user icon


Vettel verwacht soortgelijke rivaliteit met Leclerc als met Raikkonen

  • Gepubliceerd op 09 dec 2018 09:28
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Na vier seizoenen met Kimi Raikkonen aan zijn zijde zal Sebastian Vettel in 2019 met Charles Leclerc als teamgenoot rijden. De viervoudig wereldkampioen verwacht niet dat de onderlinge strijd bij Ferrari daardoor minder groot wordt.

Ten opzichte van Raikkonen leek Vettel de afgelopen seizoenen vaak de betere Ferrari-coureur. De Duitser won meer wedstrijden en eindigde in de kampioenschappen consistent hoger dan zijn Finse teamgenoot. In 2019 moet Vettel het dus tegen Leclerc opnemen, maar hij verwacht niet dat de onderlinge strijd daardoor minder hevig wordt. 

"De tijd zal het natuurlijk leren. Ik ken Charles nog niet zo goed en hij mij ook niet. Ik denk dat het een goede jongen is, dus ik verwacht geen rare dingen op het circuit. Ik denk dat we net zo grote rivalen gaan zijn als dat  Kimi en ik waren", vertelde Vettel aan RaceFans.

Het doel blijft bij Ferrari hetzelfde volgens Vettel: het team moet weer kampioenschappen gaan winnen. "We proberen altijd eerste te worden en als dat lukt, heb je iedereen verslagen. Ook van je teamgenoot heb je dan gewonnen. We gaan het zien. We weten ook dat we Ferrari weer willen laten winnen. Hij zit op een ander punt in zijn carrière dan ik. De tijd zal het leren, zoals ik al zei, maar voor zover ik weet lijkt hij mij een goede jongen."


Reacties (17)

Login om te reageren
  • mediF1

    Posts: 2.500

    Ze zijn wel makelijk te herkennen de een heeft een rood pak en de ander een grijs.

    • + 0
    • 9 dec 2018 - 09:40
    • In elk topic blijf je Leclerc maar een grijze muis noemen zonder 1 argument te gebruiken.

      Heb je straks ook het lef te zeggen dat je fout zit als Leclerc een sterk seizoen draait?

      • + 3
      • 9 dec 2018 - 10:37
    • Je hoeft niet altijd spectaculair in te halen of te verdedigen om goede resultaten te behalen. Je kan ook gewoon netjes en goed in de rondte rijden.

      • + 1
      • 9 dec 2018 - 10:54
    • Leclerc haalt strak in en verdedigt ook degelijk. Alleen buiten de auto komt hij soms wat bedeesd over. Als ik t over grijze muizen heb bedoel ik daarmee dat ze in een race niks bijzonders laten zien..

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 14:53
    • mediF1

      Posts: 2.500

      Ja Damon dat heb ik en dan neem ik mijn woorden terug maar mijn gevoel zegt dat hij het heel moeilijk gaat krijgen en als ik het mis heb ben jij de eerste aan wie ik zeg dat ik mis zat .

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 16:30
  • Ik gok dat LeClerc nog wel een stuk ambitieuzer is dan Raikkonen was de laatste jaren.

    • + 0
    • 9 dec 2018 - 09:48
  • Ik denk dat het direct een sterke strijd gaat worden en dat Leclerc aan het eind van het seizoen of zelf eerder Vettel de baas is. Heel benieuwd hoe het zich ontvouwd.

    • + 1
    • 9 dec 2018 - 11:34
    • Als het een keiharde strijd gaat worden tussen Vettel en Leclerc zullen ze teveel punten bij elkaar weghalen, en kunnen ze die beker bijvoorbaat al aan Hamilton geven. Of aan Max, dat vind ik ook nie erg ;)

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 13:12
  • geert61

    Posts: 1.099

    kimi is blij dat hij weer mag rijden ipv in dienst te staan van vettel .
    leclerc is het vervangende knechtje die mag netjes achter vettel aan rijden zoals het bij die rode dingen altijd geweest is .
    dat kimi er genoeg van had en blij is er weg te kunnen blijkt wel er is lijkt het een last van hem af gevallen .

    • + 1
    • 9 dec 2018 - 11:52
    • Vreemd dat je dat weet. Vraag me af van wie. Ferrari heeft namelijk ronduit gesteld dat Leclerc gewoon mag racen en dat ze gedurende het seizoen wel zullen zien hoe het gaat ten opzichte van elkaar. Leclerc mag wel, maar hoeft niet te winnen. Vettel echter moet winnen. De druk ligt dus bij hem en niet bij Charles.
      Ferrari ziet in Leclerc de opvolger van Vettel, en niet het knechtje. Vandaar ook het lange contract met optie tot verlenging.

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 18:03
  • Japiootje

    Posts: 254

    Afgelopen tijd vele reacties over LeClerc ... dat hij komend seizoen Vettel aan stront rijdt .. dat hij de nieuwe WK gaat worden ...

    Na 35 jaar vervent F1 kijker dan hier mijn gedachte :

    Vettel wordt zwaar onderschat
    LeClerc wordt zwaar overschat
    Als Honda het beter gaat doen dan Renault zal LeClerc never nooit boven Verstappen eindigen ..

    Zo .. dat is mijn uitspraak en dit is waarmee u het zal moeten doen ...

    Fijn dag

    • + 3
    • 9 dec 2018 - 12:08
    • Lobster69

      Posts: 514

      Zo, jij durft, en dat helemaal zonder enige onderbouwing. Boute uitspraken waar ik het ten dele mee eens kan zijn. En daar zul jij het mee moeten doen. WKMDBV.

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 12:33
    • HarryLam

      Posts: 927

      Vettel wordt ook overschat.......altijd superieur materiaal gehad vanaf zijn junioren kart tijd.

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 12:52
    • @ Japiootje: jij vindt dat Ferrari Leclerc zwaar overschat? Zijn ze daar zo onnozel dan of heb jij informatie die zij niet hebben?

      • + 0
      • 9 dec 2018 - 18:05
  • Jerenes73

    Posts: 12

    Ik denk dat we het Monegaskisch volkslied wel eens gaan horen in 2019.
    Leclerc is sterk geweest in afgelopen seizoen en Ferrari haalt hem niet zomaar binnen.
    Ik denk dat na een paar races, Vettel nog eens een goede kluif zal hebben aan hem.

    • + 0
    • 10 dec 2018 - 07:21

Gerelateerd nieuws



IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.296
  • Podiums 51
  • Grand Prix 95
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (32)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar