user icon
user icon

Wolff kan waarde van Bottas niet genoeg benadrukken

  • Gepubliceerd op 13 dec 2018 11:32
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

Mercedes-teambaas Toto Wolff kan niet genoeg benadrukken hoe erg Valtteri Bottas heeft bijgedragen aan de kampioenschappen van het Duitse team. De Fin won in 2018, mede door pech, geen enkele Grand Prix. 

"We hadden de rijderstitel of de constructeurstitel niet gewonnen zonder Valtteri. Om het juiste evenwicht te vinden tussen het hebben van twee alfa-rijders in het team, die in staat zijn om elkaar naar voren te helpen, maar ook een positieve dynamiek binnen het team behouden, is essentieel binnen een werkomgeving.

"Valtteri heeft het nooit toegestaan dat de geest en de mentaliteit binnen de organisatie zou wegvallen, ondanks dat hij dit seizoen veel pech heeft gekend. Hij was altijd in staat om ons in hoge sferen te houden. Normaal gesproken zie je juist dat rijders, die geen kans meer maken op het kampioenschap, in een sleur raken en negatief worden."

"Valtteri hield ons echter tot op het einde in een positieve sfeer. Hij voelde zich niet negatief in de groep, maar hield het energieniveau hoog. Dat is waarom hij heeft bijgedragen aan beide kampioenschappen."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Probeert Wolff Bottas aan te prijzen zodat hij na 2019 niet ineens zonder zitje komt als hij vervangen wordt?

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 11:40
    • Eam50

      Posts: 160

      Ieder ander rijder had minstens zoveel punten gehaald in die auto alleen sinds het vertrek van rosberg heeft ham geen echte weerstand meer en dat is jammer geen inthern gevecht bij merc.
      Aan de andere kant jan ik me ook voorstellen dat ze het wel best vinden zo .

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 12:58
    • nou ik kan ook wel wat dingetjes opsommen: Baku... 7 punten extra voor Lewis. Hungaro... Ideale wingman... zodat Lewis weer +7 puntjes had op Vettel. Hockenheim... +7 puntjes door de aanval af te blazen. Sochi... + 7 puntjes door de overwinning helemaal weg te laten gleiden. van de 88 punten voorsprong die Lewis behaalde... zijn er toch 28 rechtstreeks door Bottas toedoen gekomen.

      Ik ga t zeggen ook: De "WAARDE" van Bottas is 31% van Lewis zijn voorsprong op Vettel!!

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 20:06
  • Lexx

    Posts: 797

    Die positieve sfeer straalde er inderdaad van af, zeker aan het eind van het seizoen.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 11:42
  • Begint ook een beetje genant te worden... Vriend van de familie en ex manager..

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 11:43
    • Dat gevoel overheerst inderdaad als Wolff zich zo lovend uit laat over een wingman. Lewis had met het grootste gemak ook op eigen kracht de WDC gehaald en als je in de snelste auto rijdt en je eindigt dan als 5e dan is zijn bijdrage aan de WCC marginaal te noemen. Prijs hem de hemel in want Lewis heeft nog nooit zo'n goede (lees gewillige) wingman gehad.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 12:33
  • pixel

    Posts: 606

    Maar hij mag in zijn vrije tijd wel rally's rijden hoor! En andere gevaarlijke sporten ook! Hoe gevaarlijker hoe beter!

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 11:51
  • beugel67

    Posts: 97

    En de neus van Wolff wordt maar langer en langer.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 11:58
  • Bottas een Alfa? Eerder een Nissan Micra!

    • + 4
    • 13 dec 2018 - 12:07
    • Nice! en zo heerlijk on topic, haha plusje.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:42
    • Bottas is zeker vergelijkbaar met een Alfa, die lieten het ook nogal eens afweten..

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 18:21
  • Heerlijk zo'n wingman. Veel beloven en weinig geven doet Bottas in vreugde leven.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 12:09
  • snailer

    Posts: 4.135

    Ik moet wel zeggen dat ik Bottas na 4 races eigenlijk niet slechter vond op dat moment dan zijn teamgenoot. Hij zat er meestal voor. Maar door slechte strategie of vette pech viel hij telkens terug.
    Daarna is Hamilton veel beter gaan rijden en Bottas slechter. De alfa man werd op zijn plek gezet door de opper alfa man.

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 12:11
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Helemaal mee eens. Begin van het jaar was bottas echt sterk. Denk dat hij echt mentaal gekraakt is maar dat is dan ook weer het verschil met een echte topper.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 17:23
  • Roy

    Posts: 2.172

    ""We hadden de rijderstitel of de constructeurstitel niet gewonnen zonder Valtteri."

    Nou... als ze de construc. titel NIET hadden gewonnen, was dat wel door Bottas.

    • + 2
    • 13 dec 2018 - 12:25
  • LimboF1

    Posts: 4.616

    2 Alfa rijders.…………
    Ik denk dat hij eens een drugstest moet ondergaan.

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 13:03
  • Japiootje

    Posts: 325

    Hoe mooi zou het in 2019 zijn geweest als Vettel en Ricciardo in een Ferrari hadden gezeten en Max en Lewis in een Mercedes ... Daarbij geen afspraken 1e / 2e rijder ...

    Yep ... ik blijf dromen ..

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 13:16
    • Roy

      Posts: 2.172

      Mijn droom :

      Extreem klein verschil tussen de top 3 teams met :
      Vettel in de Ferrari (Teamgenoot Leclerc)
      Lewis in de Mercedes (Teamgenoot Ocon)
      Max in de RDR (Teamgenoot Ricciardo)

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 17:27
  • Dit noemt men nou echt een leugentje voor eigen bestwil (lees bottas)

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 13:58
  • elke andere coureur had niet zo in dienst van Hamilton gereden denk ik, steeds de concurent op houden zodat Hamilton weg kan rijden.
    dus ja die waarde kan hij niet genoeg benadrukken dat klopt

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 14:57

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar