user icon

Wolff kan waarde van Bottas niet genoeg benadrukken

  • Gepubliceerd op 13 dec 2018 11:32
  • comments 21
  • Door: Niels Langenberg

Mercedes-teambaas Toto Wolff kan niet genoeg benadrukken hoe erg Valtteri Bottas heeft bijgedragen aan de kampioenschappen van het Duitse team. De Fin won in 2018, mede door pech, geen enkele Grand Prix. 

"We hadden de rijderstitel of de constructeurstitel niet gewonnen zonder Valtteri. Om het juiste evenwicht te vinden tussen het hebben van twee alfa-rijders in het team, die in staat zijn om elkaar naar voren te helpen, maar ook een positieve dynamiek binnen het team behouden, is essentieel binnen een werkomgeving.

"Valtteri heeft het nooit toegestaan dat de geest en de mentaliteit binnen de organisatie zou wegvallen, ondanks dat hij dit seizoen veel pech heeft gekend. Hij was altijd in staat om ons in hoge sferen te houden. Normaal gesproken zie je juist dat rijders, die geen kans meer maken op het kampioenschap, in een sleur raken en negatief worden."

"Valtteri hield ons echter tot op het einde in een positieve sfeer. Hij voelde zich niet negatief in de groep, maar hield het energieniveau hoog. Dat is waarom hij heeft bijgedragen aan beide kampioenschappen."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Probeert Wolff Bottas aan te prijzen zodat hij na 2019 niet ineens zonder zitje komt als hij vervangen wordt?

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 11:40
    • Eam50

      Posts: 160

      Ieder ander rijder had minstens zoveel punten gehaald in die auto alleen sinds het vertrek van rosberg heeft ham geen echte weerstand meer en dat is jammer geen inthern gevecht bij merc.
      Aan de andere kant jan ik me ook voorstellen dat ze het wel best vinden zo .

      • + 1
      • 13 dec 2018 - 12:58
    • nou ik kan ook wel wat dingetjes opsommen: Baku... 7 punten extra voor Lewis. Hungaro... Ideale wingman... zodat Lewis weer +7 puntjes had op Vettel. Hockenheim... +7 puntjes door de aanval af te blazen. Sochi... + 7 puntjes door de overwinning helemaal weg te laten gleiden. van de 88 punten voorsprong die Lewis behaalde... zijn er toch 28 rechtstreeks door Bottas toedoen gekomen.

      Ik ga t zeggen ook: De "WAARDE" van Bottas is 31% van Lewis zijn voorsprong op Vettel!!

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 20:06
  • Lexx

    Posts: 803

    Die positieve sfeer straalde er inderdaad van af, zeker aan het eind van het seizoen.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 11:42
  • Begint ook een beetje genant te worden... Vriend van de familie en ex manager..

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 11:43
    • Dat gevoel overheerst inderdaad als Wolff zich zo lovend uit laat over een wingman. Lewis had met het grootste gemak ook op eigen kracht de WDC gehaald en als je in de snelste auto rijdt en je eindigt dan als 5e dan is zijn bijdrage aan de WCC marginaal te noemen. Prijs hem de hemel in want Lewis heeft nog nooit zo'n goede (lees gewillige) wingman gehad.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 12:33
  • pixel

    Posts: 631

    Maar hij mag in zijn vrije tijd wel rally's rijden hoor! En andere gevaarlijke sporten ook! Hoe gevaarlijker hoe beter!

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 11:51
  • beugel67

    Posts: 98

    En de neus van Wolff wordt maar langer en langer.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 11:58
  • Bottas een Alfa? Eerder een Nissan Micra!

    • + 4
    • 13 dec 2018 - 12:07
    • Nice! en zo heerlijk on topic, haha plusje.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 13:42
    • Bottas is zeker vergelijkbaar met een Alfa, die lieten het ook nogal eens afweten..

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 18:21
  • Heerlijk zo'n wingman. Veel beloven en weinig geven doet Bottas in vreugde leven.

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 12:09
  • snailer

    Posts: 6.180

    Ik moet wel zeggen dat ik Bottas na 4 races eigenlijk niet slechter vond op dat moment dan zijn teamgenoot. Hij zat er meestal voor. Maar door slechte strategie of vette pech viel hij telkens terug.
    Daarna is Hamilton veel beter gaan rijden en Bottas slechter. De alfa man werd op zijn plek gezet door de opper alfa man.

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 12:11
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Helemaal mee eens. Begin van het jaar was bottas echt sterk. Denk dat hij echt mentaal gekraakt is maar dat is dan ook weer het verschil met een echte topper.

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 17:23
  • Roy

    Posts: 2.172

    ""We hadden de rijderstitel of de constructeurstitel niet gewonnen zonder Valtteri."

    Nou... als ze de construc. titel NIET hadden gewonnen, was dat wel door Bottas.

    • + 2
    • 13 dec 2018 - 12:25
  • LimboF1

    Posts: 5.083

    2 Alfa rijders.…………
    Ik denk dat hij eens een drugstest moet ondergaan.

    • + 1
    • 13 dec 2018 - 13:03
  • Japiootje

    Posts: 327

    Hoe mooi zou het in 2019 zijn geweest als Vettel en Ricciardo in een Ferrari hadden gezeten en Max en Lewis in een Mercedes ... Daarbij geen afspraken 1e / 2e rijder ...

    Yep ... ik blijf dromen ..

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 13:16
    • Roy

      Posts: 2.172

      Mijn droom :

      Extreem klein verschil tussen de top 3 teams met :
      Vettel in de Ferrari (Teamgenoot Leclerc)
      Lewis in de Mercedes (Teamgenoot Ocon)
      Max in de RDR (Teamgenoot Ricciardo)

      • + 0
      • 13 dec 2018 - 17:27
  • Dit noemt men nou echt een leugentje voor eigen bestwil (lees bottas)

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 13:58
  • elke andere coureur had niet zo in dienst van Hamilton gereden denk ik, steeds de concurent op houden zodat Hamilton weg kan rijden.
    dus ja die waarde kan hij niet genoeg benadrukken dat klopt

    • + 0
    • 13 dec 2018 - 14:57

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:30 - 20:30

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:30 - 20:30

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:30 - 20:30

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:30 - 20:30

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.525
  • Podiums 121
  • Grand Prix 254
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (32)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit