user icon
user icon

Sean Gelael rijdt eerste vrije training in Austin voor Toro Rosso

  • Gepubliceerd op 16 okt 2018 08:04
  • comments 15
  • Door: Tom van Hooft

Sean Gelael zal opnieuw in de Toro Rosso plaatsnemen. De Indonesische teamgenoot van Nyck de Vries bij Prema in de Formule 2, zal voor de vijfde keer achter het stuur kruipen tijdens een Grand Prix-weekend.

Gelael, wiens vader een groot aantal KFC-vestigingen heeft in zijn geboorteland Indonesië onder de naam Yagonya Ayam, reed dit jaar al voor de Italiaanse renstal de in-season tests op de circuits van Spanje en Hongarije.

Gelael is verheugd op het feit dat hij weer in actie mag komen. "Ik ken het COTA-circuit inmiddels, aangezien ik er vorig jaar ook gereden heb. Destijds waren de weersomstandigheden vochtig, maar ik kijk er naar uit om opnieuw in de auto te stappen. De eerste vrije training op COTA blijkt een ware Formule 2-reunie te worden, aangezien ook Nicolas Latifi en Lando Norris hun opwachting zullen maken. Het gerucht gaat dat ook George Russell plaats zal nemen in de Williams, alleen kon de renstal dit nog niet bevestigen.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Offtopic:
    Vandoorne gaat naar FE

    • + 0
    • 16 okt 2018 - 08:10
    • William-E

      Posts: 385

      stond gisteren al hier op de site...

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 08:13
    • Wehrlein ook!

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 08:27
    • @Sjaak ik lees het net ook idd. Teleurstellend dit. Ik hoopte dat bij een kans zou krijgen bij Toro Rosso. Die Hartley presteert 0,0 op de baan dus Toro Rosso moet gewoon met een goede rijder op de proppen komen. Wat een gemiste kans dit zeg mijn god!

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 09:03
    • Mss Schumacher? Of Albon?

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 09:16
    • Heb nog steeds een stille hoop op Ocon. Maar dat is natuurlijk ijdele hoop...

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 09:26
  • Het is geen toprijder die Sean Gelael, maar neemt centjes mee dus vinden ze het prima... Net als Latifi bij Force india

    • + 0
    • 16 okt 2018 - 08:20
    • Ja altijd dat geld maar weer. Bewijs dat f1 niet de top van de top is. Nyck de Vries doet het stukken beter dan die beste meneer maar toch zetten ze deze teamgenoot erin. Blijf dat apart vinden ondanks de enorme zak met geld. Bovendien, heeft Toro Rosso dat echt nodig dat geld met zulke sponsoren en Honda als leverancier? Zal deze meneer Gelael instappen dan ivm een grote Honda markt in die regionen? Ik kan het me amper voorstellen aangezien Honda ook zonder die Galael al groot is dus van toegevoegde waarde kan het niet zijn dan. Het zal dan wel uitkomen op die zak met geld als extraatje. Het blijft beschamend in ieder geval dat zo'n team dat altijd uitging van jong talent uit eigen opleiding dit doet. Van die andere meneren kan ik het me voorstellen, die moeten ervaring opdoen met een getekend contract op zak.

      • + 1
      • 16 okt 2018 - 08:51
    • lars75

      Posts: 8.908

      Galeal komt niet eens in de buurt van een superlicentie qua punten

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 15:42
  • Het liefst zie ik deze Indonesische paytester zsm verdwijnen uit de F1. Heeft niks te zoeken op dit niveau. Laat hem maar in de zaak van papa werken.

    • + 0
    • 16 okt 2018 - 08:58
    • Paar jaar terug ook zo'n talent zien rijden, Ryo Haryanto. Die wilde toen met een sms actie de kosten dekken onder andere.

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 09:14
  • Zo maar een gedachte hoor. Hij kan nog niet eens in de schaduw staan van de Vries en die maakt ook geen kans op een stoeltje in F1. Maar Gelael komt uit Indonesia met 260 miljoen inwoners, die voornamelijk moslim zijn en waar alcohol steeds onderwerp van discussie is en misschien wel eens verboden wordt. Gelael’s connectie met Red Bull kan nog wel eens heel veel waard worden voor RB.

    • + 0
    • 16 okt 2018 - 11:38
  • @

    Posts: 174

    Ik had ergens gehoord of gelezen dat Toro Rosso in Amerika de 2e rijder bekend zou maken, dat kan dus in mijn ogen Hartley worden, of Gelael zijn... dan hoop ik toch op Hartley, maar meer als ontwikkelingscoureur dan, heeft de ervaring met de Honda, heeft inmiddels z'n weg gevonden in het circus, dus volgend jaar nog een kans om er wel wat van te maken

    • + 0
    • 16 okt 2018 - 14:00
    • lars75

      Posts: 8.908

      Galeal heeft niet genoeg punten voor zijn SL

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 15:42
    • Albon is nu favoriet.

      • + 0
      • 16 okt 2018 - 19:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Canada
  • Geb. datum 29 jun 1995 (24)
  • Geb. plaats Toronto, Canada
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar