 - 10:23
    • MisterT

      Posts: 1.180

      Ik vind het een goeie look voor hem. Volgend jaar wordt hij WK.

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 11:08
  • Deze doet erg pijn hoor

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 10:35
  • Guido66

    Posts: 31

    Ok. Vlijmscherp was het allemaal niet meer, maar iedereen weet hoe dat kwam. Vind je reactie van zn sponsor onder de riem

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 10:44
  • Towel986

    Posts: 292

    Ok, Bottas moet uitkijken dat'ie niet nu al mentaal op achterstand raakt.

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 10:58
  • Bottas is 1 x per jaar echt erg sterk... Rusland ( dan kan zelfs Lewis hem niet aan ) DIE BOTTAS MOETEN WE VAKER ZIEN!

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 11:07
  • Bottas had normaal gesproken gewoon 3 GP's gewonnen in 2018.
    Maar de sponsor vergeet voor het gemak dat Bottas begin seizoen behoorlijk pech heeft gehad (Baku), en minstens 2x door zijn team in de steek is gelaten (China met het missen van een VSC pitstop, een race die hij anders had gewonnen.... en in Rusland door hem zijn koppositie af te nemen, zonder dat daar echt reden voor was).
    Zeker was hij niet sterk aan het einde van het seizoen, maar je moet wel eerlijk zijn.
    Dit is gewoon natrappen.

    • + 1
    • 10 jan 2019 - 13:06
  • Bottas word altijd hier afgezeken nou word het bevestigd door de sponsor en dan gaan weer hier een aantal in de moraal ridder mode. Hypocriet op en top wel vermakelijk om te lezen.

    • + 2
    • 10 jan 2019 - 13:10
    • Snork

      Posts: 3.295

      Je bent nog maar net lid van het forum, maar ik zie door alle berichten heen dat je nogal graag kritiek op je mede-forumleden hebt. Lekker bezig, houdt het gewoon bij de inhoud. Dat bevordert de sfeer in dit forum.

      • + 2
      • 10 jan 2019 - 14:10
    • RdB

      Posts: 157

      Altijd goed om te lezen dat Snork bepaald hoe er gereageerd moet worden. Top.

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 19:08
  • Dotje

    Posts: 78

    Bottas moet gewoon wat harder zijn in zijn races. Nu ocon in de wachtkamer zit voor zijn stoeltje kan hij er rustig vanuit gaan dat dit zijn laatste seizoen in die Mercedes zal zijn. Dus dit seizoen niet meer het hulpje van Hamilton spelen.

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 14:19
    • Snork

      Posts: 3.295

      Je kunt niet harder doen als je het niet bent. Dat is het issue met Bottas, hij mist hardheid. Of zoals Olav Mol het eerder zei, "hij is niet een echte klootzak op de baan".
      Het hulpje van Hamiton werd hij mede door de manier waarop het team hem vroeg plaats te maken, zoals bijvoorbeeld in Austin.

      • + 0
      • 10 jan 2019 - 15:33
  • John6

    Posts: 2.469

    Zolang Lewis de prijzen binnen sleept zal Bottas blijven, dat schreef ik al eerder, en zeer waarschijnlijk nog wel een paar keer later. Als Mercedes niet meer de winnende auto hebben in 2019, dan kan er ook er wel eens iets gaan veranderen, Ocon geloof ik niet in dat die zal komen.

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 15:33
  • mordor

    Posts: 620

    the wingman blues

    • + 0
    • 10 jan 2019 - 17:48

Gerelateerd nieuws



AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?


WK standen 2018

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 799
  • Podiums 25
  • Grand Prix 82
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (29)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar