user icon
user icon

Verstappen gaat voor het eerst kennismaken met Honda

  • Gepubliceerd op 18 dec 2018 10:57
  • comments 29
  • Door: Niels Langenberg

Max Verstappen kijkt uit naar zijn eerste test in de simulator met de RB15. Die test gaat namelijk snel plaatsvinden. De Nederlander gaat dan voor het eerst met de Honda-motor werken, terwijl zijn teamgenoot Pierre Gasly daar al meer gewend aan is. 

"Voor de eerste keer zullen we gaan testen met de motor van Honda. Natuurlijk kijk ik uit naar de samenwerking en je voelt je in de fabriek ook veel gemotiveerder dan ooit tevoren", zegt Verstappen tegenover Servus TV.

Het interview vond plaats naast de simulatie-kamer van Red Bull Racing, maar Verstappen was er nog niet om te testen. De Nederlander genoot van het kerstfeest van het team. "Ik ben hier voor het jaarlijkse kerstfeest van Red Bull Racing. Het was erg leuk met alle mensen en het was ook de laatste editie met Daniel erbij. We hebben veel plezier gehad."

Verstappen geeft daarnaast toe dat zijn vorm in het begin van het seizoen ervoor gezorgd heeft dat er gesprekken hebben plaatsgevonden. "Maar daar ben ik door mijn vader gewend aan. Hij kan heel streng zijn. Maar dat is goed, aangezien je er dan aan gewend bent wanneer je in de Formule 1 gaat rijden. Je moet altijd omgaan met kritiek."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Die jongen komt er wel... Hollandse nuchterheid, een flinke bak talent en niet bang voor kritiek en een pittig gesprek met ‘de baas’

    • + 1
    • 18 dec 2018 - 11:20
    • Roy

      Posts: 2.172

      Ach dat er gesprekken zijn geweest ; niet te zwaar aan tillen. Max heeft een aantal fouten gemaakt, wat je ook zeker hem aan zou kunnen rekenen. Eerlijk is eerlijk. Je hoort meer dan eens dat teams/coureurs na afloop een weekend gaan bekijken wat er goed was, maar ook wat minder goed was.

      Ik moet wel echt zeggen ; ondanks alle druk liet hij zich niet gek maken, heeft het weten om te buigen. Petje af voor zijn seizoen!

      • + 12
      • 18 dec 2018 - 11:25
    • Plusje Roy, niets aan toe te voegen.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 13:08
    • mUtt3n

      Posts: 306

      Hollandse nuchterheid?????????????? :D Zal eerder Belgische nuchterheid zijn die hij van zijn moeder heeft mee gekregen!!!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 20:30
    • Stitch

      Posts: 5.128

      Hoezo @MUTT3N Sophie is niet zo'n nuchtere hoor. Jos wel ;-)

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 21:38
  • Snork

    Posts: 9.520

    Ik las in het artikel over de Honda motor op deze website, dat de simulator waarin de RB15 getest wordt direct gekoppeld is met de Honda motor op de testbank. De motor wordt dus realtime aangestuurd door de simulator en geeft realtime data terug aan de simulator. Daarmee gaan ze een stap verder in het simuleren, door de motor realtime in de simulatieloop mee te nemen. Dat komt uiteraard de simulatie ten goede, maar ook het testen van de motor zelf. Mooie ontwikkeling.

    • + 2
    • 18 dec 2018 - 11:25
    • MisterT

      Posts: 1.907

      Mooie manier van testen idd.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 11:43
    • MrD

      Posts: 194

      Als je dat in extreme door wilt voeren, kun je een hele auto opbouwen en op een rollenbank zetten. (als in Cars 3.) Mbv realtime feedback tussen auto en simulator weet je vrij precies hoe de auto (motorisch) werkt en hoe het staat met de betrouwbaarheid van de motor. Dat dekt al enorm veel tests af. Blijft over de mechanische en aerodynamische kant. Die laatste kun je in een windtunnel testen, maar geeft zoals vaker aangegeven niet de garantie op winst door andere weersfactoren. Mechanisch moet je echt op het circuit doen.
      Hoe meer ze vooraf kunnen testen, hoe vrolijker we worden tijdens het seizoen. :-)

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 13:46
    • MisterT

      Posts: 1.907

      Cars 3, goeie!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 14:02
    • Robjen

      Posts: 80

      Theoretisch zou je daar dan ook nog een hele grote propellor voor kunnen zetten om de aërodynamica te testen tijdens de SIM's...

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 14:35
    • En als dat allemaal gebeurd is kunnen ze het testverbod opheffen omdat dat veel goedkoper is... ;o)

      • + 2
      • 18 dec 2018 - 15:50
    • Klopt Snork! ze hebben bij RB een AVL testbank waar een chassis, motor en versnellingsbak in real time met de simulator kan worden getest. Tevens zit er denk ik een dyno aan de wielen om de load te simuleren.

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 16:06
    • ringo

      Posts: 3.327

      ze hebben waarschijnelijk wat data bij TR verkregen maar een verkeerd cijfer en de simulatie klopt niet :) zie RB13 :)

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 16:14
  • d@nny

    Posts: 2.363

    Watashi wa yori hayaku ikitai, motto chikara o ataete

    • + 0
    • 18 dec 2018 - 11:26
    • MisterT

      Posts: 1.907

      Ik ben het met je eens👍

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 11:44
    • Snork

      Posts: 9.520

      Krijg ineens zin in sushi...huh?

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 16:38
    • jd2000

      Posts: 4.397

      ナンセンスのビット

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 18:00
  • SEN1

    Posts: 744

    Ik dacht dat ze daar al mee bezig waren. Zoals snork ook al zei... meen ik te hebben begrepen dat RBR al de honda motor (op de testbank) testte met de RB14 in de simulator...

    • + 2
    • 18 dec 2018 - 11:51
    • M@X

      Posts: 630

      RBR idd, maar Max zelf nog niet, dat is het verschil. Ik ben daar erg naar benieuwd aangezien Max dit jaar heeft geleerd hoe hij om problemen heen moet rijden. De drivability van de Honda zou beter moeten zijn. Ik hoop dat hij enthousiast is!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 11:55
  • Max zit thuis ook veel op de simulator in zijn vakantie. Ben hem afgelopen week 2 keer tegengekomen in F3 oefensessies op Montreal in iRacing. Hij rijd daar iedereen zoek, inclusief een paar van de beste simracers ter wereld en andere coureurs als Lando Norris.

    youtu.be/32a-MHsD5nc

    • + 11
    • 18 dec 2018 - 11:53
    • Lachen.. :)

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 12:19
    • MisterT

      Posts: 1.907

      Haha vet.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 13:49
    • Sieper

      Posts: 1.242

      Haha, mooi dat enthousiasme, Thanks for the link.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 14:19
    • M@X

      Posts: 630

      Super tof, leuk dat gevecht met Max ook!

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 15:26
    • noppex

      Posts: 236

      Holy shit, it’s Verstapen

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 16:56
  • droopz

    Posts: 777

    Max: Hallo Motor
    Motor: Hallo Max

    einde

    • + 0
    • 18 dec 2018 - 12:49
    • Max: dag Renault, liever niet tot ziens.
      Renault: wederzijds!

      wordt vervolgt

      • + 1
      • 18 dec 2018 - 13:09
  • Ja, het was te zien dat Gasly er al meer aan gewend is :(

    • + 0
    • 18 dec 2018 - 13:36
    • AUDI_F1

      Posts: 1.704

      Iedereen zegt dat Gastly een voorsprong heeft omdat ie al met de Honda heeft gereden, terwijl Gastly zegt dat Max 5 rondjes nodig heeft en het dan ook onder de knie heeft.

      • + 0
      • 18 dec 2018 - 21:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.162
  • Podiums 42
  • Grand Prix 119
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar