user icon

Kimi Raikkonen: "Ik heb niets te verliezen"

  • Gepubliceerd op 21 okt 2018 00:41
  • comments 11
  • Door: Tom van Hooft

Kimi Raikkonen reed een goede kwalificatie en kwam uiteindelijk slechts 0,070 seconde te kort voor de pole. De Fin zal wel vanaf de eerste rij van start gaan door de gridstraf van Sebastian Vettel.

Raikkonen, die aan het einde van het jaar Ferrari verlaat, zei tegen Martin Brundle: "Ik ben net iets te langzaam, maar het was een positieve kwalificatie. Ik kwam heel dicht bij de pole en de auto voelde goed."

Raikkonen haalde aan dat het een andere dag wordt op zondag, mede door de geringe informatie die men op vrijdag kon verkrijgen. "Het is een lange race morgen. We hebben geen informatie over de banden door de regen die op vrijdag gevallen is."

"Ik heb niets te verliezen morgen. Ik hoop dat we een goede start kunnen maken en dan zien we wel," eindigde de Ferrari-coureur zijn gesprek met Brundle.

Reacties (11)

Login om te reageren
  • "Ik heb niets te verliezen morgen. Ik hoop dat we een goede start kunnen maken en dan zien we wel op welke manier ik Hamilton zo onopvallend mogelijk uit de wedstrijd kan beuken ," eindigde de Ferrari-coureur zijn gesprek met Brundle.

    • + 4
    • 21 okt 2018 - 01:15
    • Reken maar dat Hamilton op safe gaat..

      • + 0
      • 21 okt 2018 - 01:23
    • Hamilton laat zich ondanks een mogelijke superstart van Kimi echt niet in de fout lokken en zal hem kort daarna weer inhalen als Kimi eerst de kop pakt. Mocht er wel een botsing in de eerste bocht ontstaan dan kan RIC mogelijk profiteren en zal HAM in Mexico de titel pakken.

      • + 0
      • 21 okt 2018 - 01:50
    • harmtim88

      Posts: 123

      Hmmm een superstart van Kimi? Hij heeft dit seizoen nog geen plek gewonnen bij de start toch? En of die zachtere banden daar nu veel verschil bij gaan maken!? Ik hoop het van harte. Maar ben d'r bang voor dat het weer net niet wordt voor Kimi. Laat me het mis hebben.

      • + 3
      • 21 okt 2018 - 07:54
    • RBH1

      Posts: 553

      @Harmtim88 Singapore 2017 vergeten?

      • + 0
      • 21 okt 2018 - 09:47
    • Fanboy1

      Posts: 2.972

      Ik denk dat ham inmiddels al kennis heeft mogen maken met de fer torpedo’s. Hij zal wel eieren voor zjn geld kiezen.
      Kimi is strategisch te pakken.

      • + 0
      • 21 okt 2018 - 11:01
  • John6

    Posts: 5.430

    Vettel heeft ook niets meer te verliezen, dus die zal zeker risico's gaan nemen, dus wie weet wordt het toch nog wel een leuke race.

    • + 2
    • 21 okt 2018 - 05:05
  • Farsteps

    Posts: 474

    RAI op US volgens mij en HAM op SS dus met meer grip kan RAI misschien de kop pakken en HAM in een harmonica duwen.

    • + 0
    • 21 okt 2018 - 07:16
    • HAM zal altijd op zeker rijden en als de rode bolides in de race sneller zouden zijn dan pakt ie gewoon de puntjes, maar dat verwacht ik niet. Hij maakt ook dit keer geen fouten en VET en RAI zijn eerder geneigd om foutjes te maken zeker als ze onder druk komen te staan. BOT en RIC zullen VET achter zich moeten zien te houden en druk naar voren geven.

      • + 2
      • 21 okt 2018 - 07:23
    • Ik hoop ook op de situatie die @Farsteps schetst, al ben ik bang dat Bottas de opdracht krijgt om Seb op te vangen. Als Kimi voor Hamilton komt dan kan het nog wel leuk worden als hij Hamilton van zich af kan houden.
      Ben ook benieuwd wat Ricciardo kan laten zien, die kan ook zomaar mee gaan doen voor een podium plek..

      • + 0
      • 21 okt 2018 - 11:27
  • Als Kimi hem kan ophouden tot de DRS kan Seb het feestje misschien nog een week uitstellen. In Austin is Bottas geen sitting dog maar een sitting duck.

    • + 0
    • 21 okt 2018 - 11:45

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar