user icon

W Series heeft meer dan 100 aanmeldingen ontvangen

  • Gepubliceerd op 16 nov 2018 11:18
  • comments 28
  • Door: Niels Langenberg

De W Series zijn in trek. De recent in het leven geroepen raceserie, waar alleen vrouwen aan mee mogen doen, heeft al meer dan 100 aanmeldingen mogen ontvangen. De serie heeft een email met een update vrijgegeven en daarin staat dat er over aandacht niet geklaagd hoeft te worden. 

"Het seizoen 2018 gaat richting het einde en de voorbereidingen op onze eerste seizoen zijn in volle gang", staat in de mail te lezen.

"Auto's worden gebouwd, circuits worden voorbereid en de discussies met onze vrienden van de DTM zijn ook in volle gang. Het uitzoeken van de line-up voor volgend seizoen is daarnaast ook bezig en we hebben maar liefst meer dan 100 aanmeldingen mogen ontvangen."

De eerste race van de W Series zal in mei 2019 plaatsvinden op de Hockenheimring, gezamenlijk met de DTM, die daar ook rijdt in hetzelfde weekend. 

Reacties (28)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.063

    Mogen ze een hoop full-wets gaan produceren,word een natte boel.

    • + 9
    • 16 nov 2018 - 11:19
  • Mijn hemel, kunnen beter gelijk elektrische gaan rijden, beetje zelfstandige dame heeft iedergeval al flink wat ervaring met elektrische apparaten... Bedoel natuurlijk de citruspers, het broodrooster, de stofzuiger . ;)

    • + 1
    • 16 nov 2018 - 11:22
    • Als je zelf een grap moet uitleggen, dan is het niet meer grappig.

      • + 14
      • 16 nov 2018 - 11:28
    • Spiegeltje voor de make-up is genoeg ;)

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 11:28
    • Leuk pietje, alleen dan weer jammer dat je hem nog steeds niet snapt anders zou je deze reactie niet schrijven..

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 14:47
    • Waarom zou ik het niet snappen? Je moest gewoon na je .... stoppen. K*tbrommers.

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 15:00
    • Zonder die apparaten was duracell nooit uitgevonden pietje

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 18:11
    • Jullie hebben het over de Formule D(oornbos)?

      • + 3
      • 16 nov 2018 - 18:57
  • d@nny

    Posts: 2.660

    Blijf het nog steeds een bezopen idee vinden.

    Bij andere sporten heb je over het algemeen ook een apart kampioenschap voor vrouwen en mannen. Gaan we dan ook een M series in het leven roepen? Of vaststellen dat vrouwen geen F1 mogen rijden en dat de F1 uitsluitend een mannen serie is (dus regulier vaststellen dat vrouwen niet mee mogen doen)

    • + 2
    • 16 nov 2018 - 11:22
    • masf1

      Posts: 7.063

      Of een G race team.

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 11:26
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Precies wat je aanhaalt kan dir in de toekomst wel voor een dilemma zorgen.

      Want stel dat er ergens een vrouw opduikt die getalenteerd genoeg lijkt te zijn voor de F1, en ook kans heeft zich bij een F1 team in te stappen.

      Mag ze dat dan nog wel, of toch niet?

      Want als de FIA dat dan toestaat degraderen ze de W series eigenlijk tot iets overbodigs, maar staan ze het niet toe dan ontneem je vrouwen met F1 potentie de kans op een F1 carriere.

      Maar ja... ook dit lijkt wel weer een reactie op een wereldwijde trend.

      Waar het tennis al jarenlang een vrouwenserie kent is het vrouwenvoetbal eigenlijk ook pas sinds enkele jaren echt bekend aan het raken. Voor mij voelt deze W series dan ook als een stap van 'om niet achter te blijven, doen wij de W series maar'.

      Beetje jammer!

      • + 3
      • 16 nov 2018 - 11:36
    • TNG

      Posts: 186

      Ach het is gewoon een klasse waar vrouwen zich in de spotlights kunnen rijden. Inplaats van dat je investeert in zo'n gevalletje Calderon die er niks van kan. Niks mis mee

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 11:47
    • MASF1.., de G-race kleurstelling is er al in F1.

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 14:51
    • AUDI_F1

      Posts: 1.814

      @TNG in deze klasse kunnen de beste een flinke bult geld winnen waar ze dan naar een beter team kunnen krijgen en dat ze wel kansen hebben. Ze hebben niet allemaal zoveel armslag als Tatiana.

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 16:50
    • Precies wat Danny en Mojito zeggen. Stel idd dat er toch eentje echt goed is. Wat dan? TocZolang al met karten het merendeel toch jongens zijn zal je niet snel een vrouw de top zien halen. Als het bijv. 50/50 zou zijn zou je veel meer vrouwen zien op hogere niveaus. Het gaat gewoon om de wet van de getallen. Vooral in de rallysport zijn in de loop der tijd af en toe echt goeie vrouwelijke coureurs geweest. Danica Patrick liet af en toe ook leuke dingen zien en zag toch vaak dichtbij de top. Doorgaans meer mannelijke rijders achter dr dan voor dr. Die was gewoon competatief.

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 22:14
  • masf1

    Posts: 7.063

    Britt Dekker heeft haar eigen ook aangemeld.Heb er zin in!!

    • + 0
    • 16 nov 2018 - 11:35
    • Fokking vet!

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 11:57
    • Tomos F1

      Posts: 349

      Zin in wat... Britt Dekker?

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 12:39
    • Patricia Paay ook hoorde ik.
      Niet verwonderlijk. Die heeft benzine door haar aderen stromen. Of was dat een ander geel goede......

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 13:31
    • Gummy

      Posts: 257

      Britt dekker heeft in elk geval al 1 PK, ze is namelijk fanatiek met de paardensport.

      • + 1
      • 16 nov 2018 - 13:33
    • Doet Patty Brard ook mee in haar 2 zitter?

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 19:08
  • Mag ik ook me ook inschrijven? Lijkt me wel wat om met Jorda te slip-streamen.
    (male, 45+ oogt nog jonger).

    • + 1
    • 16 nov 2018 - 14:54
  • masf1

    Posts: 7.063

    Heeft deze race serie ook een verplichte clit stop??

    • + 1
    • 16 nov 2018 - 15:05
  • Reno

    Posts: 1.575

    Moge de (vrouwen-) emancipatie beweging bovenstaande reacties jullie vergeven.
    Denk dat hier of daar een "knietje" wordt geoogst na het zaaien van de inkoppertjes.

    • + 3
    • 16 nov 2018 - 15:59
  • DJJeffHax

    Posts: 647

    IK vind het toch wel jammer dat het niveau van sommige leden weer behoorlijk aan het dalen is ten opzichte van deze nieuwe tak van de gemotoriseerde autosport.

    Ik steun het idee voor een aparte klasse voor de vrouwen, juist om het feit ze toch geen kans maken om in het grote F1 terecht te komen. Net als bij elke andere tak van sport hebben ze hun eigen klasse, dus waarom ook niet hier.

    • + 7
    • 16 nov 2018 - 16:36
    • Natte droom van elke ontwerper van een F1 auto:
      - 1,50m lang
      - en zo snel als Max Verstappen

      Adrian Newey zou zo een auto gelijk bouwen als hij 2 kleine snelle vrouwen van een auto moest voorzien.
      As aan de voorkant gelijk ruim 20cm naar achter tov het midden.

      • + 0
      • 16 nov 2018 - 18:17
  • Brandon

    Posts: 398

    Zal de ex van Max zich ook aangemeld hebben?

    • + 0
    • 16 nov 2018 - 21:43
  • jd2000

    Posts: 5.089

    Stelletje holbewoners....

    • + 0
    • 18 nov 2018 - 13:06

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar