user icon


Wolff belooft Vandoorne te ondersteunen

  • Gepubliceerd op 13 nov 2018 12:27
  • comments 31
  • Door: Niels Langenberg

Toto Wolff denkt dat Stoffel Vandoorne nog steeds een mooie toekomst kan hebben hebben in de autosport. De teambaas van Mercedes zegt dat hij verbijsterd is dat de voorheen hoog aangescheven Belg nooit indruk heeft kunnen maken in zijn twee jaar in de Formule 1.

"Ik weet niet wanneer het de verkeerde richting is opgegaan voor hem", vraagt de Mercedes-teambaas zich hardop af tegenover het Belgische RTBF. "Hij is een rijder die ongelooflijk veel indruk heeft gemaakt in de opstapklassen. Ieder kampioenschap waar hij aan meedeed, won hij zo'n beetje. Daarmee arriveerde hij in de Formule 1 en ik kan niet begrijpen waarom het hier niet ging."

"Mijn ambitie is om aan iedereen te laten zien dat Stoffel het in zich heeft om een succesvol coureur te zijn. Hij zal voor ons bij HWA in de Formule E gaan rijden en dat is een heel belangrijk platform voor Mercedes. Daarna zullen we zien waar dat toe leidt', houdt Wolff de toekomstige opties open. 


Reacties (31)

Login om te reageren
  • F1 wordt het sowieso niet meer... Stoffel is dan gewoon te oud... Dan wordt hij in principe weer een rookie omdat hij zich gewoon weer moet bewijzen net als kubica

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 12:28
    • mats8850

      Posts: 144

      Mad Max,waar heb jij die glazen bol gekocht?

      • + 1
      • 13 nov 2018 - 15:58
    • Te oud?

      Stoffel is 26? als ie bij Mercedes heel snel blijkt te zijn en zichzelf weet te herpakken na 2 politieke chaotischie Mclaren seizoenen sluit ik t niet uit dat ie op zijn 29e nog een team weet te vinden

      • + 1
      • 13 nov 2018 - 16:09
    • Sorry maar het significant dat het ineens veel beter gaat in de races sinds Alonso aangaf te stoppen, eigenlijk is het jammer voor Stoffel dat Alonso uitviel in Mexico.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 00:57
    • ringo

      Posts: 2.397

      Als die wereldkampioen word bij hwa, wie weet :p Iedereen weet ook dat werking van Mclaren ook niet optimaal is, chassis is noet goed, werking van de team misschien ook idem dito

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 10:40
  • walter33

    Posts: 517

    Ik zie dat Stoffel ooit wereldkampioen F1 word,kan niet anders.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 12:31
  • jan_doedel

    Posts: 47

    Stoffel in 2020 naas Lewis i.p.v. Ocon... dan lag ik me echt kapot.

    • + 4
    • 13 nov 2018 - 12:38
    • Stitch

      Posts: 4.556

      Nee, naast Max. Na het incident met Ocon, prees Toto Max zo uitvoerig, dat het duidelijk is wie hij liever bij zijn team heeft ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 14:00
    • Geen gek idee. Stoffel zou een perfecte wingman kunnen zijn.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 15:21
    • delange

      Posts: 1.023

      ssssttttttttt

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 17:01
  • LimboF1

    Posts: 3.820

    Ik denk dat Stoffel gewokn de pech heeft gehad om bij een zwak team terecht is gekomen, waar ook nog eens alles om Alonso tevreden houden draaide. Soms heeft een heel goed coureur de pech om ergens terecht te komen en niet kan laten zien wat hij echt kan. Dit is zo een typisch geval, want het is gewoon een heel goed coureur en heeft dit ook laten zien.

    • + 3
    • 13 nov 2018 - 12:38
    • Het verleden wijst ook duidelijk dat McLaren een slecht team is om bij te debuteren, slechte begeleiding. Lewis is zowat de enige rookie die daar succesvol was, en dat in totaal andere omstandigheden waarbij hij ongelimiteerd kon testen en voorbereiden onder de leiding van papa2 Ron Dennis. Stoffel doet trouwens minimaal onder voor Alonso die toch wel DE killer is van de paddock, op psychologisch vlak en op circuit. Die 2 a 3 tienden verschil maximum zorgen voor een groot verschil in het zo competitief middenveld. Als er een rijder uit de top 3 teams 3 tienden prijs geeft tijdens quali is het gevolg minder erg.

      • + 4
      • 13 nov 2018 - 12:53
  • meister

    Posts: 1.802

    Zou het...
    Jos is bevriend met Wolf.
    Zou Jos ff met Wolf hebben gebeld over hoe hij erover denkt over zijn Mercedes protegé.
    Daarna ging het best wel snel de ontwikkelingen.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 12:42
    • Dit speelt al langer hoor....

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 13:42
    • Daar hoeft Jos niet voor te bellen , Ik denk dat zelfs Toto hier niet echt gelukkig mee was , geen een teambaas zit te wachten om een coureur die zoveel negatieve publiciteit oplevert en dan vervolgens zn handen in onschuld wast

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 16:11
    • Lexx

      Posts: 729

      @M@ximum, Ik denk dat je dat overschat. Er is namelijk een bepaalde coureur uit Nederland die door veel mensen(niet door mij) absoluut gehaat wordt door zijn gedrag op en naast de baan, en na 90% van de incidenten die hij mee maakt zijn handen in onschuld wast.

      Als je de internationale fora leest zijn er zo belachelijk veel mensen die zo'n afkeer naar Max hebben doordat hij zo ongelooflijk egoïstisch en arrogant kan reageren en altijd over de zeik is als het een keer niet zijn kant op valt. Ik vind dat persoonlijk wel mooi, veel mensen buiten Nederland niet, maar dat houdt de teambazen ook niet tegen om Max graag in hun team te willen.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 09:05
  • pacoramon

    Posts: 514

    Hoop echt dat stoffel kan bewijze ndat hij gewoon een heel talentvolle rijder is in de Fe. Super gaaf dat hij voor Mercedes rijd daar

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 12:49
    • ik vraag me wel af of hij in dezelfde development hell terecht komt. Mercedes bouwt nu nog niet zijn eigen motorpakket, maar neemt het af als klant van Venturi, dat eerder Dragon van motoren voorzag. En vorig jaar liepen die beide teams niet heel lekker. Afwachten maar.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 12:56
    • Sergant... Vorig jaar was het tweede jaar dat Dragon een Penske aandrijving nam. Pappa's organisatie. Venturi was alleen in seizoen 2 een leverancier aan Dragon. Duss dat ze beiden slecht waren had andere oorzaken. Beide partijen hadden wel af en toe de snelheid, maar t kon ook zo weer verdwijnen. Misschien omdat ze allebei wat kleiner zijn als organisatie.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 13:05
    • @SERGEANT GNEISBAARD

      Inderdaad afwachten, als HWA- Mercedes ,beter georganiseerd is dan Mclaren kan het meevallen.
      Echter potten breken zal er voorlopig niet bij zijn.

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 13:09
  • Musky

    Posts: 2.187

    Via Toto komt Stoffel ook niet in de F1 maar wel in de FE zou dat de opstapklasse zijn naar de F1volgens Toto of gunt Toto een plaatsje bij Mercedes als zoveelste reserverijder in de F1 dan is het afwachten voor Stoffel bij Mercedes of een ander team hem wil lenen voor de liefdadigheid van Stoffel.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 13:17
  • Mojito

    Posts: 4.274

    In de F1 zal het Stoffel weinig helpen.

    Moet Toto al met Ocon leuren om vervolgens niet kwijt te kunnen omdat ze er niet zoveel voor willen uitgeven.

    Tsja... wat koop je dan voor die steun?

    Geeft ook maar weer eens aan dat kamp Verstappen goed gekozen heeft voor RB. Bij Mercedes had hij nu wellicht ook nog steeds aan de zijlijn gestaan.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 13:33
  • Reizo

    Posts: 337

    Heel netjes. Verdiend gewoon een echte kans en niet bij McLaren wat een puinhoop is.

    • + 1
    • 13 nov 2018 - 14:14
  • nr 76

    Posts: 277

    Als Stoffel slim is neemt ie Toto gelijk als manager. Is bij Ocon ook aardig gelukt.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 14:28
  • Ha ha, zielig... Wehrlein de tweede

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 14:48
    • Rikkie

      Posts: 100

      Over 3 jaar klopt Stoffel Max

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 19:36
    • RdB

      Posts: 167

      op zijn schouder om hem met zijn tweede WK-titel te feliciteren?

      • + 0
      • 13 nov 2018 - 23:25
  • hennie013

    Posts: 990

    Wat een bullshit, had dat dan 2 jaar geleden gedaan Toto, dan had je zijn carrière wellicht kunnen redden. Boter na de maaltijd opmerking, onzin.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 15:32
    • Dat is ook geprobeerd, maar Mclaren was net snel genoeg om Button aan de kant te schuiven voor Stoffel.

      • + 0
      • 14 nov 2018 - 00:56
  • mats8850

    Posts: 144

    Wolff,laat Stoffel effe testen in Abu Dhabi,dan weet je meteen wat hij kan.

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 15:55
  • delange

    Posts: 1.023

    Wolff je kent er niks van yoh....jij herkent geen talent.
    Droppen die schildpad!!!

    • + 0
    • 13 nov 2018 - 17:02

Gerelateerd nieuws



SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar