user icon


Verstappen gaat voor het eerst kennismaken met Honda

  • Gepubliceerd op 18 dec 2018 10:57
  • comments 29
  • Door: Niels Langenberg

Max Verstappen kijkt uit naar zijn eerste test in de simulator met de RB15. Die test gaat namelijk snel plaatsvinden. De Nederlander gaat dan voor het eerst met de Honda-motor werken, terwijl zijn teamgenoot Pierre Gasly daar al meer gewend aan is. 

"Voor de eerste keer zullen we gaan testen met de motor van Honda. Natuurlijk kijk ik uit naar de samenwerking en je voelt je in de fabriek ook veel gemotiveerder dan ooit tevoren", zegt Verstappen tegenover Servus TV.

Het interview vond plaats naast de simulatie-kamer van Red Bull Racing, maar Verstappen was er nog niet om te testen. De Nederlander genoot van het kerstfeest van het team. "Ik ben hier voor het jaarlijkse kerstfeest van Red Bull Racing. Het was erg leuk met alle mensen en het was ook de laatste editie met Daniel erbij. We hebben veel plezier gehad."

Verstappen geeft daarnaast toe dat zijn vorm in het begin van het seizoen ervoor gezorgd heeft dat er gesprekken hebben plaatsgevonden. "Maar daar ben ik door mijn vader gewend aan. Hij kan heel streng zijn. Maar dat is goed, aangezien je er dan aan gewend bent wanneer je in de Formule 1 gaat rijden. Je moet altijd omgaan met kritiek."


Reacties (29)

Login om te reageren
  • Die jongen komt er wel... Hollandse nuchterheid, een flinke bak talent en niet bang voor kritiek en een pittig gesprek met ‘de baas’

    • + 1
    • 18 dec 2018 - 11:20
    • Roy

      Posts: 1.965

      Ach dat er gesprekken zijn geweest ; niet te zwaar aan tillen. Max heeft een aantal fouten gemaakt, wat je ook zeker hem aan zou kunnen rekenen. Eerlijk is eerlijk. Je hoort meer dan eens dat teams/coureurs na afloop een weekend gaan bekijken wat er goed was, maar ook wat minder goed was.

      Ik moet wel echt zeggen ; ondanks alle druk liet hij zich niet gek maken, heeft het weten om te buigen. Petje af voor zijn seizoen!

      • + 12
      • 18 dec 2018 - 11:25
    • Plusje Roy, niets aan toe te voegen.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 13:08
    • mUtt3n

      Posts: 259

      Hollandse nuchterheid?????????????? :D Zal eerder Belgische nuchterheid zijn die hij van zijn moeder heeft mee gekregen!!!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 20:30
    • Stitch

      Posts: 4.556

      Hoezo @MUTT3N Sophie is niet zo'n nuchtere hoor. Jos wel ;-)

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 21:38
  • Snork

    Posts: 4.951

    Ik las in het artikel over de Honda motor op deze website, dat de simulator waarin de RB15 getest wordt direct gekoppeld is met de Honda motor op de testbank. De motor wordt dus realtime aangestuurd door de simulator en geeft realtime data terug aan de simulator. Daarmee gaan ze een stap verder in het simuleren, door de motor realtime in de simulatieloop mee te nemen. Dat komt uiteraard de simulatie ten goede, maar ook het testen van de motor zelf. Mooie ontwikkeling.

    • + 2
    • 18 dec 2018 - 11:25
    • MisterT

      Posts: 1.582

      Mooie manier van testen idd.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 11:43
    • MrD

      Posts: 130

      Als je dat in extreme door wilt voeren, kun je een hele auto opbouwen en op een rollenbank zetten. (als in Cars 3.) Mbv realtime feedback tussen auto en simulator weet je vrij precies hoe de auto (motorisch) werkt en hoe het staat met de betrouwbaarheid van de motor. Dat dekt al enorm veel tests af. Blijft over de mechanische en aerodynamische kant. Die laatste kun je in een windtunnel testen, maar geeft zoals vaker aangegeven niet de garantie op winst door andere weersfactoren. Mechanisch moet je echt op het circuit doen.
      Hoe meer ze vooraf kunnen testen, hoe vrolijker we worden tijdens het seizoen. :-)

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 13:46
    • MisterT

      Posts: 1.582

      Cars 3, goeie!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 14:02
    • Robjen

      Posts: 27

      Theoretisch zou je daar dan ook nog een hele grote propellor voor kunnen zetten om de aërodynamica te testen tijdens de SIM's...

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 14:35
    • En als dat allemaal gebeurd is kunnen ze het testverbod opheffen omdat dat veel goedkoper is... ;o)

      • + 2
      • 18 dec 2018 - 15:50
    • Klopt Snork! ze hebben bij RB een AVL testbank waar een chassis, motor en versnellingsbak in real time met de simulator kan worden getest. Tevens zit er denk ik een dyno aan de wielen om de load te simuleren.

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 16:06
    • ringo

      Posts: 2.397

      ze hebben waarschijnelijk wat data bij TR verkregen maar een verkeerd cijfer en de simulatie klopt niet :) zie RB13 :)

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 16:14
  • d@nny

    Posts: 1.636

    Watashi wa yori hayaku ikitai, motto chikara o ataete

    • + 0
    • 18 dec 2018 - 11:26
    • MisterT

      Posts: 1.582

      Ik ben het met je eens👍

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 11:44
    • Snork

      Posts: 4.951

      Krijg ineens zin in sushi...huh?

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 16:38
    • jd2000

      Posts: 2.714

      ナンセンスのビット

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 18:00
  • SEN1

    Posts: 539

    Ik dacht dat ze daar al mee bezig waren. Zoals snork ook al zei... meen ik te hebben begrepen dat RBR al de honda motor (op de testbank) testte met de RB14 in de simulator...

    • + 2
    • 18 dec 2018 - 11:51
    • M@X

      Posts: 521

      RBR idd, maar Max zelf nog niet, dat is het verschil. Ik ben daar erg naar benieuwd aangezien Max dit jaar heeft geleerd hoe hij om problemen heen moet rijden. De drivability van de Honda zou beter moeten zijn. Ik hoop dat hij enthousiast is!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 11:55
  • Max zit thuis ook veel op de simulator in zijn vakantie. Ben hem afgelopen week 2 keer tegengekomen in F3 oefensessies op Montreal in iRacing. Hij rijd daar iedereen zoek, inclusief een paar van de beste simracers ter wereld en andere coureurs als Lando Norris.

    youtu.be/32a-MHsD5nc

    • + 11
    • 18 dec 2018 - 11:53
    • Lachen.. :)

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 12:19
    • MisterT

      Posts: 1.582

      Haha vet.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 13:49
    • Sieper

      Posts: 1.039

      Haha, mooi dat enthousiasme, Thanks for the link.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 14:19
    • M@X

      Posts: 521

      Super tof, leuk dat gevecht met Max ook!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 15:26
    • noppex

      Posts: 236

      Holy shit, it’s Verstapen

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 16:56
  • droopz

    Posts: 776

    Max: Hallo Motor
    Motor: Hallo Max

    einde

    • + 0
    • 18 dec 2018 - 12:49
    • Max: dag Renault, liever niet tot ziens.
      Renault: wederzijds!

      wordt vervolgt

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 13:09
  • Ja, het was te zien dat Gasly er al meer aan gewend is :(

    • + 0
    • 18 dec 2018 - 13:36
    • AUDI_F1

      Posts: 1.315

      Iedereen zegt dat Gastly een voorsprong heeft omdat ie al met de Honda heeft gereden, terwijl Gastly zegt dat Max 5 rondjes nodig heeft en het dan ook onder de knie heeft.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 21:29

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 855
  • Podiums 27
  • Grand Prix 95
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar