user icon

Valtteri Bottas: "Snel genoeg voor pole, dus ben teleurgesteld"

  • Gepubliceerd op 10 nov 2018 20:00
  • comments 13
  • Door: Rutger Lauvenberg

Valtteri Bottas wil nu zijn teamgenoot al wereldkampioen is, ook zelf nog eens een race winnen. Zijn laatste zege dateert namelijk van de Grand Prix van Abu Dhabi in 2017, toen de Fin zijn derde zege in zijn debuutseizoen voor Mercedes op zijn naam schreef. Dit jaar heeft Bottas echter tot nu toe genoegen moeten nemen acht podiumplekken, waarmee hij bijvoorbeeld minder podiumposities en zeges heeft behaald dan Max Verstappen.

Does Max Verstappen surprise us with a win in Brazil? 7x your bet!

De Fin was dan ook niet helemaal tevreden over de kwalificatie: "Ja we zaten er dichtbij, maar de marges hier zijn altijd klein in de kwalificatie. Ik wist dat ik dit weekend de snelheid zou hebben om de pole position te pakken, maar vandaag heb ik die kans gewoon laten liggen. Ik was twee tienden sneller tijdens mijn tweede run, maar ik verloor alles in de laatste bocht en op het laatste rechte stuk, dus ik ben teleurgesteld."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Jes2002

    Posts: 115

    Bottas is de Mercedes auto niet waardig, Ocon graag voor 2019 hamilton heeft een beetje tegenstand nodig geen schoothondje die ook niet blaft.

    • + 2
    • 10 nov 2018 - 20:08
    • Wat mij betreft zetten ze Nico weer in :) Die heeft Lewis altijd het vuur aan de schenen gelegd. Zwaar onderschatte coureur.

      Lewis heeft gewoon net meer talent en is net beter. Maar het was toch wel lekker om die hard werkende Nico hem op zo n haartje na te zien evenaren.

      Maargoed, das natuurlijk wishful thinking. Net als dat Ocon voor 2019 geen optie is. Toto 'de' Wolff kan dat zijn niet blaffende hondje niet aandoen, en daarbij vraag ik me af of Lewis dat wel echt wil: tegenstand.

      Hij zegt van wel, maatgoed wat zijn die woorden waard als ook op elk circuit de beste fans ever zitten ;)

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 20:13
    • Ik ben ook teleurgesteld in Bottas, al jaren.

      • + 3
      • 10 nov 2018 - 20:13
    • Helemaal met je eens BenettonB194.. nadat ik Bottas zo zie ploeteren is mijn mening over Rosberg na 2016 volledig veranderd. Het enige wat ik hem kan aanrekenen is dat hij de F1 gevlucht is.

      Dus is Hamilton echt zo goed of Bottas gewoon slecht?

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 11:15
    • Rosberg had het een stuk makkelijker. Die was gemiddeld 3 tienden langzamer dan Hamilton in de kwalificatie, maar dat was dan makkelijk genoeg voor P2.

      Gisteren was Rosberg daarmee dus ook op P4 terecht gekomen.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 12:03
  • delange

    Posts: 1.638

    off topic

    BREAKING FERNANDO ALONSO-MCLAREN NEWS

    McLaren Racing announces today that it will contest the 103rd Running of the Indianapolis 500, on Sunday 26 May 2019, with Fernando Alonso at the wheel.

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 20:13
    • Wat ben ik blij dat jij geen journalist bent geworden. Meest irrelevante bericht in een item over een compleet ander team en coureur.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 11:16
    • delange

      Posts: 1.638

      je hoefde het niet te lezen hoor of wilde je een persoonlijk berichtje ervan??

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 13:52
  • sailor

    Posts: 10.753

    Bottas is geen topper , maar Mercedes-onwaardig? mwaa , vergeet niet dat hij wel Hammie als teamgenoot heeft , dus dat geeft een behoorlijk vertekend beeld , andere teamgenoten kon hij wellicht beter aan

    • + 1
    • 10 nov 2018 - 20:50
    • mosplantje

      Posts: 55

      Hier helemaal mee eens. Ik denk dat een Ocon,Perez of Hulkenberg niet veel beter zijn. Daarboven denk ik dat, hoezeer ik dat niet waardeer, zijn 'wingman' gedrag hem op dit moment de perfecte 2de rijder voor Mercedes maakt.

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 21:00
    • Precies.

      Massa en Raikkonen reden/rijden ook in een Ferrari en dat zijn duidelijk mindere coureurs dan Bottas. Waarom dan klagen over Bottas?

      Als Mercedes niet iemand van het caliber Hamilton, Verstappen, Alonso Ricciardo had gehad dan zouden ze geen kampioen geworden zijn. Zelfs niet tegen een tegenstander als Vettel.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 11:41
  • Niet snel genoeg dus!

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 22:57
  • Bottas zegt overigens meteen daarna dat hij de pole niet pakte doordat hij geen tow had. Hij had niemand voor zich en was eerste in het treintje auto's die wel allemaal een tow hadden.

    Die 2 tienden verloor hij naar zijn idee door het gebrek aan tow.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 12:01

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

    Vrije training 3

    15:00 - 16:00

    Race

    18:30 - 20:30

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

    Kwalificatie

    18:00 - 19:00

    Snelste ronde

    18:30 - 20:30

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    18:30 - 20:30

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    18:00 - 19:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    18:00 - 19:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    18:30 - 20:30

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.514
  • Podiums 96
  • Grand Prix 255
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (24)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit