user icon
user icon

Ricciardo: "Het wordt na race in Abu Dhabi ongetwijfeld emotioneel"

  • Gepubliceerd op 18 nov 2018 14:20
  • comments 29
  • Door: Bjorn Smit

De Grand Prix van Abu Dhabi wordt een emotionele voor Daniel Ricciardo. De Australiër neemt na vijf seizoenen afscheid van Red Bull Racing en dat wil hij graag doen met een podiumplaats.

Ricciardo heeft op het Yas Marina Circuit nog nooit op het podium gestaan, maar daar wil hij in zijn laatste race voor Red Bull graag verandering in brengen. "Abu Dhabi is altijd een redelijk goed circuit voor mij geweest en ik vind het leuk om er naartoe te gaan. Ik moet nog eens op het podium eindigen hier, maar dat zou een geweldige manier zijn om mijn verblijf bij Red Bull Racing te beëindigen."

Ricciardo kijkt uit naar de race in Abu Dhabi. Vooral de derde sector vind hij prettig om te rijden. "Een race tijdens zonsondergang is altijd leuk en het weer is goed, dus er is weinig niet leuk te vinden aan deze plek. Ik hou van de derde sector, die onder het hotel gaat. Dat is duidelijk mijn favoriete deel van de baan."

"Abu Dhabi betekent het einde van mijn vijf jaar met dit team en tien jaar met Red Bull zelf", vervolgt Ricciardo zijn verhaal. "Het wordt ongetwijfeld emotioneel na de race, zeker op het moment dat ik de finish passeer. Ik ga er energiek naartoe en ik zal ze veel liefde tonen. Hopelijk komt de liefde terug en kan ik wat nep-champagne spuiten op zondag. Dat zou een passend afscheid zijn."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Zakdoekjes klaar zetten

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 14:41
    • of niet... Misschien wordt die wel woest van nog een uitvalbeurt.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 15:02
    • astridf1

      Posts: 332

      Nee, dan gaat-ie lachen!

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 15:17
    • Ik ga me eigen suf r*kken idd na Max zijn overwinning :p

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 16:03
    • @Royalere: Too much info...

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 18:51
  • SpaceTime

    Posts: 142

    Verwacht dat Ricciardo weinig hulp van Max zal krijgen bij het verkrijgen van zijn (laatste) podiumplek bij Red Bull, denkende dat Max zijn onlangs 'ontnomen' poleposition nog niet vergeten is.

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 14:42
    • Ricciardo reed gewoon een snellere ronde toen

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 16:25
    • Dat hoeft ook niet. Ze hebben gelijke kansen en het is aan hunzelf om het beste resultaat te halen.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 17:10
    • Leuk stel goede rijders bij Red Bull die heel wat lol hebben gehad, maar op de baan zijn ze elkaars concurrenten en dat is volkomen terecht. Kadootjes onderling worden niet gegeven en dat verwacht ook niemand. Als hij zijn afscheid bij Red Bull maar niet zo theatraal gaat doen als Massa dan vind ik het prima. Hij heeft er bewust voor gekozen om bij Renault te tekenen.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 17:26
    • VES

      Posts: 1.047

      Er zijn 3 podium plekken.
      En als het 4e t/m laatste of een dnf wordt en Max wordt 1e dan kan hij nog op de plek gaan staan waar iemand van het team staat.
      Dan heeft hij toch nog zijn laatste RedBull podium.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 22:59
  • josdaboss

    Posts: 376

    Ja want na de race ga je voor Renault rijden :-)

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 14:44
  • Ik denk dat hij een doos met kapotte motoronderdelen meekrijgt als afscheidscadeau!!

    • + 2
    • 18 nov 2018 - 15:00
    • mordor

      Posts: 1.133

      Een doos? Doe maar vast 2 containers

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 15:55
    • Hoeft niet, die krijgt hij volgend-jaar gewoon van zn nieuwe baas...

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 17:46
    • Allemaal nieuwe kapotte spullen 😂😂

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 20:36
  • Capy5

    Posts: 190

    Voorlopig laatste kans op een podium
    Emotie komt er als er een probleem met de Renault komt zeker

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 15:16
  • Nog even jongen, volgend jaar weer bij een team waar wel de juiste aandacht is voor beide coureurs. Ik hoop dat Renault deze winter flinke stappen kan maken en dat Daniël met de volledige ondersteuning van zijn team opnieuw opleeft.

    • + 2
    • 18 nov 2018 - 15:39
    • Ricciardo heeft niet dezelfde behandeling gekregen als Max? Wat is dat nu weer voor onzin. Volgens mij heeft Max vorig seizoen toch echt veel meer pech gehad dan Ricciardo, als je daar wat achter zoekt (complottheorietje?) heb je er met alle respect zeer weinig verstand van.

      • + 7
      • 18 nov 2018 - 16:19
    • Snelle harrie. Zou wat zijn als renault 2019 meegaat doen voor de overwinningen of podium dan krijg je wel pittige gevechten op de baan. We kunnen het ook niet uitsluiten renault kan zomaar eens ites vinden wat andere niet hebben. Al verwacht ik het niet.de teambaas van renault vind ik ook slappe hap maar goed. We gaan het zien. Aan riciardo zal het zeker niet liggen

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 16:34
    • de Waal

      Posts: 122

      @ schwantz34. Ricciardo had vorig jaar ook meer pech dan Verstappen hoor. Check de statistieken maar. Ben wel benieuwd komende race. Hopelijk beide Bulls op het podium!

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 17:11
    • @Schwantz: Wie zal t zeggen... complottheorie is helemaal niet nodig:
      Volgens mij wordt t echt wel irritant als een van je bazen te pas en te onpas loopt te roepen aan wie t maar wil horen dat ze je teammaat de jongste wereldkampioen ooit willen maken.
      Tot zover ee gelijke behandeling.

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 20:39
    • Montfort

      Posts: 779

      Abiteblabla na bekendmaking van RIC:
      "Nico Hülkenberg heeft Renault van de negende plaats in 2016 naar de vierde plaats van nu gebracht. We verwachten dat Daniel de volgende sprong voor Renault gaat maken"

      En dat is zeker gelijke behandeling / aandacht voor beide coureurs?!
      Geloof niet dat HUL het met jullie eens zal zijn 😉

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 21:22
  • mordor

    Posts: 1.133

    Dikke company car inleveren en een renault ophalen

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 15:57
    • Staat sportief naast zo’n Aston Martin Valkyrie.

      • + 0
      • 18 nov 2018 - 17:13
    • Die Valkyrie die Ricciardo besteld heeft ,, en Verstappen gratis van AM/RB heeft gekregen.. mwahahaha..

      • + 1
      • 18 nov 2018 - 17:48
  • dizzy

    Posts: 1.435

    Ik denk dat RIC volgend seizoen nog vaker emotioneel zal zijn. Renault is bij lange na nog niet het team wat hij achterlaat. Qua techniek niet, qua budget niet en qua tactiek niet. Ik denk dat hij regelmatig zijn frustraties zal moeten inslikken of afreageren op een binnenmuurtje in zijn appartement.

    • + 1
    • 18 nov 2018 - 17:43
  • Mietje

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 17:44
    • de Waal

      Posts: 122

      Kijk, mijn reactie komt niet door, maar deze onzin wel.

      • + 2
      • 18 nov 2018 - 18:05
  • Het zou wat zijn in 2020 dat Renault een dijk van een motor heeft gemaakt i.c.m. ervaring 2019. Dan schuiven wat middenmootjes op en krijgen we vaker een rijtje binnen 30 seconden van elkaar. Konden we maar 2019 er tussen uit halen of iedereen gaat in 2019 voor een verrassing zorgen :)

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 18:40

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar