CEO Bahrein International Circuit: "Veiligheid niet in geding"
- Gepubliceerd op 15 feb 2011 21:47
-
14
- Door: Robin Smeets
Enkele protestgroepen wilden het Grand Prix-weekend aangrijpen om hun problemen met de regering aan het licht te brengen. Bernie Ecclestone heeft al aangegeven zich zorgen te maken over het evenement, maar volgens CEO Shaikh Salman bin Isa Al Khalifa is de veiligheid van de officials, coureurs en toeschouwers niet in gevaar.
"De veiligheid van de inwoners van Bahrein en toeristen is altijd de prioriteit. Zowel in het binnenland als bij ons op het circuit. Onze focus ligt daarnaast op het leveren van een succesvolle editie van de Bahreinse Grand Prix. We volgen de situatie natuurlijk op de voet en werken nauw samen met de autoriteiten. We zullen meteen reageren op eventuele verdere ontwikkelingen."
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 9.253
Goh, heel verrassend dat ze dit zeggen. Als Bernie nattigheid voelt, is er doorgaans stront aan de knikker. Ik heb er iig geen zin in dat onze coureurs en teams bekogeld en belaagd worden door schreeuwende meute neanderthalers. Zoals de situatie er nu voor staat zeg ik: of de boel afblazen, of uit voorzorg slechts bezoekers uit het buitenland/geen bezoekers toelaten.
Posts: 3.077
Die mensen zullen vooral vreedzaam protest voeren. Misschien ervoor zorgen dat de start wordt uitgesteld, terwijl de hele wereld meekijkt. Meer verwacht ik niet.
Posts: 917
Naast je discriminerende opmerking (want iedereen die in protest komt tegen de overheid moet wel een mongool zijn) lukt het je ook nog eens om een voorstel te doen die werkelijk nergens op slaat. Je hebt immers door dat VIPs ook bezoekers zijn. Door deze (bedrijfsmensen, royalty, etc.) mensen wel toe te laten, creëer je dus weer meer redenen waarom \'het volk\' in opstand zou moeten komen tegen de regering.
En geen bezoekers.. Dus geen inkomsten van kaartverkoop, dus geannuleerde hotels, dus minder sponsorinkomsten.. Dat kost zo veel geld (in gedrefde inkomsten), dan kunnen ze het net zo goed écht afblazen.
Posts: 9.253
Als de beelden uit Egypte representatief zijn voor wat jij als \"vreedzaam protest\" beschouwd, verschillen wij daarover van mening. Die correspondente van CBS zal het vast ook niet met je eens zijn. Dat heeft niets met discriminatie te maken. Protesten lopen uit op rellen en dat is mensen eigen, ongeacht ras of afkomst zijn we allemaal kuddedieren.
Het geld in de F1 wordt allang niet meer aan de bezoekers verdiend, vanaf het moment dat Bernie de tv-rechten kreeg is dat al niet meer zo. De fans die naar de race gaan doen er niet toe, de tv-kijker thuis wel is de opzet.
En zoals je zelf al aangaf, teams hebben gedurende het GP-weekend sponsorverplichtingen. Je weet wel, verplichtingen ten opzichte van de mensen die zorgen dat ze uberhaupt kunnen gaan racen. De veiligheid van die mensen mag al helemaal niet in het geding komen. En een GP is een kwetsbaar doelwit, een beetje zoals een bejaarde man met een dame behangen met juwelen zonder bodyguards \'s nachts in London.
Posts: 397
@Roger: Ik weet niet of je wel eens in het middenosten geweest bent maar om die demonstrerende mensen voor vanalles (bv neanderthaler) uit te maken slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het bewijst juist dat die mensen het beu zijn om vooroorlogs behandeld en onderdrukt te worden door een corrupte op geld beluste regering.
De meeste protesten zijn vreedzaam maar als twee verschillende groepen (demonstranten vs leger/regering) die het niet met elkaar eens zijn elkaar opzoeken kan ook dat uit de hand lopen (hier hebben we daar voetbalstadions voor).
Het is afwachten hoe de regering dit op zal lossen want de demonstranten zullen waarschijnlijk niet vanzelf stoppen.
Posts: 9.253
Nou, wat gaat het er vreedzaam aan toe daar:
www.nrc.nl/nieuws/(...)ngsprotesten-libie/
www.ad.nl/ad/nl/10(...)deld-in-Cairo.dhtml
www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-in-Bahrein.dhtml
Het maakt niet uit wie de eerste steen werpt, een dergelijke grimmige situatie hoort niet bij de F1
Posts: 20
Het gaat gewoon door, ik woon in Bahrain en er demonstreerd slechts een klein groepje. Over een paar dagen is er een demonstratie VOOR de koning.
Bovendien ligt het circuit ver van de bewoonde wereld en geloof me een ticket is voor de demonstranten gewoon te duur.
Posts: 7.320
Thanks Cuba, aan jouw opmerking hou ik me dan ook vast. Ook al staat de race v Bahrein doorgaans niet garant voor de meest spectakulaire, ik wil niet nog langer wachten! ik ga er dan ook vanuit dat het gewoon doorgaat , met mss een hogere staat van paraatheid mbt security etc...
Posts: 9.253
Cuba is dezelfde persoon als die Charlie Whiting; zou dus niet al teveel waarde hechten aan zijn oordeel
Posts: 7.320
Cuba, vertel eens een verhaaltje! dan kan ik zien of je idd charlie whiting bent! schrijf maar iets over anti schumacher... de echte CW krijgt dat zeker niet voor elkaar.
Posts: 5.792
Ik hoop dat het wel door gaat anders moeten wij nog langer wachten.Cuba, dat het buiten de stad ligttzegt niks natuurlijk als ze er heen willen gaan kunnen ze gewoon.
Posts: 20
Zo krom als Charlie kan ik helaas niet schrijven. Shumacher is voor mij een goede aanvulling van de show, zoals je ziet roept zijn aanwezigheid de nodige emoties op.
Posts: 2.263
Mmm grappig dat je net nieuw bent op deze site, en nu al de status van Charlie Whiting kent hier?? Wat is de wereld toch klein he, of wat een toeval!
Posts: 20
De weg naar het circuit is eenvoudig the controleren door de politie. Iedereen zonder kaartje komt niet in de buurt van het circuit. Geloof me de mensen die een kaartje kunnen kopen zijn daar niet aan het demonstreren, die werken gewoon.